Een 38/40 mm duiker?

Mensen mensen,

Ondanks dat ik niet kan zwemmen, wil ik toch een duiker in de collectie hebben. Echter draag ik echt niet groter dan 40 mm. Maar zoals jullie weten zijn de meeste duikers van groter formaat, dus vaak rond de 42…

Mijn vraag is dus, welke leuke 38/40 mm duikers zijn er volgens jullie?

Nu weet ik van de skx013/015, maar dan lees ik weer dat de verhoudingen niet kloppen en dat ding voor geen meter staat.

Maarja, graag zie ik enkele suggesties verschijnen.

Alvast bedankt!

:thinking:

1 like

Motor rijden kan ik wel, vriendjes? :blush:

7 likes

Oh maakt mij niet uit, viel alleen op!

Wat is het beoogde budget?

De mening over de verhoudingen van de SKX013 vind ik echt lariekoek :slight_smile:

Als je een zeer goedkope optie wilt hebben kun je ook nog kijken naar invicta’s. Die hebben een midsize variant en zijn zeer betaalbaar.

1 like

Hahaha was een grapje, denk dat kunnen zwemmen wel zo handig is als je in Den Haag woont :joy:

1 like

Rond de €300

Heb je zelf een skx013/015? De invicta’s vind ik jammer genoeg niks…

Invicta…don’t do it mate

3 likes

Seiko mini Turtle wellicht wat?

6 likes

Als je geen problemen hebt met het hele homage ding, is Steinhart in deze prijsklasse een goede keuze denk ik.

https://www.steinhartwatches.de/en/ocean-one-39-black.html

7 likes

Recent een SKX013 gekocht en vind deze prima voor mijn 16cm pols.

Waarschijnlijk past de 007 ook wel, maar vind de kleinere maat gewoon mooier :slight_smile:

3 likes

Aangezien je geen budget noemt zou ik zeggen een submariner :+1:

6 likes

Maen kickstarter?

1 like

Leuke horloges, alleen is de mini 42mm… ben bang dat dat een beetje zoals een wandklok om mn pols gaat zitten

2 likes

Orient Ray / Mako, prettig geprijsd, mooi afgewerkt voor niet teveel geld.

Ik heb zelf de zwarte ray; volgens mij 40mm…

3 likes

Zeker mooie horloges, maar beide in enkel 42 mm zover ik weet

Dacht dat ie 300 euro schreef :drooling_face:

2 likes

Oh ja 41,5mm, maar draagt erg klein hoor, ik heb best dunne polsen van zo’n 16,5cm en vind deze zeker niet te groot

1 like