Tijdens de verhuizing kwam ik dit horloge tegen, een klein opwind horloge van het merk Candino. Ik heb er nog nooit van gehoord maar Google verteld mij dat het een gerenommeerd Zwitsers merk is. Alleen deze uitvoering kom ik nergens tegen.
Wat kunnen jullie er over vertellen?
Voor zo ver ik weet is het een horloge van mijn moeders moeder geweest. Het horloge loopt nog en heeft een zwart nylon bandje wat helemaal hard is geworden.
Dat is een leuke optie, dank voor de tip. Ik heb de foto’s aangeboden en de vraag gesteld. Komt idd redelijk wat info terug zoals o.a. de geschatte leeftijd, 65 jaar. Qua waarde, gaat het mijn niet om, schommelt deze tussen de 50 en de 120 Euro. Vind ik nog wel meevallen.
De waarde is wel wat hoog gebaseerd zeker in deze staat. Maar ingeval van emotionele waarde prijs loos. Volgens mij mist wel de seconden wijzer bij dit horloge. Dat zie je aan het spitse puntje in het centrum van de wijzers.
Dank je, waarde is niet van belang. Ik verkoop het horloge niet, zou het eerder weggeven aan een verzamelaar die er heel blij van wordt. De missende secondewijzer was mij nog niet opgevallen, maar nou je het zegt
Corrigeer me als ik verkeerde info geef, maar Candino maakte het eerste titanium horloge, als mijn informatie klopt. Voordat het bedrijf door Festina werd ingelijfd had het zelf al aardig wat productiecapaciteit in Biel voor elkaar gekregen door andere fabrieken (gebouwen en personeel, niet de merken) over te nemen. O.a. van Bulova. Ze waren o.a. sponsor van Red Bull toen dat F1 team nog met Sauber reed.
Op het forum kom je ze weinig tegen, maar het merk is geen kleintje. Officieel zijn ze Manufacture. In een ouder exemplaar kom je o.a. Eta tegen.
Ondergewaardeerd merk? Of niet genoeg kwaliteit om zich te onderscheiden bij de liefhebbers? Ik weet het niet.
@RSchoonderbeek ik zou hem even bij één van onze Hf horlogemakers laten servicen, al dan niet met een secondewijzer terugplaatsen. En daarna een fijn Perlon bandje erop. Er is vast iemand in jouw familie die je daar blij mee maakt.
Dank voor de info. Binnen mijn familie zijn geen dames die hier interesse in hebben. Ik denk dat ik het horloge in het aandenkendoosje doe en het erbij laat. De verzameling in dat doosje is inmiddels uitgegroeid tot een nep Montblanc, een defect Eterna zakhorloge en dan nu deze Candino. Ergens heb ik ook nog een Pulsar dameshorloge die van een tante is geweest. Die komt ook nog wel boven water.
Ik heb het achterhaald: Candino maakte het, naar eigen zeggen, eerste Zwitserse titanium horloge. Echter, die eer gaat volgens de web-archivaris naar de Porsche Design Titan. En Candino omschrijft het als hard-steel, terwijl ze daarmee Titanium bedoelen. Heel vaag.
Het zal wel.
In de jaren '70 maakten ze coole horloges, dat is een feit.