Hallo allen,
een maatje van me is op bezoek en hij heeft een rolex gekocht. of ik wilde kijken of ie echt was of niet. ik heb de ballen verstand van rolex, dus echt of namaak ik weet het niet.
Willen jullie even meekijken
groeten
Hallo allen,
een maatje van me is op bezoek en hij heeft een rolex gekocht. of ik wilde kijken of ie echt was of niet. ik heb de ballen verstand van rolex, dus echt of namaak ik weet het niet.
Willen jullie even meekijken
groeten
Mijn gevoel zegt fake gebaseerd op de graveringen. Die zijn niet strak en crisp zoals rolex zou moeten zijn. Vooral het uitsteken van de rehaut en de grove gravering en het kroontje in het glas (waar je normaal grote moeite mee hebt om te zien en fotograferen) zeggen fake. Volgens mij klopt het lettertype op de caseback ook niet.
But im no expert
Dat uurwerk ziet er best wel echt uit voor mijn onervaren oog. (Ik heb “alleen maar” een oysterquartz)
Ik heb juist precies het tegenovergestelde. Volgens mij klopt er geen hout van.
Vergelijk dit uurwerk maar eens met de foto’s uit de openingspost.
Oh shit ja, je hebt gelijk
Blij dat ik het voorzichtig zei. Chinees spul dus.
ken ik niet. ik heb enkel ervaring met vintage horloges niet zijnde rolex
Mij kan je met zo een rolex foppen, hence ik koop er geen
blij dat ik hier voorzichtig tegen me maatje zei ik ga het vragen op het forum want ik weet het niet
laat ons er dus maar uit beslissen dat ie nep is en ik geef de boodschap door
Ik hoop voor hem dat hij er niet teveel voor heeft betaald.
Ik zou best wel een beetje balen van antwoorden die worden gevolgd door: maar ik ben geen expert of ik heb er geen verstand van.
Zie je vaker in dit soort topics.
Precies dit. Zeker als het daarna toch gewoon een echte blijkt.
Neppert dus. Foto van het uurwerk maakt het voldoende duidelijk. Als je vaker maatjes hebt met een dergelijke vraag hebt, even checken wat ze er voor betaald hebben. Dat zegt meestal genoeg
Goed punt. Alleen roepen is niet handig. In dit geval kijk ik hier naar:
1:
vs
Dit is vaak het punt waarop zelfs de duurdere nepperts verschillen. Daarnaast kijk ik naar de algehele afwerking van het uurwerk. Dat vertaalt naar uren, vakmanschap en gereedschap wat bij nepperts in mindere mate wordt ingezet. Als je wilt oefenen; zoek de verschillen in afwerking eens tussen deze twee foto’s:
We zijn hier ook om te leren, uiteindelijk komt het collectief tot een goed antwoord.
Akkoord dat we hier zijn om te leren, laten we dan leren van degene die het echt weten.
Kroontje in het glas is veel te zichtbaar volgens mij
Plus tekst op clasp staat er niet strak op
Fake
Klopt. Is een kloon. Zag het meteen. Kan dicht