Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Hierbij een dilemma dat ik jullie graag voor leg op deze zondagochtend.

Net als vele ben ik ook in januari weer zwaar gemotiveerd om meer te bewegen en wat minder te eten. Hoe mooi zou het zijn om dan ook mijn activiteit te kunnen volgen en inzicht te krijgen in hoeveel je beweegt en de workouts te tracken. Maarja, dit is het horloge-forum en niet hardloopforum, de meeste worden van alleen een activity tracker/ sporthorloge niet blij.

Voorlopig draag ik nu een Fitbit (charge 5) naast mijn luxe horloge, waar een overhemd eroverheen valt, straks in de zomer draag je toch echt 2 horloges. Wat vind het horloge-forum van 2 horloges dragen? Verder ben heel benieuwd hoe het wat sportievere deel van Horloge-forum hiermee om gaat. Dragen jullie 2 horloges of hebben jullie een andere briljante oplossing?

Sinds het laatste topic hierover (2018) is de techniek een stuk verder gekomen, ringen die je activiteit tracken, fitbits die een stuk kleiner zijn geworden, Apple horloges die een stuk duurder zijn geworden…

7 likes

Ik heb een tijdlang rechts een Fitbit gedragen… Puur om m’n hartslag bij te houden. Die was door covid nogal ontregeld.

Ik vond het enerzijds een noodzakelijk kwaad omdat… tja 2 horloges is gewoon stom.

En anderzijds wel praktisch omdat zo’n Fitbit bijhoud hoe het met je hartslag gaat en mij ook zo nu en dan de bevestiging gaf dat ik genoeg beweging had gehad op een dag… Of mij eraan herinnerde dat ik te weinig heb bewogen.

Dus ja… Lastig.

Je kunt ook eens naar een Oura ring kijken. Dat lijkt mij dat weer lastig in de sportschool tijdens het liften van staal.

4 likes

Ik zou kiezen voor een begeleid schema en al die gadget’s achterwege laten, en de weegschaal liegt niet, succes! :grin:

7 likes

De spiegel is doorgaans een meer betrouwbare informatiebron.

5 likes

Je hebt 2 armen. Dus het antwoord lijkt mij duidelijk.

3 likes

Vermijdt deze dan zoveel als mogelijk :laughing:

Of zet er een vaas narcissen voor :joy:

3 likes

Ik gebruik een Garmin voor het sporten. Echt een fijn horloge om data van mijn hardloopsessies bij te houden. Ook fijn dat ik er Spotify op heb en zo muziek kan luisteren. Hoef ik mijn telefoon ook niet mee te slepen.

Maar draag hem alleen tijdens het sporten. Anders draag ik gewoon een ‘echt’ horloge. Ik zie niet echt het nut van 2 horloges dragen.

3 likes

Ik draag mijn horloge rechts en aan de linkerkant een zwarte galaxy fit2. Lijkt op een fitbit en niemand die het echt opvalt. Zolang het niet echt een smartwatch is zullen weinig mensen het echt opvallen. Nu moet er bij zeggen dat ik altijd al een armband droeg aan de linkerkant.

1 like

Kan prima. Zo’n fit bandje ziet er niet eens uit als een horloge. Is meestal gedimd. Rechts de Garmin Vivosmart 5, links het horloge wat ik die dag draag.
Doe ik nu een maand of 4. Nooit opmerkingen over gehad.

3 likes

Hier precies hetzelfde. Hardlopen en sporten met telefoon op zak is niks. Die Garmin werkt prima maar slinger ik zo gauw als mogelijk weer af na het sporten.

Alpina maakt een smartwatch met een wat meer normale horloge uitstraling (en een analoge dial).
Zie hier een overzicht

Mocht je perse een combi willen en niet teveel willen wisselen dan is dat een geinig alternatief.

2 likes

Geen ervaring mee maar ben me hier in aan het inlezen.
Misschien een goed alternatief ipv 2 “Horloges”

2 likes

Het doel is niet perse afvallen, wel fit blijven naast een zittende baan. Ik ben na een Apple Watch even 6 maanden gadgetloos geweest maar mis toch wel the numbers :p.

1 like

Zo loop ik er momenteel ook bij naast de datejust. Wel wat opmerkingen gehad als: je draagt twee horloges.

1 like

Precies, gewoon zo’n bandje. Ze zijn er ook meer ‘dresseren, als in, een echte armband.

3 likes

Ik was er zelf trouwens vroeg bij met de originele Pebble, maar een behoorlijke afkeer gekregen van smartwatches. Fiets tegenwoordig ook zonder computertje of Strava. Heerlijk. Voel aan m’n lichaam wel of het wel of niet wat harder kan.

6 likes

Wel een mooie oplossing! Bedankt voor het delen.

Je kunt het ook doen zoals hij :grin:

5 likes

Dan nog is er niets aan het handje. Op instagram is de Tag #doublewristing populair.

2 likes

Heb al een maand of 6 een fitbit luxe om mijn rechterpols. Deze gekozen omdat die klein is. Kijk er ook eigenlijk nooit op, gebruik de app op telefoon meer om te checken.

Bevalt me goed, vooral om mijn dagelijkse activiteit bij te houden en workouts te tracken, wat op dit moment in mijn leven een prioriteit heeft.

Krijg er af en toe een opmerking over van klanten als er gevraagd wordt waarom ik twee horloges draag, verder eigenlijk nooit.

3 likes

Hier doe ik mijn forerunner om als ik ga hardlopen maar daar ga ik niet de hele dag mee lopen. Zie echt het nut niet van een sporthorloge op kantoor bijvoorbeeld.

3 likes