Urrrrgghhh. Moet weerstand bieden. Horlogepot is bestemd voor een heuer 1550 SG. Maar zo’n titanium CWC diver… was voornemens zo’n reedition te nemen met het oude logo (cleaner), maar in mat titanium is het echt zo’n heerlijke tool watch tank. En betere proporties dan een regular Pelagos. Blijft zonde dat ze die 39mm Pelagos een sunburst dial gegeven hebben. Must. Resist.
Be strong
Of gewoon lekker bestellen en met 3 dagen thuisbezorgd
Als eigenaar van een titanium Shunbun kan ik echter wel zeggen dat dat speelgoed-achtige schijn is. Het is zonder meer één van m’n meest robuuste horloges, en als het tegen gewoon staal aan komt gaat het staal voor de bijl. Daar is niks speelgoed-achtigs aan, dat is gewoon space age shizzle.
Nee.
Maar even een plaatje om het goed te maken:
Ik mis saffier. Of eigenlijk geperst aluminium-oxide. Oftewel schuurpapier.
Zoals in de Minase Seven Windows. Met soms ook Urushi wijzerplaten.
Leuk topic en duidelijke uiteenzetting.
Geeft goed weer hoe hard die fabrikanten en designers moeten werken om relevant te blijven of te worden.
Nieuwe materialen vereisen nieuwe machines en andere toleranties.
Serieuze investeringen in tijd en uitvogelen en uiteraard in marketing.
En dat allemaal om mij een Tudor 925 aan te smeren.
Zijn die dingen beter dan mijn huidige rvs en titanium line-up ???
Nee . Absoluut niet.
Maar ik wil em wel.
Ik heb als onderliggende angle om zoveel mogelijk materialen in de collectie te hebben. Ik heb nu staal, witgoud, geelgoud, rosegoud, Breitlight, titanium en bio ceramic. Ik heb eerder zilver, aluminium, wolfraam carbide en platinum gehad maar dat waren geen horloges om te houden. Een keramische kast zou leuk zijn, en saffier zal waarschijnlijk onbereikbaar blijven.
Indrukwekkend lijstje. Welke zilveren heb je gehad en weer laten gaan en waarom als ik vragen mag?
Ik had veel meer aandacht voor Rado verwacht……
Echte pioniers qua nieuwe materialen….Rado ceramica. Eerste keramische horloge.
Amen ik mis ook 925 zilver hier
Richard Mille experimenteert ook veel met materialen,
maar is voor de meesten van ons niet te betalen.
Zelfs een horloge met een 100% saffieren kast.
Oeps, het begint als een gedicht.
Ik heb wat zilveren polshorloges gehad uit de jaren twintig, maar dat was het dan elke keer net niet.
De moderne variant kan ik aanbevelen
Dit een soort spaanplaat. Een mengsel van verkoolde kunststofvezel en lijm dat in een vorm wordt geperst. Ik vind dit niet echt high-tech
Ik heb wel eens een smeltkroes gezien van puur grafiet maar voor horloges lijkt me dat veel te zacht
Dat heet wolfraam in het Nederlands
Dan heb je het begin van de OP niet goed gelezen:
Die is zo gaaf in het echt. Helaas te groot voor mij anders ging die al aan mijn pols te bungelen.