Een dresswatch voor het nieuwe jaar?

Ik ben mijn collectie een beetje aan het veranderen. Wat zeker blijft is mijn Rolex sub date LV. 2 dagen geleden de nieuwe airking gekocht als aanvulling. Eigenlijk zou ik nog een echte dresser toe willen voegen. Ik draag 2/3 dagen per week een kostuum.

Ik had vroeger een negatief vooroordeel aangaande rokex en dat is nu mijn favoriete merk🤔 Ik vond een gouden horloge echt niets en betrap mezelf dat ik er steeds vaker naar zit te kijken. Blijkbaar verandert je smaak met de jaren. Ik denk dat als ik een gouden horloge koop dat de meest voor de hand liggende optie een dresser is. Wat vinden jullie van een ‘vintage’ gouden daydate met lederen band? (vind ik onder een kostuum mooier). Iets in deze trend? Ben benieuwd naar jullie overwegingen.

12 likes

Ik vind een day date mooi maar voor mij niet sophisticated genoeg om gekwalificeerd te worden als een dresswatch.

8 likes

Ah mooi onderwerp. Nu ik zelf ouder wordt (nog niet echt ouder hoor) heb ik dit ook wel eens!

En Rolex is top en ook ik kijk al jaren naar een dd. Op leer. Nieuw en vintage. Maar je ziet ze nu ook wel regelmatig in het wild. Zou dus een revival naar de jaren 80 kunnen zijn en een trend.

Maar zelf ben ik ook heel erg gecharmeerd van patek phillipe. En ja. De 5196.

:beers:

27 likes

Die vind ik schitterend. Enige minpunt het (te) kleine uurwerk, maar dat is een beetje geneuzel van puristen.

1 like

Deze 5196 en 5296 stijl is trouwens ook te vinden in vintage IWC’s.

10 likes

Een gouden rolex onder een kostuum is misschien wat veel. Wellicht ook afhankelijk van welke branche je in werkt en met welke doelgroep je aan tafel zit.

In een heel ander budget schoten mij deze 2 te binnen:

8 likes

Geweldig!

Draag zelf de 18k Longines Conquest chrono op zwart leer als dresser. Ik blijf ervan genieten

6 likes

De gouden DD :+1:Ik hou er wel van. Erg mooi dressy te dragen. Als je hem toch koopt dan moet je de presidential er wel bij nemen als statement is mijn mening :star_struck:

Ik zou dolgraag een rosé 1803 willen

Maar nog mooier vind ik een Connie 2853 op flatlink

17 likes

Witgoud is geen optie?

5 likes

Die heb ik. Niet het meest spannende horloge.

14 likes

Maar wel mooi!

3 likes

Die Zenith :heart:
imagehttps://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/c/1/e/c1e85b0871df0fd17cfd2cb389b1c8909f42c8c3.jpg

8 likes

Dat is zeker een optie. Welke referentie is dit?

1 like

Dit vind ik ook serieus mooi!

Is een ref. 18039

1 like

Ik liep tegen de geel gouden aan bij een voor mij bekend adres tegen ik vermoed een faire prijs met recente Rolex service. Dat wakkerde het proces aan. De witgouden vind ik ook heel mooi!

1 like

Zou voor geelgoud gaan. Met plexi en pie-pan (misnomer, maar goed). Erger me kapot aan de vingervlekker op het saffierglas.

Zoiets:

3 likes