Een dagelijks horloge

Beste mensen,

Ik ben weer eens aan het rondkijken voor een ander horloge. Gewoon eentje voor alledag. Zo’n allemansvriend die altijd kan en niet opzichtig is en bij elke outfit past.
De wens is een zwarte dial, en omdat ik een stalen band slecht verdraag wil ik er een met een lederen band.
Ik heb al veel Seiko’s en Orients gehad, dus wil eens wat anders dan die usual suspects.

Ik heb zelf dit gevonden, maar ben beperkt bekend met de merken. Zijn dit aanraders? Is er nog iets waar ik beslist ook nog naar moet kijken? Budget is in lijn met deze twee voorbeelden. Tweedehands is totaal geen probleem!

NB ik heb niet een uitgesproken voorliefde voor chrono’s, maar bij deze kwan het tievallig zo uit.

10 likes

Mooie 2e handse Oris Aquis, even een zwarte Oris rubber band erbij kopen! :+1:

Of deze mooie Fortis Stratoliner:

Misschien iets budget overschrijdend… :grimacing:

3 likes

Die PRC200 van Tissot kan ik enkel maar aanraden :slight_smile:

1 like

Tissot en hamilton hebben veel aanbod … certina erbij en seiko dan moet er zeker wat voor je tussen zitten

1 like

Dit, ik heb hem al 20 jaar en ik vind hem nog steeds mooi.

Ik zou van Mondaine alleen de echte drie-hander stationsklok overwegen, maar als het een Tissot moet zijn zou ik al gauw Gentleman roepen. Horloges voor elke dag zijn in mijn beleving geen grote chronografen met gele details en zo, dat zijn wat mij betreft eerder dit soort horloges:

Geen idee wat die twee voorbeelden kosten of wat het is. Quartz chronograafjes, Euro of 300 of zo? Dan is de Archimede boven budget. Ik zou voor 300 ballen eerder een Tissot Couturier scoren of zo. Misschien eens een Hamilton Khaki field. Die is een tikje duurder, maar niet exorbitant.


Voor 450 ballen te vinden.

8 likes

Bulova, heerlijk horloge :+1:

5 likes

CITIZEN eco-drive Promaster GMT WORLD TIME 200M


Dit horloge heeft veel voordelen en is op te pikken voor zo’n € 225

2 likes

De 40mm Hamilton Jazzmaster date👍

8 likes

Dan Henry 1970

1 like

Zou deze best als dagelijks horloge kunnen dragen: Certina DS-2 Precidrive.

Of als het geen chrono hoeft te zijn en wel lekker retro mag zijn: DS-2 automatic Powermatic 80.

Of, als je echt overal op voorbereid wil zijn, een lekkere duiker: een Squale 1521, natuurlijk. Gebruikt prima binnen budget. Is er in verschillende uitvoeringen. Ik heb deze en I f%cking love it!

3 likes

Met een Squale kan je niets fout doen imo :+1::sunglasses:

1 like

Wellicht een Longines Conquest, 2e hands moet het kunnen. Deze is met een stalen band maar daar kan je gerust een andere band op hebben. Past bij elke outfit, gewoon een net horloge.

2 likes

De Hamilton khaki field mechanical vult voor mij dit plekje in mijn collectie in.

Saffierglas (geen AR-COATING, maar stoort mij niet), een draagbare 38 mm, beadblasted kast dus niet opzichtig, mechanisch ETA met 80 uur powerreserve, datum, 4,5 mm dik, en 20mm bandaanzet dus keuze genoeg voor een lapje leer.

+een zwitsers merk met historie en goede naam.

En dat voor net geen €500,- :wink:

4 likes

Mag ik vragen waarom je 38 mm draagbaar noemt? Als je wat bredere polsen hebt vind ik dat absoluut niet het geval. Dan is een 42 mm imo weer draagbaarder. Maar laat die Hamilton er nu in beide maten zijn😉. Wat mij betreft een top aanrader!

Vragen staat vrij :ok_hand:
Ik beredeneer vanuit de gemiddelde pols. Mijn dunne houtjes zijn 16,5mm. Dit is voor mij rond de perfecte middelmaat. Voor een kleine pols te doen en een grote pols de ondergrens denk ik.

En met het oog op een allrounder is dat denk ik beter te combineren met een overhemd dan een maatje 42mm.

Zo is dat, voor ieder wat wils :raised_hands:.
Dacht ik!

2 likes

In principe is de instap van Swatch prima om een leuke keuze uit te maken.

Ze hebben onder andere ;
Tissot, Hamilton, Certina, Mido, Longines, en zelf Swatch zelf als merk heeft er leuke modellen tussen zitten voor weinig geld.

Je laat zelf al een deel van de oplossing zien: een no nonsense Mondaine SBB horloge, eenvoudig, goed afleesbaar, leren band en een maatje voor elke dag. Groot pluspunt: kost je de kop niet :smile:

Wat een fraaie suggesties komen hier voorbij. Die Fortis en Hamiltons zijn erg fraai. Hamilton ken ik nog niet, lijkt me een mooi alternatief.

Tissot spookt ook nog steeds door mijn hoofd, kwam deze nog tegen. Iets uitgesproken, maar met een juiste non-metalen band erom……

2 likes