Vanuit een goede vriend zoek ik uit of het horloge dat hij uit een erfenis heeft verkregen een echf exemplaar is of namaak. Hij heeft overigens geen bon of certificaten en denken wij dus dat dit een replica is.
Zie de foto’s en graag hoor ik welk gevoel jullie erbij krijgen.
Ik denk dat je beter op een ander forum navraag kunt doen. Dit soort klokken zijn echt boven het gemiddelde budget hier.
Ik bedoel… wij roepen ook maar wat.
Zeg dan niks. Ook originele AP’s hebben quartz op de deksel staan en de schroefjes niet uitgelijnd. Geen gezicht, maar geen graadmeter of iets wel of niet echt is. Ik heb meer bedenkingen bij de afwerking van kast en band, dat lijken mij duidelijker indicaties dat het een replica betreft.
De manier waarop de 5 en 8 zijn afgesneden klopt niet.
Het logo staat net iets te dicht naar het midden.
Ook de schroeven van de backplate dienen een lichte bolling
van de kop te vertonen…
En zo zijn er nog meer dingetjes.
No Cigar zou ik zeggen.
Hoi Jeroen. Het verhaal is naar mijn mening twijfelachtig door het woord erfenis en de zinsnede “voor een vriend”. Naar het horloge: afwerking achterkant van de deksel en de pushers zien er niet goed uit.
Eh… op een paar dames (time-only) Royal Oak Offshore na zitten er volgens mij geen quartz in de Offshores. Helemaal niet bij een chronograaf.
Nep dus.
Kan overigens niet wachten tot mijn opa doodgaat en ik zijn dikke, met diamant beklede Hublot Big Bang krijg. Typisch opa met zijn klassieke ouderwetse smaak!
Ook een vraag om altijd te stellen; is de persoon van wie geerft is geweest het type persoon om een AP te kopen? Het lijkt me straf dat iemand met een standaard loon, in een simpel rijtjeshuis woont en een 15 jaar oude auto heeft een AP in de kast heeft liggen.
Altijd grappig om te zien dat iemand zich hier speciaal als HF member inschrijft, om voor een vriend de vraag te stellen. De vriend kon deze vraag hier zelf niet stellen?
Zal binnenkort wel weer een partijtje van deze AP’s op marktplaats verschijnen…