Echtheid Constellation

Hallo allemaal,

Gisteren op Catawiki een bod uitgebracht op een Constellation. Horloge is niet verkocht omdat de prijs niet boven de minimum prijs is uitgekomen. Nu krijg ik echter bericht dat ik hem kan dat overnemen omdat ik het hoogst heb geboden. Ik ben echter in dubio! Ik vind hem er goed uitzien maar ben geen kenner. Wat vinden jullie?

Zou overigens op bijna 1300 euro uitkomen incl. bijkomende kosten. Acceptabel?

Ik heb er geen verstand van, maar kan je niet iets vergelijkbaars vinden bij een betrouwbare verkoper? Vind het niet per se goedkoop…

1 like

Lijkt mij te duur, daarnaast vertrouw ik Catawiki nooit.

1 like

Lijkt me echt, een Ref 168.004 dacht ik ?
ben ook geen kenner maar zit wel al een tijdje naar Constellations te loeren.
Al zijn de Constellation vraagprijzen zijn wel de hoogte in geschoten, 1300€ vind ik aan de hoge kant.

En bij Catawiki ook opletten van waar ie verzonden wordt, kunnen invoerrechten bij komen, en ik wou vragen, als je de eignelijke “veiling” uiteindelijk niet hebt gewonnen, moet je dan de 9% veilingkosten alsnog betalen?

1 like

het eerste wat ik doe is naar de reviews van de verkoper kijken,
vooral naar de reviews de afgelopen 12 maanden,
al die meer dan 95% positief zijn dan kijk ik verder zo niet blijf ik er van weg.

Het zijn bijna pan pie prijzen. Ik zou eerder een gezocht topic aanmaken.

3 likes

De foto’s zijn me net iets te wazig om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar deze lijkt me oké.

De vulling is wat uit de wijzers gebrokkeld, maar dat had je zelf ook al gezien neem ik aan.
Verder is hij inderdaad enigszins aan de prijs.

Redelijke conditie, waarde rond de 800/900€ max. Voor 1300€ zou hij wel (bijna) in nieuwstaat mogen zijn :slightly_smiling_face:

4 likes

Vergelijk maar met de mijne. Fijn klokje btw. :wink:

Andere wijzers, geen onyx tussen de indexen. Met dit soort prijzen ga ik ook een verkoop overwegen. Tjonge.

Ja, koper moet altijd de veilingskosten betalen, ook in dit geval. Als een item de minimumprijs niet behaald heeft wordt door Catawiki aan de verkoper gevraagd of hij eventueel akkoord wil gaan met het hoogste bod. Als de verkoper dit accepteert dan vervalt de minimumprijs maar de veilingskosten en commissie blijven gewoon geldig over het bedrag van het geaccepteerde bod.

Als dit horloge echt is dan is 1300 euro niet en geweldige prijs maar ook niet duur. Zeker niet als de prijs inclusief verzendkosten is.

1 like

Idd, er lijkt mij voor dat bedrag, dat je een netter exemplaar kunt bekomen

Hoezo? Jij herhaalt precies wat er al staat, alleen andere woorden maar de strekking is gelijk.

On topic, ik zou met dit budget een mooier exemplaar afwachten en via een meer betrouwbare source.

2 likes

Situatie omgedraaid, mezelf verward op de drukke maandag😅

1 like

Lijkt mij aan de hoge kant maar zeker nog belangrijker “heb ik niet zo’n hoge pet op” van Catawiki als zijde betrouwbare partij :thinking:

Matige foto’s en zoals hierboven gezegd: piepan / dogleg prijzen. Ik zou deze lekker laten gaan

Is dit de eerste die je ziet? Of ben je al een tijdje aan het kijken? Dan weet je zelf mss wel of dit een goeie koop is.

Waarom doe je dan in de basis zo’n bod?
Ik kan daar met mijn verstand niet bij.

4 likes

Besloten om hem voorbij te laten gaan.

2 likes

Dat begrijp ik ook niet! Als er geen minimum prijs aan verbonden was dan had TS nu een bindende overeenkomst voor een horloge waar hij zelf in dubio over is betreffende waarde en authenticiteit.

1 like

Kwestie van emotioneel en niet rationeel meebieden. Had niet echt twijfels over de echtheid maar toen ik de veilingkosten en verzendkosten meerekende vond ik het een stevig bedrag! Maar goed, er zullen ook mooiere exemplaren te vinden zijn beneden 1000 euro. Geduld is een schone zaak maar niet mijn sterkste punt :joy::joy:

2 likes