Een kennis van mij is een oud Omega dameshorloge tegengekomen op zolder. Weet iemand meer van dit horloge? Is het bijvoorbeeld een echte Omega en uit welk jaar komt het horloge? Het horloge moet een service beurtje krijgen, de vraag is even of dat het waard is.
Ja ik heb hem zelf nog niet in mijn handen gehad. Alleen fotos doorgestuurd gekregen. Ik zal eens vragen voor betere fotos, maar alvast bedankt voor de tips
Ik vertrouw die kastvorm niet helemaal. Is me te lomp in combinatie met de wijzerplaat en het font van het opschrift - die zijn jaren '40/'50. De band heeft er sowieso niks mee te maken; is beslist geen Omega - maar wellicht wel een stevige goudwaarde.
Goede close-up foto van het uurwerk en ik kan meteen opzoeken (serienummer!) uit welk jaar-ie is. Marge van 1 a 2 jaar nauwkeurigheid.
Maar dat moet je dan niet aan de buitenkant doen. Een goudmerk buitenop het achterdeksel bij een Omega betekent bijna zeker fake, Omega zette goudmerkjes altijd aan de binnenkant
Bij deze 2 nieuwe foto’s. Het is in ieder geval een heel klein horloge (15 mm gok ik). Ik ben wel benieuwd of het nu een echte Omega is. Het verhaal gaat dat het horloge is verstopt door een Joodse vrouw tijdens de tweede wereldoorlog.
Ja dat zou waarschijnlijk veel helpen. Alleen durf ik er niet aan te rommelen. Het horloge is niet van mij en gezien mijn geringe ervaring hiermee ben ik bang dat ik iets beschadig
Hmm ik durf het toch niet aan. Ik denk dat ik de eer aan een horlogemaker laat. De wens is om hem toch weer werkend te krijgen (en dus niet om hem te verkopen). Is er nog een horlogemaker in omgeving Rotterdam die hiervoor open staat? De klus heeft geen haast
Lijkt een zelfde model kast te zijn. Kroon is anders, maar die kan in de loop der tijd natuurlijk vervangen zijn.
Andere kastpootjes door andere bandaanzet.