Een bod, een antwoord en dan... niets meer

Er is niets irritanter…je hebt iets in het verkoopsgedeelte in de aanbieding, iemand doet een bod, je formuleert netjes een antwoord en dan… de grote leegte, geen antwoord of verdere communicatie…Ook als je niet meer geïnteresseerd bent, dan
laat je dat toch gewoon weten ??

22 likes

Sommige mensen lezen maar 1 keer per week hun berichten lijkt het soms.

Mogelijk, maar als je dan op hun profiel klikt is er wel degelijk “beweging”

Yup…kan ik mij ook zeer aan storen. Is een kleine moeite om iets te laten weten, ook al is het slechts ‘ik heb geen interesse meer…’.

Goede manieren en internet gaan soms niet samen :wink:

1 like

Marktplaats taferelen idd… Schandelijk.

Ik zou even wachten, en na een poosje gewoon naam en toenaam noemen in het “ervaringen met” gedeelte. Dat gedeelte is namelijk niet alleen bedoelt om bij elkaar in de kont te kruipen!

20 likes

Ik heb gelukkig tot nu toe wel alleen maar goede ervaringen. Wel een paar keer dat mensen zeggen dat ze een horloge willen kopen, maar daar later -overigens heel netjes en met open vizier- op terug komen. Maar dat vind ik niet erg.

Ik ben het hier mee eens dat het irritant kan zijn, maar kan me soms wel een reden voorstellen zonder dat dit nu een excuus moet zijn;

Ik check HF gedurende de dag vaak even via de smartphone, dus zie dan ook vaak de pb’s. Heb dan geen tijd om te antwoorden en zeker geen lange berichten via een priegeltoetsenbordje te schrijven. Ik kan me zo voorstellen dat sommigen dan later vergeten deze PB’s te beantwoorden, want die komen niet meer met melding terug op je Ipad of computer.

Wat ik trouwens wel eens meegemaakt heb is dat iemand keurig gereageerd had. Door de mail met de melding te beantwoorden…

1 like

Weet je wat ook irritant is?

Je hebt wen breitling te koop staan en iemand stuurt een bericht zonder groet of aanhef, enkel een bijdehandje vraag "mooi maar zonder papieren voor die prijs?"
Netjes Uitleggen hoe je op de prijs komt en mogelijkheid geven om een bod te doen en verder radiostilte!

Of een horloge verkopen en opsturen. Bij de vraag of het goed is aangekomen, alleen “nog niet” sturen en verder geen bericht over aankomst of tevredenheid.

Snap zeker dat het vervelend is als mensen niet goed communiceren! Maar een betere wereld (of forum) begint bij jezelf!!
Moest het even kwijt toen ik dit bericht zag

19 likes

Heb dit jammer genoeg ook al meermaals gehad … en het irriteert me toch wel wat … zeker als je een pb krijgt waarin die persoon zegt het horloge te willen kopen en ineens je rekening vraagt om het geld te kunnen overschtijven … om dan nooit meer iets te laten horen, ook niet na meedere reminders.

Soms heb ik de indruk dat mensen hun goede manieren vergeten eens ze online zijn …

Jammer … elementaire beleefdheid kost geen geld imo.

5 likes

Helemaal mee eens. Gelukkig is het merendeel hier wel netjes (opgevoed). Maar toch blijft het zeker irritant als je niks hoort en mensen niet (willen?) snappen dat jij er gewoon tijd en moeite in steekt. Maar mijn ervaring is tot nu toe gelukkig positief.

2 likes

Mja, of ze communiceren netjes op de verkoop topic tot de deal rond is, om vervolgens niets meer te laten weten na het verzenden. Ondanks de afspraak … Laat even weten als het horloge binnen is en wat je bevindingen zijn. Maakt toch dat je wat kritischer gaat kijken naar een eventuele koper of verkoper. Jammer…

3 likes

Na zo’n reactie zou ik daar dan totaal niet meer wakker van liggen. Ook al ligt hij in 100 stukken in de hoek van de bezorgbus, ik heb m’n poen dan gehad :wink:

3 likes

Ooh jij ook, even overheen gelezen😀

1 like

Ik klik op een profiel. 2 jaar lid en twee berichten geplaatst. 1 jaar lid en enkele posts met waarde vragen. Helaas teveel mensen die lid worden om iets te halen en niets brengen. “lees” iemands profiel en bepaal vooraf met wie je zaken doet. Aan eerstgenoemde voorbeelden spendeer ik geen moeite.

5 likes

Grappig. Ik ben ooit lid geworden om een horloge voor iemand anders te kunnen kopen. Daarna is het met mij helemaal mis gegaan :wink:
Correcte communicatie vind ik belangrijk. Heb ik thuis van mijn ouders geleerd. Daardoor heb ik wel eens iets kunnen kopen omdat ik de enige bieder was die in volledige zinnen communiceerde. Ik heb ook wel eens iets gekocht van iemand waarbij Nederlands duidelijk niet zijn eerste taal was, maar daarbij deed hij duidelijk wél zijn best. Dan pas ik mij wel aan :slight_smile:

6 likes

Ah ja het is nèt de echte wereld hier, een groep mensen snapt het gewoon niet, en gaat het waarschijnlijk ook niet snappen, maar toch: antwoord en bericht gewoon netjes in meer dan drie woorden en met een aanhef en afsluiting.
En als je iets toch niet wil zèg dat dan even, ja het is niet leuk om op iets terug komen maar het is wel helder en fair.
Just my two cents…

4 likes

… en daarom ben ik zo blij met de “ervaring met” sector op dit forum. Geeft je een duidelijk beeld van iemand.

2 likes

Dit heb ik inderdaad ook. Of soms wil je even nadenken over het tegenbod. Maar een reactie als ik denk er nog even over na, is natuurlijk een reactie die altijd kan.

Als ik een bericht krijg van iemand die 3 jaar lid is en nog nooit iets heeft gepost dan steek ik er geen moeite in.