Een Breitling Superocean Heritage of een Omega Planet Ocean?

Kwam deze vraag laatst op een Engelstalig forum tegen en de finish was close :slight_smile: Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen.

Voor degene die de horloges niet kennen:
De Breitling:

De Omega:

Ik denk dat ik voor de SOH zou gaan. Waarom?

1. De wijzers vind ik net wat mooier uitgevoerd
  2. Je ziet ze minder
  3. Groen is mijn kleur en laat de SOH nu net een groene lunette hebben :slight_smile:
  4. De rubberen band is erg mooi!
  5. Net wat rustiger/klassieker ontwerp

De Omega heeft de volgende pluspunten:

1. Uurwerk heeft minder onderhoud nodig
  2. Volgens vele betere lume (voor zover dit nodig is)
  3. Cijfers en dus iets betere leesbaarheid

Kon alleen niet achterhalen of beide horloges hetzelfde metaal voor de kast/materiaal voor de lunette gebruiken…

Wat zou jij kiezen (graag met onderbouwing :))?

De PO, mooiere wijzers wat mij betreft en een sportievere uitstraling - wat me bij zulke modellen aanspreekt.

De Breitling. Heerlijke vintage look en de rubber band met gaten is ook erg fraai.

Breitling!! Maar de PO is ook mooi, alleen al dat oranje vind ik net iets tè. De Breitling heeft inderdaad een wat klassieker uiterlijk. De wijzers vind ik wel minder mooi dan de PO maar denk dat je langer plezier hebt van de Breitling.

Maar onthou, doe wat je zelf leuk vindt!

Succes.

PO vanwege de wijzers, de lume, uurwerk en status.De zwarte cijfers op de witte achtergrond bij de SOH geven het geheel een “goedkopere” uitstraling.

Eric

Status vind ik een interessant argument. Kun je dat uitleggen?
Ik zou nooit een horloge kopen om te ‘patsen’. Wellicht bedoel je ook meer de bewezen kwaliteit e.d.

Ik vind wit op zwart juist wel klassiek en gepast :slight_smile:

Uurwerk kan ik weinig over zeggen. Is dat van de Omega dan echt zoveel beter of hebben we het over minimale verschillen?

Een beetje uitleg was inderdaad wel handig geweest…

Met status bedoel ik (geheel persoonlijk op basis van eigen ervaring) dat Omega qua merk minder “bling” is dan Breitling, ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, kan het ook niet uitleggen. Ik bedoel niet dat Breitling “fout” is maar het zit er wat mij betreft wel dicht tegen aan. Dat geldt voor een grot gedeelte van de Breitling-collectie. De Navitimer vind ik dan weer wel een erg cool horloge.

De datumaanduiding is ook weer geheel persoonlijk, ik vind wit op zwart wat chiquer en minder in your face…

Nogmaals, alles is persoonlijk, horloges zorgen altijd voor interessante discussies waarbij partijen vaak lijnrecht tegenover elkaar staan ondanks de gedeelde passie…

Eric

Hoewel ik best een retro / vintage fan ben, vind ik de Breitling van deze 2 de minste. De Seamaster is gewoon een “evolutie model”, en daarmee historisch beter verantwoordt, de Breitling Heritage probeert gewoon aan te haken bij de huidige vintage hype.

Poeh, beide zijn fantastisch. Ben over het algemeen geen Breitling fan, maar zou daar nu toch voor gaan. Vanwege het groene…

Dan vind ik deze Breitling toch meer geslaagd als vintage hommage dan bijvoorbeeld de Tudor Black Bay…

Breitling heeft inderdaad wat horloges met iets te hoog Bling-gehalte. Maar ik vind dit type horloge eerlijk gezegd meer ingetogen dan de PO en in die zin als je puur alleen naar dit type kijkt de SOH minder Bling dan de PO…

Leuke discussie BTW :slight_smile:

Teunan87 Schreef:

Dan vind ik deze Breitling toch meer geslaagd als
vintage hommage dan bijvoorbeeld de Tudor Black
Bay…

M.i. van hetzelfde laken een pak.

ik lust ze allebei, rauw!(tu)

Dat mag niet hé. Je moet kiezen (:smiley:

Teunan87 Schreef:

Dat mag niet hé. Je moet kiezen (:smiley:

Hoewel ik toch graag nog iets groens zou hebben (Rolex Sub LV oud model) moet ik nu dan toch kiezen voor…(verkoelend plaatje ook)

Ik zou voor de Breitling gaan,met de rubberen band vintage maar toch sportief
Maar leg er dan eens een mesh band op ooooohhhhh …mooi!!!Dan heb je plots weer een totaal andere look
Dan heb je vind ik,minder speel ruimte met de Omega

Grtz,Philip

De Omega, mooiere wijzers en wijzerplaat, en omdat Jeremy Clarkson er ook een heeft (oke dit is geen reden maar toch…). :stuck_out_tongue:

Omega…

Interessante discussie…maar mijn PO is net weg en daarvoor komt de SOH Chrono…

Ik vind hem net iets “dikker”, cleaner door ontbreken cijfers, beter te combineren met banden en daardoor verschillende looks; sportief, maar toch dress. Kortom, ik verwacht er veel van wanneer hij binnenkomt.

PO. 8500 uurwerk, prachtige diepte op de plaat, heerlijke band en mooie sluiting. (etc, enz).

Explore trebz1