Een bod, een antwoord en dan... niets meer

klopt gebeurt heel vaak heb je een onderhandeling en ineens hoor je niets meer ik denk dat ze dan dicht bij verkoop komen en geen geld hebben dat ze daarom niet meer reageren of dat ze in tussen wat anders gekocht hebben, maar ja mij is geleerd of de mensen nou wel of niet kopen kan altijd reactie terug geven bedankt voor reactie

3 likes

Punt.

5 likes

Misschien moeten we het “ervaringen met” forum idd niet alleen gebruiken om bloemetjes te gooien maar ook om soms eens de pot mee te gooien

3 likes

Niemand houdt je tegen toch? :smiley_cat:

:thumbsup: Helemaal mee eens. Dit forum kent 2 types. Het type dat geeft: maakt topics, helpt met vragen, gezocht topics, liked hier en daar wat. De actievere leden. Het andere type: Jaren lid of net nieuw: 0 topics, komt voor waardebepalingen, heeft een vraag over zijn kapotte horloge of doet lekker via PB wat MP biedingen.

Dat tweede type heeft net zoveel recht om zijn ding te doen als het eerste type. Alleen zie ik het tweede type als paria, die hier komt profiteren van de kennis, welwillendheid van leden en mooie marktconforme prijzen van horloges. Het enige wat ik kan doen is niet verkopen aan deze types, en “namen en shamen” in het ervaringen met verkopersgedeelte.

De mods kunnen een beetje bijdragen om de trustlevels weer aan te passen zoals voorheen. Actief bijdragen om rechten te krijgen. Zo niet is er nog altijd Marktplaats.

7 likes

Heb het recent terug 2 keer gehad, en dan stel je om de 2 dagen vriendelijk de vraag of een antwoord mogelijk is maar helemaal niets meer
 even het profiel checken en er wordt op andere topics volop gereageerd

Ik denk dat je vergeet dat er hier ook vele leden (zoals ik) zijn die hier dagelijks, vaak meerdere keren per dag, meelezen. Alleen niet persee de drang voelen om te moeten posten of likes scoren.

Jij noemt het misschien paria, voor mij is hier lezen een hobby.

4 likes

Klopt. Je bent zelf ook redelijk actief hier, je post regelmatig wat. Om alleen te lezen hoeft je geen lid te zijn, iedereen kan meelezen op HF.

Ik had het over het bovenstaande. Dat je jezelf aangesproken voelt door hetgeen ik heb geschreven is je eigen keuze. Ik weet niet of je zelf ooit iets op de horlogemarkt hebt gezet ( want dat is waar dit topic over gaat ) , maar dan zul je wellicht begrijpen wat ik bedoel.

Even goede vrienden hoor :wink:

Ik voelde mijzelf enigszins aangesproken omdat ik naar mijn idee geen actief lid ben dat veel post (maar wel actief lid als het op lezen aan komt). Dus ik denk dat er meer categorieën zijn dan waar jij aan refereert.

Maar ja, ik begrijp ook zeker wat je bedoelt met leden die je 1x ziet en nooit meer terug komen en hier snel wat nodig hebben. Overigens heb ik ook voor hen respect, iedereen moet met zijn 1e post beginnen :+1:

2 likes