Echtheid Patek Philippe horloge

Goedenavond iedereen,

Recent heb ik dit horloge geërfd en nou ben ik heel benieuwd of die wel echt is. Ik wil er graag nieuwe bandjes voor kopen maar dat doe ik alleen als ik zeker weet dat het horloge echt is, ivm de kosten van de echte bandjes…

Misschien kunnen jullie mij helpen!

Ja het horloge heeft een poetsbeurt nodig. Maar kunnen jullie verder zien of die echt is of niet?

Alvast bedankt!

P.s. ik weet dat het met dit soort horloges vaak is dat als je moet vragen of het echt is dat ze vaak nep zijn. Ik ben echter verre van een Patek Philippe kenner.
En voordat ik een juwelier binnen wandel en voor lul sta omdat die nep is probeer ik het eerst hier.

2 likes

Nep

5 likes

Dank voor het snelle antwoord😁
Dan ben ik wel benieuwd, puur om er van te leren… waar baseer je dit op?

Is wel een enorm slechte grap als iemand je een replica in het testament achterlaat. Of de foto is slecht maar de cijfers moeten van goud zijn. Opdruk is van belabberde kwaliteit want PP wijzerplaat van dit horloge is spierwit bijna porselein achtig. Het horloge heeft doorzichtige uurwerk Aan de achterzijde dus daar moet je het echt aan zien. Post even het uurwerk.

1 like

Zoek de verschillen zou ik zeggen:

https://www.chronoexpert.nl/patek-philippe/travel-time-1/patek-philippe-5134g-001?id=2657

Even een foto van de zijkanten en echter erbij doen zou misschien ook nog helpen.

De i uit Swiss lijnt niet goed uit iig.

Wijzers veuls te kort

Zeldzaam model geproduceerd in Mumbai. Je zou kunnen zeggen een Mumbai Special

6 likes

Patek Philippe, bekend om uitmuntende afwerking, zet geen cijfers schots en scheef op de plaat en vergeet geen wijzer.

Wat bedoel je hiermee? Dit horloge heeft een subseconde dus daar hoort geen secondewijzer. En zoals je ziet zit daar ook geen as voor een secondewijzer. :roll_eyes:

Ik heb overigens ook de indruk dat het hier om een nepper gaat. De kast lijkt van een of andere goedkope legering gemaakt waar het chroom intussen vanaf gevallen is, en zeker geen rvs of edelmetaal. :thinking:

2 likes

Nou als het een hometime zou moeten zijn, mis je een gmt wijzer toch?

3 likes

Ah, met de link van @Stp erbij snap ik je punt. :+1:
Ik zit niet zo in de PP modellen. :blush:

Maar als ik naar foto’s online kijk naar foto’s van echte exemplaren lijkt die 2 van de 12 altijd scheef te zitten, dus dat hebben ze goed geïmiteerd :sweat_smile:

1 like

Kijk deze maar even

2 likes

Lijkt me dus overduidelijk als ik de reacties lees dat het een fake is. Dank voor alle antwoorden!

Wat betreft het feit dat het dus een nep erfstuk is, die persoon zal er heilig van overtuigd geweest zijn dat het een echte geweest is.

1 like

Hoe werkt zoiets? Er stond echt in een testament dat dit horloge naar jou zou gaan?

Of heb je hem bij leven gekregen? Dan kun je mooi boos worden. Ik zou een echte eisen. Succes!

5 likes

Zie het verschil

4 likes

Oh ja, gmt wijzer verborgen achter normale uurwijzer.

1 like

haha wel fucked up!

alle andere erfgenamen krijgen 20k, en jij dit horloge wat dezelfde waarde vertegenwoordigd en een liefhebber bent…

thnx grandpa!!!

4 likes

Erg leerzaam dit soort topics.
Het is dus een echte patat philippe.

7 likes

Maak ff foto achterkant.