Edox diver

Mooi doosje. Ze staan idd bekend om de sponsering in het bootrace wereldje :slight_smile:

[quote]
Ricardo74 Schreef:

Iedereen kent Rolex of Breitling maar Edox onderscheid
zich duidelijk van de massa met aparte modellen. [/quote]

/me kijkt nog eens naar de foto’s.

Nou leuk horloge, maar ik denk dat je statement kant nog wal raakt… :’)

Gebruik de zoekfunctie eens om wat meer te lezen over waterdichtheid. 30 meter op de wijzerplaat heeft dus weinig of niets met 30 meter onder water te maken…

Waterdichtheid in de praktijk
De eerder genoemde fabrieksnormen kunnen in de praktijk als volgt worden vertaald:
*waterresistant/waterprotected/watersealed/showerproof/3 tot 5Atm.
Deze horlogekasten zijn beschermd, bij normaal gebruik, tegen het in aanraking komen
met vocht, zonder dat daarbij relatief grote temperatuursverschillen optreden. Zijn dus
geschikt voor sportbeoefening (géén watersport), mag ook zonder problemen b.v.
“per ongeluk” onder de kraan komen of in een emmer water. Voldoende voor een
vochtige omgeving regenbui of spatwater.
Men zou kunnen zeggen dat deze horloges net zo “waterdicht” zijn als een paraplu!
*waterproof/5 tot 10 Atm.
Deze horlogekasten zijn beter beschermd tegen waterschade dan de vorige categorie,
waardoor ze b.v. ook wel geschikt zijn om bij watersport te gebruiken zoals surfen
zeilen en snorkelen (in ondiep water), doch niet voor b.v. torenspringen of duiken met
perslucht. “Extreme” temperatuursverschillen dienen echter toch wel vermeden te
worden, zoals b.v. sauna of hete douche.
Horloges zijn “zwaarder” geconstrueerd, meestal een sportief uiterlijk.
*waterproof/divingproof 10-20Atm (of meer)
Horlogekast is “professioneel” waterdicht. Ook onder extreme omstandigheden.
Zware horlogekasten, dikkere glazen, eventueel ook voorzien van een schroefkroon,
die zorgt voor extra afdichting van de knop(pen) aan de kast

Ricardo74 Schreef:

Hallo, ik heb zelf geen foto meer van de Seiko 5
maar deze lijkt er veel op. Misschien heb ik wel
een maandagochtend versie gehad. Maar hoe dan ook,
een Japans horloge is toch niet te vergelijken met
een echt Zwitsers klokkie:D

http://i774.photobucket.com/albums/yy25/ricardo747
474/Edox/598346_SNZ391-23BOB.jpg

daar zullen de meningen over verschillen…

Ja Edox is veel origineler en beter dan Seiko :slight_smile: :slight_smile:

Men neme een wijzerplaat als inspiratie

En zo ook een band:

En dan de uurwerken: Edox gebruikt in andere modellen ook graag Miyota, dat klinkt niet echt Zwitsers toch :wink:

En , niet te vergeten , deze laatste komen in een
Seamaster-Chronometer-James Bond-doorkijkspeedboatbox in echt waaiebomenhout :

Yo , Manu .

[quote]Teun111Kwiebes2 Schreef:

Ja Edox is veel origineler en beter dan Seiko :slight_smile:
:slight_smile:

Men neme een wijzerplaat als inspiratie

http://i118.photobucket.com/albums/o93/Teun111Kwie
bes/dial.jpg

En zo ook een band:

http://i118.photobucket.com/albums/o93/Teun111Kwie
bes/band.jpg
[/quote]

Daarna plakt men met photoshop even snel een merkje op de wijzerplaat:

Tadááá! Lekker orgineel bezig. Helaas is de kwaliteit bij verre na niet hetzelfde :wink:

Proficiat, maareh…

Ricardo74 Schreef:

Vorig jaat nog even een Seiko 5 gehad
maar gauw weer doorverkocht. Dat was toch meer een
kermis horloge.

…ouch! :)-D

Hallo lieden, wat betreft de waterdichtheid had ik het verhaal ook al op internet gelezen. Maar ik ben gewoon eigenwijs (is ook wijs:)) Als er 30 meter op staat moet ie gewoon 30 meter diep kunnen. Wat heeft de aanduiding dan voor zin? Stel je voor dat ze dat met auto’s ook zouden doen…:S “deze Fiat panda heeft een top van 350 km/h meneer” Dan ga je ook terug naar de dealer toch? Anders is het gewoon bedrog toch? Bovendien moet een waterdicht horloge van 30m zeker tegen zwemmen bestand zijn. En dat was de T-Touch ook. Ze moeten geen leugen op het horloge zetten, dat is volgens mij misleiding.:+…

Maar goed, zoals u begrijpt ben ik zeer tevreden met mijn Edox en zal ik er met een gerust hart mee gaan zwemmen!:smiley:

Gegroet!

