Afgelopen week een mooie Edox diver gekocht voor €395. Een prachtig duidelijk en stevig horloge. 200 meter waterdicht en een duikersring erop. De datum op 3 uur. Een zeer stevig en solide horloge. Hiervoor een Tissot T-Touch gehad maar dit is toch weer een klasse hoger.
En het is een quartz dus naukeuriger als een automaat. Vorig jaat nog even een Seiko 5 gehad maar gauw weer doorverkocht. Dat was toch meer een kermis horloge.
Deze Edox is één van de goedkoopste van het merk maar heeft een veel duurdere uitstraling.
Sorry maar het was nou eenmaal zo. Dat ding liep 1 minuut per dag achter, na 1 keer zwemmen (100m waterdicht) zat er condens achter het glas, hij zat na 2 weken vol met krassen en de kroon zat zo los dat ie soms in één keer uit zat. Sorry maar dat was echt een zeer slecht horloge.
Wellicht dat andere Seiko’s wel goed zijn maar die Seiko 5 was het echt niet. Ik geloog ook wel dat de 'normale’Seiko’s wel gewoon goed zijn. Bij die Seiko 5 zat er trouwens na 1 strand bezoekje al zand tussen de duikersring!!
Gefeliciteerd met de Edox.
Ik vind het een erg mooi horloge.
Overigens zal er ook bij dit horloge zand tussen de duikring komen na een strandbezoek.
Het feit dat zand er makkelijk tussen kan komen maakt ook dat zand er makkelijk
uitgespoeld kan worden.
Groeten,
Marijn
Bedankt! Ik ben er zeer blij mee.
Wat betreft het zand, dat weet ik nog zo net niet. Deze duikersring gaat een stuk zwaarder en voelt veel steviger aan. De afstanden tussen het glas en ring zullen bij de Edox veel kleiner zijn. Bij de Seiko voelde je er gewoon speling tussen zitten en bij de Edox is daar geen sprake van. Zoals ik al zei, een bijzonder solide horloge die Diver!!(tu)
leuke klok! heb er ook weleens naar gekeken, ook naar de class 1 serie. Ik denk dat EDOX vrij onder gewaardeerd wordt in het algemeen. Het ziet er allemaal wel strak uit.
voor de geinteresseerden: Ruud heeft er nog een paar liggen, waaronder deze quartz diver dus (in 2 uitvoeringen!)
Hallo, ik heb zelf geen foto meer van de Seiko 5 maar deze lijkt er veel op. Misschien heb ik wel een maandagochtend versie gehad. Maar hoe dan ook, een Japans horloge is toch niet te vergelijken met een echt Zwitsers klokkie:D
een Japans horloge is toch niet te vergelijken met
een echt Zwitsers klokkie:D
Ja hoor, er zijn zat Japanse horloges die beter zijn dan Zwitserse. Alle waar heeft zijn prijs en de prijs/kwaliteitverhouding van de (manufactuur) Seiko is nog niet overtroffen.
Hans (bezit overigens momenteel geen Seiko meer maar wel wat Zwitsers)
Dank u allen voor de felicitaties!
Ik ben er zeer blij mee. Het is gewoon een erg fijn klokkie. Hij zit ook erg lekker om de pols. Dit horloge is er in drie uitvoeringen zover ik weet. Ik het zwart met metalen band (zoals ik heb) Met een rubber band en met een gedeeltelijk oranje duikring en cijfers. Ik vond deze de mooiste en rustigste uitstraling hebben. Het is trouwens een grote kast (45mm) maar dit is absoluut niet hinderlijk, hoewel ik geen grote polsen heb.
Ik zocht gewoon een horloge wat tegen water, stof en stoten kan ivm met het werk wat ik doe (operator). Hiervoor had ik een Tissot T-touch en daar heb ik ook alles mee gedaan zoals zwemmen en werken in stoffige omgeving. De juwelier raadde mij zwemmen af ivm de waterdichtheid van 30 meter. Maar ik heb zoiets van 30 meter is 30 meter. Dan moeten ze er op zetten ‘niet waterdicht’. Overigens heb ik er nooit problemen mee gehad. Als je een auto koopt die 200 km/h kan en hij blijkt maar 30 km/h te kunne ga je er ook mee terug.
Alleen ging na 7 jaar de sensor kapot, die is toen vervangen. Toch best wel een fijn horloge geweest met leuke functies.
De juwelier had trouwens net een ‘grand ocean’ limited edition binnen van €8000. Erg mooi klokkie met maanstand en maandaanduiding erop.Ik denk ook inderdaad dat Edox nog te onbekend is. Iedereen kent Rolex of Breitling maar Edox onderscheid zich duidelijk van de massa met aparte modellen. Mijn Edox zat trouwens in een erg mooi 'powerboat’doos. zie foto’s