Edox diver

Nee. dat bedoelen ‘ze’ niet:

Hier nog wat huiswerk :slight_smile:

http://www.boermans-juweliers.nl/images/File/WATERDICHTHEID%20HORLOGES.pdf

Ja de kroon zat helemaal dicht. Deze sloot overigens vrij licht. Ik zeg niet dat alle Seiko’s kermishorloges zijn, alleen degene die ik had was dat jammer genoeg wel. Misschien was het wel een maandagmorgen produkt…
Die van mij was echt een bijzonder slecht produkt…:frowning:

Ik snap wel wat je bedoeld hoor, maar je doet het nou lijken alsof Edox de enige
is met een apart uitziend modelletje. Alsof de door jou genoemde merken Rolex
en Breitling geen bijzonder uitziende (zelfs mooiere) modellen hebben. Kom op zeg.
Het is leuk (en terecht) dat je blij bent met je Edox, maar overdrijf je statements niet.

Ik moet wel een beetje lachen om je 30-meter/kermishorloge beweringen.

Gelukkig, het moet ook wel een beetje leuk blijven. Maar wat ik bedoel is dat Breitling en Rolex vaak geimiteerd word en een hoop merken erop lijken. Edox heeft meerdere serie’s die echter totaal anders zijn, dat meekt het leuk. De Class One met keramische ring is zo’s modelletje. En ze zijn nog enigzins te betalen. Breitling vind ik persoonlijk een beetje te veel bling-bling. Het ziet er soms een beetje TE uit, een beetje nepperig… Maar goed smaken verschillen…

hcptdg Schreef:

Helaas. De absolute druk op 30 meter is 4 bar :#

De omgevingsdruk onder water is eigenlijk de
optelling van twee verschillende drukken.
Enerzijds hebben wij de druk van de atmosfeer die
boven het wateroppervlak heerst (1 bar afgerond).
Hierbij komt de druk die wij ondervinden door de
druk van de verschillende waterlagen (de
hydrostatische of relatieve druk). Deze twee
drukken samen geven ons de werkelijke druk die op
ons lichaam heerst of de absolute druk.

Hans (** duikert)

Maaruh, zal de druk binnen in een waterdicht horloge niet gewoon 1 bar blijven, waardoor het drukverschil tussen binnen en buiten 3 bar is bij 30 meter? De ‘waterdichtheid’ zou in mijn optiek een delta tussen binnen en buitendruk moeten zijn. en daardoor zou je weer kunnen zeggen 3 bar ‘waterdichtheid’ is 30 meter. Maar goed, da’s mijn interpretatie.

Sorry voor de off-topic sidestep. Mooie aanwinst (tu)

Groeten,

Martin