Staat er 30 meter of 3 bar, dat is het grote verschil :wink:

En eigenwijs zijn om het eigenwijs zijn… wees dan stoer en probeer dit horloge zelf eens uit tot 200 meter.

Dat ding liep 1 minuut per dag achter, na 1 keer zwemmen (100m waterdicht) zat er condens achter het glas, hij zat na 2 weken vol met krassen en de kroon zat zo los dat ie soms in één keer uit zat.

en die heb je doorverkocht?

maargoed stoer edox horloge! veel plezier ermee!

groetjes

Ja die heb ik doorverkocht. Voor 4 tientjes. Ik heb erbij gezegd dat ie er voorzichtig mee moest zijn.

30 meter = 3 bar.:# 10 meter water kolom is gelijk aan 1 bar druk dus 30m = 3Bar
Ik zal met dit horloge niet gaan duiken omdat ik nou eenmaal nooit duik:P Maar van een horloge wat 30 meter waterdruk (3 Bar) aan kan, mag ik toch zeker wel verwachten dat ik ermee kan zwemmen. En met die Tissot was dat ook zo en met de Edox zal dat zeker geen probleem zijn:D Maar met die Seiko die 100m waterdicht was kon je niet eens zwemmen.(td)

Dit model is niet een bijzonder iets maar andere series zijn toch wel apart te noemen bv de ‘grand ocean’

En dat geld ook voor de prijs. Omega is ook een erg mooi horloge en de Edox diver heeft er wel wat van weg. Maar de andere Edox series (grand ocean) onderscheiden zich van de rest.

Helaas. De absolute druk op 30 meter is 4 bar :#

De omgevingsdruk onder water is eigenlijk de optelling van twee verschillende drukken. Enerzijds hebben wij de druk van de atmosfeer die boven het wateroppervlak heerst (1 bar afgerond). Hierbij komt de druk die wij ondervinden door de druk van de verschillende waterlagen (de hydrostatische of relatieve druk). Deze twee drukken samen geven ons de werkelijke druk die op ons lichaam heerst of de absolute druk.

Hans (** duikert)

toegift:

Ons lichaam en dus ook ons horloge ondervindt onder water een enorme bijkomende druk. Deze druk kunnen wij meten. Zo zal de absolute druk op 30 m diepte 4 bar bedragen of 400.000 N/m2. Onze lichaamsoppervlakte is ongeveer 1,5 m2. Dit betekent dat wij op 40 m diepte een druk ondervinden van 400.000 N x 1,5 = 600.000 N of het gewicht van zo’n 12 serieuze olifanten

Ricardo74 Schreef:

Als er 30 meter op staat moet ie gewoon 30 meter diep
kunnen.

Nee, hij moet een waterdruk aankunnen gelijk aan die op 30 meter diepte. :#

en:

van een horloge wat 30 meter waterdruk (3 Bar) aan kan,
mag ik toch zeker wel verwachten dat ik ermee kan zwemmen.

Euh, nee. Als je namelijk op 10 cm onder water een horloge snel beweegt, komt er meer druk op te staan dan als je het horloge stil houdt.

En eigenlijk moet je bij het aantal bar ook nog rekening houden met de luchtdruk die op zeeniveau al 1 bar is (edit, dat werd voor mij ook al geschreven)

Ik heb altijd prima kunnen zwemmen met mijn Seikos. Nog nooit ergens last van gehad. Weet je zeker dat je de kroon wel helemaal goed afgesloten had? je mening dat Seikos kermis horloges zijn deel ik zeker niet.
groeten,
Marijn

Best Hans, daar heb je een zeer goed punt! complimenten voor de uitwerking. Maar waar het mij om ging is dat ik gewoon kan zwemmen met een horloge wat een relatieve druk van 3 bar aankan. Er staat immer op een horloge 30m = 3 bar. Dus waarschijnlijk bedoelen ze hiermee de relatieve druk van 3 bar en de niet de absolute. Maar goed, zwemmen gaat dus prima met een T-Touch die 3 bar aankan! (tu)