Een activity tracker naast je "luxe" horloge

Doe ik ook, naast de ZEP was ter vergelijking qua grootte.

1 like

Waarom draag je hem links naast je horloge? Dat ziet er toch niet uit; hele horloge valt weg.

1 like

Was gewoon ter refferentie qua grootte. Op de eerste foto heb ik hem rechts aan.

1 like

Het is wel echt een groot ding die Garmin…

Draag nu een week de fitbit air en je merkt bijna niet dat je hem om hebt…

Hij is ook zeer nauwkeurig met zijn metingen.

2 likes

Twee sporthorloges

Hoe weet je dat?

Ik heb de afgelopen week 2 trackers gedragen en die geven beide verschillende resultaten. Ik denk dat als ik er 4 zou testen, ik hetzelfde beeld zou zien. Welke resultaten zijn dan correct? Je kan dit alleen testen als je bijvoorbeeld continu een borstband erbij zou dragen.

Ik denk dat het draagcomfort, de accessoires en vooral de app de doorslaggevende factoren zijn. Ohw en niet te vergeten de prijs en eventuele abonnementsmodellen natuurlijk.

Ik denk dat The Quantified Scientist op YouTube ze wel uitvoerig test en ze ook allemaal tegen elkaar afzet. Volgens mij wordt hij ook niet gesponsord.

https://youtube.com/@thequantifiedscientist?si=wqT0NphGvjKK0lnC

Uiteraard zal je altijd wel wat afwijkingen zien maar ik heb de fitbit air meerdere dagen tegelijk met mijn apple watch ultra 2 gedragen behalve bij het slapen en de metingen kwamen nagenoeg overeen…

En ik heb ook een amazfit helio strap gehad maar de fitbit air is zo veel meer fijner en comfortabeler door zijn lagere gewicht en omdat die veel smaller en kleiner is.

1 like

Ook hier een overstapper van Whoop naar de Fitbit Air. Ik heb ze bijna 2 weken tegelijk gedragen en zie weinig verschil in resultaat. Voordeel van de Fitbit Air is dat hij smaller en lichter is en geen abonnement heeft. Oogt wat meer als een armband en daar zullen in de loop van de tijd ook genoeg after market bandjes voor bijkomen. Ook de Google Health app vind ik prima in gebruik, de app van Whoop is meer gericht op de fanatieke data analist. Moet wel zeggen dat ik de Whoop wat stylisher vind ogen maar het peperdure abonnement weegt daar niet tegen op

Hier kunnen we heel kort over zijn
Is maar 1 merk dat met kop en schouders boven aan staat en dat is Garmin
Heb zelf de Garmin Epix full color amoled scherven hiermee kun je echt elk denkbare activiteit tracken zelfs touwtje springen. Je kunt routes inladen, navigeren etc.
Apple Watch is voor gasten die Social media, appjes etc belangrijk vinden te ontvangen op den pols. De sport functies zijn bijzaak bij Apple en bij Garmin de hoofdzaak.
Ik ben super content met de Garmin en als je eens wat Googled zul je gelijke ervaringen aantreffen.
Succes !

2 likes

Op AliExpress heb je al aardig wat keuze voor bandjes. Ik heb 2 siliconenbandjes aangeschaft voor ongeveer 15 euro samen. Het zijn erg fijne bandjes.

1 like

Klinkt goed, ik gebruik al jaren Garmin (Edge 35, 130 en nu 530) en een Forerunner 35 dus het is wel fijn in hetzelfde systeem te blijven.

3 likes

Desfit heeft een in depth review gemaakt van de Cirqa https://www.youtube.com/watch?v=xawIOjzqvCo

En DC Rainmaker heeft de Cirqa getest naast de andere populaire screenless fitnesstracker. https://www.youtube.com/watch?v=2K4x0CnuQug

Ikzelf heb de Cirqa gisteren binnengekregen er een nachtje mee geslapen. Ik ben niet van plan om de Cirqa als activitytracker te gebruiken, daar heb ik de Epix en de Edge voor, maar vooral als sleeptracker en stappenteller naast mijn mooie uurwerk (wel op de rechterpols ;))

Eerste indruk is dat het French Grey bandje echt een stuk lichter is dan de website doet vermoeden. Als je veel zweet zoals ik, ga je dat vermoedelijk wel zien na verloop van tijd. Het is redelijk zacht en comfortabel. De tracker zelf is erg licht. Ik ben niet gewend om iets om mijn rechterpols te dragen en bij een horloge voelt dat altijd een beetje gek. De Cirqa draagt lekker, en is niet aanwezig.

Ik moest toch nog een nieuw bandje hebben voor de Epix (want vies en een van de lipjes is aan het scheuren) dus ik heb ook nog een donkerblauw bandje voor de Cirqa erbij gekocht. Kan ik een beetje afwisselen met kleding. Bij mijn bestelling kreeg ik een kortingcode voor de accessoires van maar liefst tien hele procenten dus dat scheelde weer een tientje.

Een ding wil ik wel al vast duidelijk maken: als je deze activity tracker wilt gebruiken met GPS gegevens (kaartje van je wandeling enz) dan moet je altijd je telefoon meenemen want hij heeft geen ingebouwde GPS. Als je het belangrijk vind dat de weable zelf ingebouwde GPS heeft, dan is dit niks voor je.

3 likes

Geen enkele screenless activity tracker heeft op dit moment een gps. De Cirqa heeft als voordeel dat bij automatische detectie van een bezigheid de gps van je telefoon wordt geactiveerd. Dit is bij de andere activity trackers niet het geval.

Ok, goeie nuancering thanks

Ik heb een Fenix en wil(de) echt heel graag een Cirqa. Maar als ik die maat zie dan twijfel ik heel erg. Toch de Fitbit dan maar? Het is echt een joekel. Of niks, dat werkt op zich ook al prima de laatste paar jaar.

Ik heb al een klein jaartje een amazfit die voor mij meer dan prima is.

Enige nadeel vind ik de grootte en ik krijg door dit topic ook wel zin om de Fitbit (erbij) te kopen om ze te vergelijken

Er zijn WHOOP achtige adapters te koop en je kan ze zelfs zelf printen. Ik denk dat dit wel heel fijn zit en een stuk kleiner ook.

https://www.reddit.com/r/amazfit/comments/1r7f933/amazfit_helio_strap_whoop_40_adapter_v3_free/?tl=nl

1 like

het apparaatje zelf blijft toch even groot en breed.
Vond ik op zich geen probleem aangezien er niets kleiners was naar mijn weten. maar de fitbit ziet er net een stukje beter (anoniemer is voor mij beter) en comfortabeler uit.

1 like

Nee de Amazfit is eigenlijk niet zoveel groter dan de WHOOP. De bandconstructie maakt hem zo groot

Mijn vrouw heeft hem en vindt hem heel fijn dragen ja.

1 like

Nee maar ik bedoel ook vergeleken met de Fitbit

De whoop is voor mij sowieso geen optie

Eigenlijk is de amazfit ook prima voor me. Ik heb gewoon weer zin om iets te kopen geloof ik

1 like