Een dagje rondsnuffelen

Ik had gisteren een vrije dag dus heb heerlijk een dagje rond gesnuffeld in kringloop en andere 2e hands zaken. Her en der wat oude horloges meegenomen die ik hierbij graag met jullie wilde delen:


lijkt mij een quartz, maar ik heb hem nog niet open gemaakt. Loopt niet. Met een citizen band eraan.
Weet iemand hoe/waar ik aan de hand van het serienummer op kan zoeken hoe oud etc deze is?

Deze loopt tot nu toe prima. Ik heb hem even open gemaakt en er zit echt een belachelijk klein uurwerkje in.

Ook deze lijkt prima te lopen. Volgens mij een oud v&d merk.

Deze vind ik het mooist. Uurwerk loopt, secondenwijzer draait, maar de andere twee wijzers niet helaas :weary:

Ook deze lijkt prima te lopen!

Geen vintage en wel quartz, maar voor 2 euro kon ik hem niet laten liggen :wink: Loopt prima.

Mocht iemand opmerkingen/info hebben over de horloges, alle kennis is welkom!

Groet erik

2 likes

Gave vangst!! Geniet ervan! btw leuke Luch! :slight_smile:

1 like

Mijn beste,

Leuk,
zo lekker rond struinen en met een bij de tijd zijnde buit thuiskomen. :+1:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Leuke vondsten.

1 like

De seiko is een 7n42 titanium quartz, zal van '96 of '06 zijn…
Leuke vondsten btw…

1 like

Leuk zo’n spannende zoektocht.
Gefeliciteerd met de aanwinsten geniet er van.
Ik vind nooooit interessante horloges bij de kringloop of rommelmarkt.
Waarschijnlijk te veel concurrentie hier in de regio Amsterdam.

1 like

Je wilt info? Krijg je info

De Titanium Seiko is inderdaad een quartz. Ik heb er zelf een nieuw gekocht met antraciet wijzerplaat en zilverkleurige indices en wijzers en ik moet eerlijk zijn, met een iets mooiere bracelet. Van gevouwen titanium. Ik zou hem niet meer kopen als ik hem tegenkwam (ik ben niet meer zo quartzerig en de kastvorm valt laten we zeggen niet meer in mijn appreciatiespectrum, net zo min als de endlinks die smaller zijn dan de bracelet). Ik heb hem echt héél veel gedragen, en kan hem daarom niet wegdoen. De praktische toepassing is nu vooral voor als ik wat huidirritatie krijg, dat krijg ik wel eens van sommige sluitingen bij warm weer. Dan is titanium prettig. Maar dat is dan praktisch alleen thuis.

Wat ik heb zorg ik goed voor. Hij heeft 31 november 2011 een saffierglas gekregen. En 2 maanden terug weer een nieuwe pakking en batterij. En afgeperst (@30 waterproof). Dat zal ze leren.

Maten:
diameter 37,4
lugwidth 11,15
l2l 39,5
dikte 8

Titanium gecombineerd met deze maten is vedergewicht.
Seconenwijzer stopt precies op de indices. Loopt 10 seconden per maand vóór.

Zal zo even een foto zoeken.

1 like

Dus bouwjaar 1996, en waarschijnlijk geen 2006 :slight_smile:

Zusje uit 1990

1 like

Goed gevonden! Leuke vondsten!

1 like

Ik zie dat het virus in west brabant ook keihard toeslaat.

1 like

Die Velona is idd een V&D rebrand. Ik meende me te herinneren dat ze ook audio apparatuur onder die naam verkochten, en na even zoeken: radio, TV, grammofoon en horloges vond je onder deze naam. Het bruingoed was veelal Duits fabrikaat, meestal van merken die hier zelf niet geïmporteerd werden (Körting oa).
Wat zit er voor kaliber in de Velona? Durowe?

Ik kocht vroeger als elfjarige één cassettebandje van het merk Vendomatic, ook een V&D rebrand.

1 like

Hoi Thijs,

ja de koorts begint wat rustiger te worden, maar het was wel een heerlijk dagje snuffelen!

Poeh wat een info, dank!

En die velona krijg ik (nog) niet open hij zit echt muurvast. Er zijn wel wat spulletjes onderweg die dat mogelijk moeten gaan maken, maar het is nog even gissen naar het kaliber dus :disappointed_relieved:

Mooie time capsule zo, met dat cassettebandje erbij.