Edit: Wat is er mis met.... een MINI turtle ?!

Ik vroeg het mij af,
heeft iemand hier al een MINI turtle ?
Toch alweer een tijdje te koop !
Bij de ons bekende adresjes.

Heb er hier nog geen gezien,
niet op Seiko Only, niet op NA, niet op Wat dragen we vandaag.

Ik vind de wijzerplaat met opgelegde, weer eens anders gevormde indexen wel mooi !

De MINI turtle ziet er zo uit

En hier staat een prachtig en uitgebreid foto review

Niemand hier een MINI turtle ?

En wat vinden wij van de aankoop prijs ???
(bijvoorbeeld vergeleken met een GROTE turtle)

1 like

De kroon zit niet op den goede plek.

15 likes

Ik vind ze op het eerste gezicht wel mooi maar wat zijn de verschillen (op de kroon na) met de grote broer?
En wat zijn de maten en prijzen dan want ik kan de ā€˜miniā€™ niet vinden bij mijn ā€˜adresjesā€™?

1 like

Kijk even bij Monsterwatches en Mister Limited bijvoorbeeld

1 like

Nee, en ik wil hem ook niet. Raar ding met de kroon op drie. En die cyclops bevalt me ook niet.

3 likes

Verkeerd gezocht. Met de ā€˜Kā€™ erachter vindt je niet veel. :+1:

Goeie maat. Goeie prijs ivm zā€™n grotere broer.
Alleen die kroon hĆØā€¦

3 likes

Maat is goed, maar kroon op verkeerde plek

3 likes

Ik zag ze liggen in HK, vond ze verrassend ā€œminiā€ en ze deden mij niet zoveel eigenlijk, op het eerste gezicht. Ben het wel met je eens dat ze er bijzonder uit zien qua wijzerplaat.

1 like

Niets mis mee maar voor mij geen toegevoegde waarde t.o.v. de SKX en Turtle die ik heb

1 like

Hoi,ik heb er een,de zwarte op rubber. Horloge is heel fijn om dragen. Een stuk lichter dan de gewone turtle. Draagt voor mij een stuk beter dan bv skx (minder top heavy). Mocht je er mee sporten,vb fietsen ,zou de kroon idd in de weg kunnen zitten, maar dat heb ik met de skx ook.

1 like

Ik vind de mini erg leuk en m.i. een stuk draagbaarder dan de gewone Turtle.
Daar was ik, door het formaat, redelijk snel op uitgekeken. Het probleem is echter: volgens mij is er geen stalen band voor te krijgen en dan houdt het voor mij volledig op. Of heb ik het mis?

Dick

@Dick, er bestaat een model SRPC35K op bracelet

2 likes

ik vind hem met 335,- flink aan de prijsā€¦ als dit een instappertje had moeten worden dan had ik eerder op 200,- tot 250,- gerekend :slight_smile:

2 likes

Oeiā€¦dat is leukā€¦
ā€œJammerā€ dat ik net een SARB033 besteld hebā€¦

Dick

1 like

Best ok dat ze een kleinere versie aanbieden.

ā‚¬200-250 zou wel leuk zijn, maar waarom zou het een instappertje zijn? Het is geen 5je maar net zo goed een 200m Diver met een 4r36. Ze sparen misschien wel 80 cent materiaal uit maar hebben meerkosten omdat ze voor een niche een kast moeten ontwerpen. En dan nog een produktielijn voor aanzwengelen.

Ik vind vooral de datumloep niet zo.
Vraag me af of wijzerplaat en wijzers een andere maat hebben, of dat het alleen een steilere chapterring is.

2 likes

Misschien was een instappertje wel mijn hoop. Positionering is gewoon naast zijn broer, niet minder. Beetje 013 naast de 007ā€¦

Specs zijn inderdaad ook goed. Maar even wachten op dalende prijzen dan maar :wink:

Nou ik weer naar die foto kijk die ik hier vlak boven post, lijken de wijzers kleiner. Vraag me af of de grotere wijzers van de ā€œoriginalā€ op de mini zouden passen. (Ik vind moderne Seiko wijzers vaak net te kort)

Eerste goede reden om er saffier op te laten plaatsen.

Ik vind ā€˜m voor een mini vooral niet echt mini. Ik had denk ik gehoopt op een Turtle kast van 40mm met kroon rechtsonder. Ach ja, nog steeds een leuk horloge op zich.

1 like

Hij is vooral breed, door de cushion shape. Maar hij lijkt me draagbaar voor de smalste polsen, met een lug to lug van slechts 42.5! Dat is nog korter dan een SKX013, wat al een kleine duiker is. Vergelijk de lug to lug maar met een 37mm 5je:

6 likes

Klein dragend wellicht en groot ogend. Beetje ook wat ik met de Turtle heb.

Heb in mn afwezigheid weer een hoop gemist. Zo ook deze. Doch, het leuke vd Turtle vind ik zn vintage uitstraling. Deze vind ik meer contemporary.
Krijg er ook beetje een kruising gevoel bij v n sumo em turtleā€¦