Edox vs Porsche Design by Eterna

Ik heb twee horloges op het oog, en vraag me af wat jullie zouden kiezen.

De overeenkomsten:
Titanium band & kast, een-richting draai bezel, 7750 mechaniek, saffier glas, zelfde bouwjaar

Nu de verschillen:
Edox: 45.5mm x 16.5mm, helium escape valve
PD: 41mm x 15mm, integrated bracelet

Edox: applied markers
PD: printed dial

Edox: ceramic bezel
PD: titanium bezel

Edox: met doos&papieren
PD: geen van beide

Beide komen bij winkeliers die ik ken, met een prima reputatie.

Welke zouden jullie kiezen?

8 likes

Als ik moest kiezen: Porsche Design.
41mm is iets draagbaarder om mijn redelijk smalle pols en ik vind de wijzerplaat iets rustiger.

Ik zou persoonlijk voor de porshe design gaan, is een leuk uniek design.

Die edox vind ik “weer” een zwarte bezel diver.

Prijsverschil is trouwens ongeveer 400 euro. Mocht dat een factor zijn…

Beetje afhankelijk allicht hoe lang je beide wenst te houden.
Rest waarde van de edox is waarschijnlijk hoger. Zeker met full set.

Smaak is niet altijd tijdloos. Maar de edox is wel iets tijdlozer.
Dus vanuit daaruit gezien is edox se rationele keus.

De PD is de emotionele “ik wil gewoon iets anders”. Wat even goed een prima argument is die ik vaak genoeg hanteer om mezelf van iets te overtuigen

In dit geval zou ik zelf de rationele kant kiezen. I.e…edox

1 like

Ik vind ze beiden cool. De Porsche zit in de lineage van orfina, iwc, top gun, en dat trekt me wel. Alleen die integrated bracelet staat me echt ernstig tegen (daar waar de edox 1-1.5mm te dik is).

Wat titanium chrono’s betreff heb ik de

sinn ezm10, (pilot center minute chrono,44mm x 15mm)
tutima m2 nato (pilot center minute chrono,45.5mm x 16mm)
oris prodiver chrono (diver chrono 51mm x 18mm)
ball spacemaster (gmt chrono, 46mm x 19mm)
omega hb-sia speedmaster (gmt chrono 41mm x 15mm)
en een iwc GST (pilot chrono 40mm x 14mm)

De edox zou een vervanger/aanvulling kunnen zijn ip de oris en ball, ee PD op de IWC. De edox vind ik mooier, maar te dik, en weet niet in hoeverre het merk hetzelfde uhm… aanzien geniet als oris, hamilton, of zelfs porsche design, met al diens historie. Voor mij telt dat ook wel.

Porsche design heeft een betere maat en een unieker ontwerp. Zou mijn keuze zijn

1 like

Restwaarde en Edox in 1 zin :rofl: Nee dus.

1 like

@Brava kom er maar in…

Porsche Design (die heeft Brava ook) voor mij.

Ik kies edox :wink:

Bij deze, net iets anders maar bijna hetzelfde. Is in korte tijd één van mijn meest gedragen horloges geworden…

2 likes

Vind ze beide niet geweldig qua proporties, de Porsche nog het leukst.

Mag ik een 7751 suggestie doen?

1 like

Ik ken die, maar is serieus boven budget. :slight_smile: en niet in titanium, wat wel een vereiste is voor mij in deze purchase.

Ik denk dat jou versie niet de integrated bracelet heeft (klopt dat? Ik zie lugs?). De versie die ik denk te willen heeft dat niet, en n butterfly clasp (wat ik verschrikkelijk vind).

Ik ben geen fan van beide…de Edox is te druk en de PD heeft heel weinig uitstraling in tegenstelling tot andere modellen van PD…ik zou altijd kiezen voor de PD…maar dat is mijn gevoel, succes met de keuze!

Deze vind ik persoonlijk mooier, de vorm van de pushers en de normale/gewone bezel matchen beter!

1 like

Ik zie geen foto? :frowning:

Of reageer je op die andere pd van bravo? Juist dat 'ie geen rotating bezel heeft, is voor mij een minpuntje

jep, op de PD van brava. De looks en de harmonie vind ik een betere match…voor mijn part heeft het horloge van brava een geslaagde mix van looks en snelheid door de geslaagde combo, meer in lijn met mijn gevoel van PD.

1 like

Die Edox daar raak je in ieder geval nooit op uitgekeken😳