Een chronographe suisse....doen?

Voor 150 euro, incl. verzenden kan ik onderstaand horloge (chronographe suisse) overnemen, doorsnede is 38 mm. Is het wat? Is dat een redelijke prijs? Dergelijke horloges zijn een onontgonnen gebied voor mij, vandaar.

heb er zelf ook een, voor 150 is het niet duur.
38 mm is ook best groot, normaal zijn ze kleiner.
Zo te te zien is de een wat ouder model, van de oude waren de kasten soms helemaal naar de klote. Kwaliteit was daarvan ook niet super.

Voor de staat waarin het horloge verkeert (voorzover te zien), vind ik het niet veel geld, zeker niet met die 38mm diameter; maar dan moet 'ie wel nog lopen; als je een reparatie moet uitbesteden kost dat natuurlijk weer extra.
Een onderhoudsbeurtje kan elke horlogemaker doen.

We wachten af… :smiley:

Edit: ik dacht al dat 't klokkie me vaag bekend voorkwam… als ik me niet vergis heb ik deze in handen gehad, en als het idd hetzelfde horloge is, dan weet ik zeker dat 150 euro niet veel geld is.

zo te zien staat er ook nog een of ander merk boven Chronographe Suisse ?
altijd leuker dan alleen die standaard kreet,
voor dat geld raak je 'm altijd wel weer kwijt op eBay of MP lijkt mij.
krijgen we wel wat betere foto’s als je 'm gaat kopen ?
mooi klokje zo te zien, gewoon maar doen, als hij het tenminste goed doet,

groet André

Die heb je inderdaad in handen gahad Paul :smiley: maar ik ben niet de verkoper.
Hier mijn verhaal van het horloge Leen: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,16118,16118#msg-16118 Paul heeft 'm hierna nagekeken en het jumpertje vervangen. Het is een mooi horloge!

Ik vind 'm erg mooi. Als 'ie mooi en goed is zou ik het zeker doen… Ik wil er zelf ook eentje, maar dat moet nog even wachten.

Mick

Erg mooi, ik zou het doen. ik zou er ook graag een willen, maar ik weet niet waar ik op moet letten bij zo’n vintage en wat een redelijke prijs is.

er zijn prijscatalogussen voor vintage horloges.
"“Armband Klassik Katalog”" van Muser-Horlbeck uigeverij Heel of ““complete priceguide to watches”” van Shugart-Engle-Gilbert,daar staat ook veel info in over ""hoe en wat “” betref. vintage horloges
te koop op eBay of bol.com.
waar je op moet letten, gewoon hoe het horloge er uit ziet, en of het goed funktioneerd,en iemand bijv.vragen of hij samem met je de Rikketik beurs bezoekt :slight_smile:
en gewoon beginnen met een ""goedkope(re) vintage, zoals degene hierboven beschreven,
succes, Andre

hoi leen
je schrijft me dat je de foto stuurt naar je horlogemaker en dan zie ik hem op ons forum,tuurlijk is 150 niet te duur,ik heb hem van henrik ingeruild als zijn de goed .helaas was dat van korte duur(horloge stopt steeds) maar op het moment dat ik hem kreeg liep hij goed,beste leen als je twijfelt of iets goedkoop is dan nooit doen!!!
jammer dat het vertrouwen er niet was in mij
groet jan de groot
pajero

hij is dus voor 150 te koop voor de mensen die er wel wat in zien
groet pajero

:smiley: Dat horloge gaat van hand tot hand. Bij mij deed hij het prima, dat kan Paul beamen.
Het lijkt me ook geen kwestie van slecht vertrouwen, de eerste keer dat ik iets van jou kocht had ik ook niet meteen de link J de G en Pajero gelegd.

klopt henrik,het horloge liep ook goed ik heb hem zeker 3 dagen zonder problemen gedragen ,of het van de warmte komt??? hij stopt gewoon na 5 tot 10 minuten.

groet pajero

Doen, in de winkel zijn ze vele maalen duurder. Laatst een CS in handen gehad … moest 550euro opleveren. :slight_smile: Ik zou het dus gewooon den.

uit eindelijk toch noch binnen de groep gebleven
veel plezier ermee valjoux 7750

groet pajero

Dank je pajero, ik kan niet wachten om ermee te pronken:D. Maar ik geef hem eerst een servicebeurt.
Alvast bedankt. Zodra hij binnen is zal ik hier foto’s posten.

P.S zou je me nogmaals de foto’s kunnen toesturen?

Ik begrijp dat je deze chrono gekocht hebt Valjoux ?
heel verstandig, en nou maar oppassen dat het vintage virus je niet te pakken krijgt, :slight_smile:
en waarom moet hij nu een servicebeurt hebben ?
ik had begrepen dat hij 't nu goed doet ?

groet André

De foto is ook naar de horlogemaker hoor dit om hem een beetje te laten inschatten of en hoe hij op te knappen zou zijn, hier had ik wel een linkje kunnen vermelden. Het niet lopen gaf een beetje de doorslag in negatieve zin dan voor mij. Maar hij is verkocht begrijp, veel plezier aan de nieuwe eigenaar.

Tja…beetje aparte reactie hoor, ik heb toch niet gevraagd of de verkoper te vertrouwen is? Ik weet niet eens dat jij pajero bent. Maar als je het zo wil zien, ga je gang.

ik vind het ook een beetje rare reactie van pajero een beetje op z`n teentjes getrapt als je tweedehands horloge koopt mag je toch research doen als leen wist dat het pajero was had hij het misschien anders gedaan maar dan nog

beste leen
ik was zekers wel op mijn teentjes getrapt,na diverse mailtjes laat ik je het horloge voor echt een spot prijs hij is ook 300 waard vervolgens bied ik aan om ook nog de porto te betalen,dan vraag je aleen nog even om een fototje om aan je horloge maker te laten zien,voor dat je tot koop over gaat,vervolgens zie ik hem hier op het forum staan met de vraag of hij niet te duur is,ik hoop niet dat je dat straks met elk horloge in de toekomst gaat doen ,dan hebben we nog wat te reageren.
maar goed iemand anders is er nu blij mee en voor een leuke prijs.
groet jan de groot pajero