nouja iig hoeft een glazen display geen beletsel te zijn voor een gravure
Ben persoonlijk het meest te vinden voor de laatste frederique constantā¦
Wauw, dank voor alle reacties. Fijn! Ik ben wel echt op zoek naar een tijdloos, klassiek model. Die draagt hij nu ook, maar dan van merken als Fossil en Boss. Als duikliefhebbers, hebben we al een duikhorloge in bezit, maar die lijkt op geen van deze modellen⦠:-).
Ik ga ervan uit dat manlief een dergelijk geschenk nooit weg doet, dus restwaarde is in deze niet zo relevant.
Ik heb een aantal modellen geüpload, maar ik heb geen idee waar ik (meer dan de uitstraling) op moet letten. Prijs/kwaliteit. Waar zit het prijsverschil in? Hoe staan de merken bekend?
Al de getoonde horloges zijn van gerenommeerde merken uit het middensegment en zijn kwalitatief zeer goed.
Het grootste prijsverschil is altijd de kwestie van het gebruikte uurwerk.
Een horloge met een mechanisch uurwerk zal altijd duurder zijn dan een quartz variant uit dezelfde lijn.
Al de bovenstaande horloges zijn er zowel in quartz als mechanisch.
De enige die in het genoemde rijtje echt een heel stuk duurder zullen zijn in de mechanische variant zijn de edoxen door hun extra functies (bovenstaand zijn quartz varianten)
Voor mij zou de Edox de optie zijn. Maar kijk ook eens naar een mooie Meistersinger. Dit zijn optisch klassieke horloges, maar dan met 1 wijzer. Je leest hem dus als het half 1 is dat de wijzer halverwege de 12 en de 1 staat.
Leuk als gespreksonderwerp, en mooi verhaal er dan bij voor de geboorte.
Daarnaast is de filosofie dat het horloge door de enkele wijzer rust uitstraalt, je leeft tenslotte niet op de seconde. Heel gek, maar ik heb het ook echt zo ervaren.
Voor 1000 wel wat de vinden, meeste denk ik iets meer, tenzij tweedehands een optie is.
http://www.hamiltonwatch.com/nl/collection/american-classic/jazzmaster
De jazzmaster collectie heeft veel tijdloze modellen. Behoorlijk wat variatie.
Via de site kun je een dealer vinden (of gewoon online kopen natuurlijk).
Diameter zou bij mij ook een rol spelen, voor mij max 41 mm
Je kan ook voor Christopher Ward gaan, die hebben ook mooie klassieke modellen. Je kunt hem dan via de site laten graveren voor ā¬30.
of
Hallo Marieke,
Om een goed advies te kunnen geven waar hij ook blij van wordt, is het misschien verstandig wanneer je van zijn bestaande horloges een foto stuurt. Wij krijgen dan iig een beeld van zijn huidige smaak (niet onbelangrijk zou ik zeggen ).
Dus mocht je stiekem een snapshot kunnen maken?
Passen wij het advies daar op aan.
Goed idee
hoi Wander026.
Ik ken zijn smaak vrij goed, dus dat zal het probleem niet zijn. Eerdere horloges zijn allemaal in dezelfde stijl: leren band, ronde klok. Liefst gaat hij voor een klassieke breitling, maar goed, dat laat het budget dan weer niet toeā¦
Ik heb alleen echt geen idee waar ik op moet letten in deze prijsklasse, die toch net ff wat hoger ligt. Ik begrijp in ieder geval wel dat een automatic beter is dan quartz? Maar waarom??? En zit er nog een enorm verschil in merken? Ik ben met name op zoek naar een zwitsers uurwerk, omdat dit van horen-zeggen de beste zouden moeten zijn. Ik zie hier echter ook andere horloges voorbij komen, dus of die aanname dan wel terecht is? Of misschien moet ik gewoon niet te moeilijk doen en horloge bestellen waarvan ik weet dat hij het mooi vindt. Ik zou het alleen jammer vinden als ik met een horloge thuis kom wat toch behoorlijk prijzig, maar het eigenlijk nèt-niet is⦠(Manlief heeft er zelf echter ook bar weinig verstand van hoor.)
toevallig dit weekend nog wel naar een programma gekeken over het maken van horloges (breitling, in dit geval) en waar je op moet letten qua wijzers. Secondewijzer op de minutenstreepjes, minuten precies daaronder? Of is dit alleen iets van Breitling?
dat is vooral iets van een hoop quartz horloges, waarbij de secondewijzer niet overal precies op de streepjes tikt, en er dus precies tussen valt,
normaal geen probleem maar bij WIS / horloge nerds een bron van ergernis
Ik kan je vervelen met allerlei verhalen over de horloge industrie, maar dat laat ik achterwege. De hier genoemde horloges zijn allemaal van goede kwaliteit.
Wat betreft mechanisch of quartz? Wil je dat je horloge super accuraat is, dan moet je voor quartz gaan.
Een mechanisch horloge zal je soms moeten corrigeren en servicen, maar dan koop je meer een beleving/vakmanschap/mooi verhaal?
Wat betreft de wijzer. Op sommige horloges Is de minuten wijzer niet lang genoeg (al stoort dit ook niet iedereen, wederom smaak).
Aan welk voorbeeld/horloge zit je op dit moment te denken?
Is het niet leuker een soort verrassings bon te maken en met hem naar de juwelier te gaan en hem te laten passen