Een collectie van materialen – meer dan alleen staal

Dankjewel, terechte feedback

1 like

download
Omega seamaster cermet black tulip .
10 jaar onderzoek naar ontwikkeling van een mengeling metaal en ceramiek die de hardheid van diamant benaderde(en alleen door diamant te krassen). En als toppunt na twee jaar uit productie. Allicht een van de zeldzaamste Omega’s .Er is ook nog een goudkleurige variant naar verluid. Maar dat is blijkbaar iets als een eenhoorn of zeemeermin :alien:

1 like

Interessant om trouwens in het gewicht aspect te duiken.

Ja, over het algemeen wordt gewicht geassocieerd met kwaliteit. En dan kunnen mensen titanium als te licht ervaren en dus wat plasticy.

Ik heb altijd een warm en prettig gevoel met gewicht aan de pols want dan sta ik meer in verbinding met het metalen object wat ik om heb (mijn horloge), ik merk hem meer en wil dat gewicht juist voelen. Dat is niet direct gekoppeld aan kwaliteitsbeleving, meer aan voelen dat ik hem bij me draag versus dat hij één met mij is geworden. Titanium is voor mij dus echt te licht om dat gevoel op te wekken. Ondanks de soms objectief superieure eigenschappen en functie ervan.

Eens. Mijn zilveren BB58 met die bijzonder glans, patina en gewicht geven echt een ander draaggevoel en beleving. Heel blij mee.

1 like

Volledig mee eens. Die egale plaat heeft iets bijzonders.

Als ze de 39 mm ook een egale plaat en ingezette hour markers hadden gegeven zoals in de 41 mm (dat 3D effect in de chapter ring) dan hadden hun 41 mm verkopen teveel geleden… Bewuste keuzes allemaal denk ik

1 like

Dit vanochtend aangetrokken bij de dealer bij het ophalen van een ander horloge.

Super gave egaal matte plaat en lunette. Doet bijna grijs aan, wat prachtig werkt met de meer matte uitstraling van zowel Grade 2 als Grade 5 titanium in deze nieuwe Pelagos. De kroon is ook iets meer in lijn gebracht met de scherpe lijnen van de kast ivm de originele Pelagos. En op de een of andere manier draagt ie iets minder dik dan het origineel ook. Tres cool :sunglasses:.

4 likes

Luminox. Heel fijn dragend horloge van carbon en een super rubberen band. Oersterk en licht.

2 likes

Was Radio niet de eerste met keramiek, dacht ik, verbeter mij als ik fout ben