Beste allemaal,
Voor manlief ben ik op zoek naar een mooi geschenk voor de geboorte van onze tweede dochter. Het plan is een mooi horloge met haar naam gegraveerd. Ik heb echter geen verstand van horloges… Althans, niet meer dan dat ik uitkom op een klassiek model met leren band… Van de genoemde merken heb ik een mooi model gezien. Ik heb een budget in gedachten van max 1000,00. Waar moet ik op letten en is er een groot verschil tussen deze merken?
Bedankt vast voor het meedenken. Groet, Marieke
Beste Marieke
De merken die je opgeeft zijn goede keuzes.
Best kan je ook de types opgeven zodat we je zo goed mogelijk kunnen adviseren
Mvg
Tissot of Hamilton hebben ook mooie horloges in deze prijs categorie. Ik zou in ieder geval gaan voor een mechanisch uurwerk.
Bijvoorbeeld deze Spirit of Liberty
Of iets boven budget de longiness Legend diver
Met een beetje zoeken kun je op Chrono24 wel een mooie Oris vinden voor dat bedrag.
Het is altijd lastig om voor iemand anders een horloge te kiezen.
De Victorinox Alliance vind ik altijd een fraaie klok in deze klasse. Ik zou zoals hierboven al aangehaald een mechanisch uurwerk kiezen, in dit geval de automatic.
Zou ook mijn voorkeur voor genoemde gelegenheid zijn. Vermoed alleen wat weinig ruimte om ook nog een gravering met naam en data te laten vermelden…
Toen ik de foto plaatste dacht ik, “Ik koop er zelf één”.
Voor eenzelfde gelegenheid?
Nee, gelukkig niet op mijn leeftijd.
Misschien kun je het ook wel in het glas van de zichtboden laten graveren of etsen.
Ja die Hamilton Spirit of Liberty zou ik graag cadeau krijgen.
Grt.
Buiten het klassieke ouwe heren segment heb je voor € 800,-
ook wat sportiefs met H3 Waterstof verlichting en automatic
daar heb je 'm.i. altijd plezier van.
grt. Gerard
Man, hou nou op om goedwillende mensen die troep aan te smeren.
Ook niet bepaald een klassiek model. Toch?
Luminox wat is daar troep aan dan ?
het zou me niks verbazen als ze nog hetzelfde uurwerk hebben ook
alleen het uiterlijk is wat minder op ouwe kereltjes gericht.
Maar dan wel het model met de lugs die mooi doorlopen in de kast. Volgens mij is dat het nieuwe model.
@MV82
Geen van de drie door jou genoemde merken behoren tot de echt populaire merken op dit forum. Niet omdat ze slechte horloges maken. Maar omdat er, gekeken naar prijs-/kwaliteitverhouding, afschrijving en (dus) restwaarde, betere alternatieven zijn. Nu is dat laatste voor jou/jullie waarschijnlijk minder belangrijk, omdat het hier om een ‘geboortehorloge’ gaat. Dit zal niet snel weer verkocht worden. En daarnaast is graveren sowieso niet goed voor de restwaarde. Maar ik begrijp natuurlijk dat jullie dit willen.
Nog een paar vragen. Moet het een mechananisch horloge zijn? Of mag een quartz ook? En weet je of hij ook het liefst een klassiek model met lederen band wil? Kan natuurlijk best. Maar veel mannen houden bijvoorbeeld ook van wat meer sportieve horloges, zoals duikers. Vraag me niet waarom. Verreweg de meeste duikershorloges worden zelden tot nooit gebruikt voor duiken. Maar ze hebben gewoon iets stoers en onverwoestbaars. Heb zelf ook last van het ‘duikershorlogevirus’.
Als het een klassiek model moet zijn is bovengenoemde Tissot een uitstekende keuze. Fraai en prima kwaliteit. Daarnaast heeft Tissot een wat sportiever model met coole retro uitstraling. De PRS516.
Dit is het nieuwste model.
Ik heb zelf het vorige model; dat ook nog wel nieuw te vinden is en door sommige mensen mooier gevonden wordt.
Ook Certina heeft een paar uitstekende en fraaie modellen (ruim) onder € 1.000.
DS-1 Powermatic.
Een mooi alternatief is nog een vrij nieuw model van Seiko. De SARX035 of 033.
Deze laatste zijn in Nederland niet bij de gewone Seiko-dealer om de hoek te koop. Maar wel bij Horlogeforum-huisleverancier www.monsterwatches.nl. Staan mogelijk (nog) niet op de site. Maar eigenaar Rob kan bijna alles leveren.
Bovengenoemde modellen zijn allemaal (ook) met lederen band verkrijgbaar of gemakkelijk en voor niet al teveel geld hiervan te voorzien.
Of een zeer fraaie, sportieve, retro style quartz chronograaf, met extreem nauwkeurig Precidrive-uurwerk.
Als het een duiker moet/mag worden zijn, binnen genoemd budget, dit twee toppers.
Longines Hydroconquest
Seiko Shogun (SBDC029). Ook weer verkrijgbaar bij Monsterwatches.
Succes en veel plezier met het vinden van het perfecte horloge voor deze bijzondere gelegenheid!
Op voldoende ruimte op de achterkant voor de gravering die je graag wil laten aanbrengen.
Siebel Juweliers gaat stoppen met Edox, daar zijn nu leuke aanbiedingen.
graveren zorgt zowiezo voor waardevermindering
hoewel een geboortehorloge niet snel verkocht zal worden,
je kunt ook een glazen display case aan de binnenzijde laten bedrukken of graveren dan kun je dat later altijd eenvoudig weer laten veranderen,
een glaasje is altijd eenvoudiger te vinden dan een nieuw stalen deksel.
Dat is toch een beetje denkende als een WIS, ik vermoed dat TS gewoon een leuk horloge als aandenken van een memorabel moment zoekt