Echtheid Patek Philippe horloge

Hi BG,

Je hebt helemaal gelijk; van de buitenkant kun je meestal niet zo goed beoordelen hoeveel iemand echt te besteden heeft.

Alleen de vragen in de rubriek “erfenis, is hij echt?” worden bijna altijd met een dikke NEE beantwoord. Zeker als het om echt kostbare stukken gaat. De kans dat opa een goedkope nepppert in een la had liggen blijkt een stuk groter dan de kans dat opa een verborgen hobby had waarbij hij tienduizenden euro’s aan horloges uitgaf zonder dat iemand in de familie dit wist. :slight_smile:

1 like
1 like

Beste Arthur,

Juist omdat dit horloge afkomstig is uit een erfenis heeft u geen enkele reden te twijfelen aan de echtheid !

Gefeliciteerd met dit prachtige horloge, het is speciaal aan u nagelaten door een dierbare !

2 likes

Advies bij twijfel: ga naar ëën van de 4 of 5 dealers in. NL. Mijn PP (ook geërfd) moest voor meer dan 3,5K gerepareerd worden (en nog maar deels), omdat een goedbedoelde horloger hem beschadigd had. Heb hem uiteindelijk, na overleg met PP in Zwitserland, bij Chronotec Watchrepair laten repareren. Tot mijn volledige tevredenheid.

Je kunt het beste even langsgaan bij @AmsterdamVintageWatches
Die beoordelen het horloge voor een paar tientjes.
Ze zijn er goed in en doen het graag !

1 like

Hiermee bedoelt de schrijver vermoed ik de dierbare overledene.

1 like

Tot dat de anderen familie leden ieder 20k op de rekening krijgen en jij met een nep Patek Philippe blijft zitten…

Mijn ervaring in dezen is dat mensen die in de oorlog Japanners ervaren hebben geen enkele behoefte hebben hier met wie dan ook over te spreken.
Ik schaar dit 17 kilo goud in de schoorsteenrelaas daarom onder de broodje aapverhalen. :wink:

2 likes

Totdat onze kleinkinderen over een aantal jaar op dit forum komen hun AP of Rolex te laten zien…
“Lag in een kast, is hij echt?”.
Ik denk dat als ik een tram over het hoofd zie, dit zomaar zou kunnen gebeuren… :thinking:
Moet ik wel eerst kleinkinderen hebben natuurlijk :sweat_smile:

4 likes

Gaat vanzelf en is heerlijk! :sunglasses:

1 like

Klopt :+1:

21 likes

Je ziet haar denken: “Hoe heette dat bruine gedeelte op horlogeforum ook al weer opa?”

7 likes

Dame is nu wat ouder en zweert bij haar Vintage Longines :+1::joy:

5 likes

Van Rolex naar Longines?

1 like

Ja, verstand komt met de jaren. Geruststellend idee toch?

9 likes

Yep :+1:

2 likes

Opa’s en “bruin gedeelte” ach nog even en die generatie is helemaal weg!

1 like

Mannen met 2 doodnormale houten tuinstoelen, groene tuinkussens en een bloemetjes tafelkleed van de intratuin hebben toch ook zeker geen echte Rolex!

Of toch wel? :sweat_smile:

1 like

Mooi!!

Soms weten mensen zelf niet wat ze hebben.
Zo is er een opa en oma die het prima voor elkaar hadden. Nooit gekke uitspattingen maar een mooi leven. Opa bij Shell gewerkt en een net pensioen en oma altijd thuis. Oma overlijd en opa krijgt een belasting aanslag. Hij vraagt aan de kinderen hoe dat kan.
“Zo veel vermogen heb ik toch niet, een hypotheek vrij huisje en wat centjes op de bank als de vaatwasser stuk gaat.”
Ofwel, een huisje wat gekocht is voor 50.000 gulden en wat spaarcentjes.
Huidige vermogen, een huis van €800.000 en dik een miljoen op de bank. Om de locale mediamarkt te kopen als de vaatwasser stuk gaat. Omdat de vrijstelling maar €660.000 is, moest er flink betaald worden.
De kinderen hadden geen idee van de bankrekening omdat opa zelf alles nog regelde.
Nu is opa het aan het verdelen. Bij leven, dat is verstandiger.
Zo zie je maar. Zelfs de kinderen kunnen in het duister tasten over het werkelijke vermogen.

3 likes