Echtheid Patek Philippe horloge

Kijk vooral ook eens naar de onderste subdial en dan vooral naar de wijzer van je horloge en kijk dan eens naar een voorbeeld van de echte patek foto’s
Totaal verschillend gewoon

Eerlijk is eerlijk, gisteren voor het eerst gezien. Toen dacht ik: Wie zou zo’n verhaal nou vertellen? Nu staan er 2 boven in de lijst :stuck_out_tongue:

1 like

Opa overlijdt, opa was een degelijke burgerman zoals de meeste mensen (mijzelf incluis).

Opa reed een Opel Ascona, had een prima baan in loondienst, ging met de vouwwagen en later de caravan kamperen in de Ardèche.
Uitspattingen waren hem vreemd, vier keer per jaar of een biefstukje of een varkenshaasje roomsaus met oma bij de Van der Valk.

Bij zijn overlijden erfden zijn kinderen zijn spaarrekening, zijn rijtjeswoning.
Maar geen kunst, aandelenportefeuilles of dure sieraden.

En dan zou er ineens in een laatje een èchte Patek opduiken?

9 likes

Als je dit 50jaar loondienst vol kunt houden koop je 3 PP’s😏

4 likes

Echt gebeurd verhaal (helaas niet mijn oma)

Oma altijd spaarzaam, droeg oude kleren en huis waar ze meer dan 70 jaar in woonde had maar 2 elektrische punten. Kookte altijd op hout met een gigantische schoorsteen waar oma 3x in past. Uiteraard ging ze nooit op vakantie.

Vertelde iedereen over de oorlog en de verhalen over Japanners die haar vaders fortuin hadden meegenomen.

Toen zij stierf werd huis door kleinkinderen gerestaureerd voor verhuur. Die enorme schorsten ging eruit. Bleek bijna 17 kilo goud In schoorsteen gemetseld te zijn.

12 likes

Ik lees het al. Jij gaat uit van de vooroordelen van bepaalde mensen groepen.

Geen idee hoeveel verschillende soorten mensen je kent of wellicht in je werk tegenkomt.

Maakt ook niet uit. Ik wel in elk geval.

En ik verbaas mij keer op keer. Je weet nooit waar de poen en smaak echt zit.

Los daarvan. Deze Patek is natuurlijk een nepper.

7 likes

Je begint met dat jij dit geërfd hebt.

En nadat je te horen krijgt dat het een neppe is (wat je zelf ook wel wist voordat je dit topic aanmaakte) beweer je dat het iemand anders zijn erfstuk is.

Wat wil is jouw doel van deze post?

denk dat hij bedoelt dat degene waarvan hij het geërfd heeft er van overtuigd was dat het echt was.

Veel! En ik besef me als geen ander dat je aan de buitenkant niet kunt zien hoe iemand zijn slappe was zit of welke smaak iemand heeft.

Tijdens mijn studie in de autoverkoop gewerkt, chique mensen zaten geregeld barstensvol met schulden.

De zich excuserende naar riool riekende zelfstandige loodgieter die nog even gauw uit een spoedklus om een vaste klant uit de brand te helpen die zaterag had gedaan betaalde zo.

De voorbeelden van oude, schamel uitziende mensen met tonnen op de bank door spaarzin zijn legio.

Maar ook mijn glazenwasser, een beroep dat zeg maar niet in de statuscategorie advocaat of arts valt is leuke, slimme vent met een hele gave smaak in horloges en een bak aan kennis op dat gebied.

Maar ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat een voorbeeld als de burgerman zoals ik ter illustratie schetste niet voorkomt.

Het vereist namelijk een inzicht in dit soort enorm dure, slechts op een aantal plekken na lang wachten te krijgen en slechts in selecte kring bekende horloges.
Dat gaat overigens altijd gepaard met eerdere “luxe” aankopen met meer voor de hand liggende zaken.

Als dat er niet is geweest dan is het heel onwaarschijnlijk dat er een -nota bene niet meer recent gedragen- Patek slingert in een kastje.

Zou nog een erfstuk van familien of vrienden kunnen zijn, maar dan had je meestal wel het verhaal van opa gehoord, en was de waarde ook wel bekend.

Anyway, de kans dat je Zoals @ycc zei17kg goud ingemetseld vindt, 3 ton cash, een spaarrekening met 1,8 miljoen is vele, vele, veeeeeele malen groter dan dit.

3 likes

Voorbeelden zijn altijd goed! :ok_hand:

1 like

Tja, ik kan niks anders dan mij hier vreselijk aan storen. Dus “zijn opa” heeft het horloge gekocht op een markt in Spanje/Turkije of aliexpress en was dusdanig overtuigd van de betrouwbaarheid van verkoper dat hij het nodig vond om het horloge in zijn testament achter te laten voor zijn kleinzoon (want die zal wel echt zijn)?

Lijkt mij onnodig om te doen alsof ook maar een klein gedeelte van dit onnozele verhaal klopt.

2 likes

Joh, Ik dacht dat zo een verhaal een vereiste was om in deze rubriek te mogen posten?

:joy:

3 likes
6 likes

Is er wel sprake van een testament?

Ho ho… Ik ben wel grijs… Maar niet Schamel…

2 likes

Zo heb ik er al vaker gezien in van die programmas. Militairen die 50 jaar geleden 2 maandlonen uitgaven (een 300 a 400 dollar) aan rolexen en die nu tienduizenden dollars waard zijn. Deze van 500000 is wel een extreem mooi goudmijntje.

1 like

Geniaal hoe je binnen 2-3 reacties op dit forum weet of een horloge echt of nep is. Zo veel kennis aanwezig :+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2::+1:t2:

Ik blijf het opmerkelijk vinden dat al die rouwende nabestaanden het zelf niet hadden kunnen bedenken.

Als je dit in de garage van je overleden opa tegenkomt ga je toch ook niet op het Ferrari forum vragen of het een echte is.

17 likes

9 van de 10x weet je het na dit stukje wel

Super rubriek :smile:

3 likes

Grappig dat je juist die foto post, want dat is een vroeg prototype van de Testarossa. Laatst afgehamerd voor 1,2 miljoen bij Sotheby’s.
Echt waar.

8 likes