Echtheid vintage Perseo

Beste forumleden,

Op mijn vakantie in Italië (Puglia) kwam ik een Perseo Railking op een marktje tegen. Ik was gecharmeerd van het horloge, echter heb ik deze vanwege de zeer matige staat niet gekocht.

Ik zie dat deze Perseo horloges redelijk veel op Ebay worden aangeboden.

Heeft iemand een idee of er überhaupt valse versies van dit horloge in omloop zijn en hoe ik eventueel kan checken op echtheid?

3 likes

Ik heb nog nooit van het merk gehoord dus ik gok dat namakers zich eerder gaan bezighouden met merken met enige bekendheid. Anders is er niet veel business case aan.

1 like

Dit is sprekend een Universal Geneve “Ferrovie Dello Stato”. Spoorweg-beambten horloge. Dat is precies wat dit horloge probeert te zijn. Vandaar ook het “Railking”…

4 likes

Dat idee heb ik eigenlijk ook.

Zeker! Volgens het artikel op Fratello klopt dat als een bus.

3 likes

Je zou hier even kunnen kijken.

3 likes

Oh bedankt, dat helpt.

1 like

Het enige wat niet lijkt te kloppen is de kleine sekondenwijzer en het bandje is natuurlijk ook niet origineel
Maarvoor het overige lijkt het wel te kloppen

1 like

Perseo was de merknaam van Cortebert in Italië, fwiw. Ik had een erg leuke ooit.

3 likes

Ik heb de mijne er even bij gepakt, weet niet welk uurwerk het is, misschien herkent iemand het.

2 likes

Ik denk een Peseux 7001 :slightly_smiling_face:

1 like

TS opperde (pb) dat het een Unitas 6325 is, daar zou hij best gelijk in kunnen hebben.
https://calibercorner.com/eta-caliber-6325/

2 likes

Ja, kan zeker.
Of een Universal Geneve 64 (gebaseerd op …) :thinking: