Echte duikers dragen?

Suunto en aanverwante computers. Wat @Capibara al zei. En vele anderen.

Met echte duikers bedoel ik niet de mensen die ooit een cursus deden en nu eens in de 10 jaar op curacao een ommetje doen, maar broodduikers.

Ik denk dat we een andere definitie van “echte duikers” hebben.

Je kan dat inderdaad zo zien maar ik denk dat het aantal replies - onder een dergelijke filter- wel heel karig zou zijn.

Het wacht nog steeds op diegene die zegt “ ik draag mijn seadweller Comex, hoezo?”

Net zo karig als de hoeveelheid sporthorloges (kudos voor @gerard1970) die ooit een watertje van dichtbij zien.

1 like

Nu en dan tijdens een PADI-tripje heb ik altijd mijn Zeno / Broadarrow Royal Navy diver om. Even geen plaatje voorhanden…

1 like

Is een Sub en SOH ook goed?
image

image

4 likes

Hahaha, ik ben een enorme fan van subs (ik heb 2 subs en 1 sd😅) Maar het is GEEN COMEX.

Is hetzelfde als, Porsche 918…is een 911 ook goed? Beide toppers, de ene zie je net wat minder…

Mooie foto’s trouwens.

3 likes

Draag jij bij het duiken dan een shirt? :wink:

Ben zelf geen duiker maar mijn vader was in de jaren 70 commercieel duiker in de olie-industrie. Ik heb zijn Rolex Submariner 5513 geërfd.

6 likes

Foto!!!

Ik duik niet heel veel, maar hou m’n Steinhart Ocean Titanium 500 gewoon om. De meeste duikers waar ik mee gedoken heb hebben overigens geen duikhorloge om maar een duikcomputer. Is ook handiger als je vaak duikt, hoef je niet zelf te rekenen.

1 like

I know, maar we hadden ze wel onder water genomen dus ik dacht leuke plaatjes, zie ook het topic:

1 like

Good man!

Waar is dit?

Dit was mij hier ook opgevallen. Ik ken een aantal ‘broodduikers’. Allemaal hebben ze naast een computer nog een duikhorloge. De overgrote meerderheid draagt een Citizen, op 2de plaats komt Seiko. Hier en daar zie eens een Scurfa of een Divex.
Je zal die mannen zelden met echt dure horloges zien, gewoon spul die doet wat het moet, tegen een stootje kan en vervangbaar is.

1 like

Deze gaat altijd mee onderwater.
Sinds 1984.

6 likes

afbeelding

7 likes

5 likes

Maak een kleine 100 duiken per jaar.
Naast mijn duikcomputer (Shearwater perdix AI) gaat er altijd wel een van mijn duikers mee.
Beschadigen doe ik ze met duiken eigenlijk niet.
De meeste duiken maak ik op de Oosterschelde.
Wel krijgen ze daarna een zoetwater badje.
Maar dat doe ik met mijn duikspullen ook.
Ze zijn immers niet voor niet een duikhorloge geworden.

2 likes

En zo nu dan even de band eraf halen, anders roesten de pushpins alsnog onder je vandaan :laughing:

3 likes