Ik zal eerlijk toegeven dat ik me daar wel eens schuldig aan maak. Niet expres overigens. Meestal gaat het ongeveer zo: (1) ik uit interesse en doe een bod, (2) er komt een vriendelijk bericht terug met een tegenbod, (3) ik denk: ik slaap er even een nachtje over - en (4) ik vergeet de hele transactie vervolgens glad. Onbeleefd, vroege dementie, zeer veel aan m’n hoofd - waarschijnlijk allemaal een beetje. Bij deze alvast mijn excuses aan mensen die hier last van gaan krijgen
Mijn oprechte excuses @HaikoM, ik stelde jou op een vriendelijke manier een vraag over jouw Breitling te koop, ik zal er volgende keer aan denken om jou ook te bedanken voor het antwoord. En als je volgende keer vraagt of een horloge is aangekomen zal ik ipv “nog niet” antwoorden " neen hoor het is nog niet aangekomen "
Ik heb in de eerste week dat ik lid was wel een aantal keer een berichtje gestuurd en daarna op het antwoord niet meer gereageerd. Niet bewust maar snapte nogal weinig van het berichtensysteem hier. . Dus alsnog voor degene die zich aangesproken voelt(geen idee meer wie) excuses he
M’n eigen ervaringen zijn (gelukkig) heel positief hier op het forum wat betreft communicatie.
Het is inderdaad ergerlijk, heb het nu met name de laatste maanden zelf meegemaakt. Vooral niet terug reageren met een vriendelijk ‘thanks but no thanks’ vind ik op zijn minst vreemd.
Ik probeer het maar te relativeren en een beetje medelijden te hebben met deze mede HF-ers: blijkbaar is fatsoen en goed communiceren niet bijgebracht. Dat is en wordt een lastig leven dan op veel vlakken: thuis, werk etc.
Als we moeten gaan discussiëren over wat een vriendelijke benadering of een vriendelijk bericht is en wat een “vraag” is of een opmerking met een ? Erachter …
Ik laat het hierbij, doe ermee wat je wilt…vooral als je je stoort aan anderen!
Goed…de bedoeling van dit topic was dus klaarblijkelijk het spuien van ergenis over een specifiek geval…en beide heren gaan nu over&weer.
Wellicht het topic maar sluiten? (ik ben er in ieder geval klaar mee)
Dat kan heel gemakkelijk met een ‘like.’ Tip van flip.
Veel mensen vergeten dat communicatie tweerichtingsverkeer is en dat je niet alleen moet halen, maar ook moet brengen. Als ik de reactie van @HaikoM lees, lijkt het alsof jij dat halen en brengen ook niet helemaal goed snapt. Dat maakt je post m.i een beetje onbeholpen. Dus: verbeter de wereld en begin bij jezelf…
Groeten,
Tecco
Inderdaad, ik miste even de emoticons en ging er vanuit dat er een grap werd gemaakt, maar zo’n topic starten en dan dit…?
Toch heb ik ook wel eens een PM gehad van zo’n dergelijk lid met weinig posts, dat ging allemaal netjes toch. Hij stuurde een nette PM en prima comminucatie etc. Zeker als het gewoon een goedkoper horloge betrefd vind ik het geen probleem om zaken te doen met een dergelijk lid.
Heb ook die ervaring ja. Er zijn er zelfs die speciaal lid worden, omdat ze jouw horloge op HF te koop stonden staan. Zo kan het natuurlijk ook.
Zo ben ik ook een paar maanden geleden lid geworden
Dat soort zaken gebeurt niet alleen hier.
Heb ook dezelfde ervaring op Kapaza, Marktplaats en 2dehands gehad.
Het gaat om impulsbiedingen, ik heb er geen probleem mee, hoort bij het verkoopproces.
Uhm
Verkopen is een vak apart.
Het gaat ook niet altijd vanzelf. De ene keer wel, de andere keer niet.
Ik ken ook wel mensen die zo reageren. Maar dat zijn vaak ook niet zulke goede verkopers. De goede verkopers klagen niet, die verkopen gewoon
Gaan klagen tegen potentiële kopers is gewoon een dooddoener. Dan verkoop je sowieso niets
Ik denk dat je de belangrijkste reden bent vergeten, nl: ‘gemakzucht’…
Élémentaire beleefdheid, maar ik lees soms mijn pb’ s op het werk en kan zijn dat ik dan niet dadelijk de tijd heb om terug te sturen en het gewoon vergeet. Maar normaal gezien is het gewoon netjes om op iedere pb, bod of andere, eventjes te reageren.
Pfff, waar maken we ons druk om?
Natuurlijk is het irritant, maar in plaats van er een topic aan te wijden en de wereld te verbeteren, kan je het beter accepteren en lekker laten gaan.
Bespaart je een hoop frustratie.
En het horloge, dat verkoop je toch niet meer aan die persoon.
Als je gezamenlijk een bepaalde werk- of handelswijze wil hebben, dan zal je dit toch moeten uitspreken.
Gewoon accepteren en de andere kant opkijken vind ik wel erg makkelijk. Name and shame + een negatieve review werkt beter denk ik.
Heeft volgens mij gewoon met normen en waarde te maken.
Als je kunt reageren op een advertentie, moet je ook het fatsoen op kunnen brengen om te reageren of in elk geval te melden dat je er vanaf ziet. Of als je iets hebt ontvangen even een berichtje dat het goed is overgekomen.
Volgens mij allemaal maar een kleine moeite, en wel zo prettig.