Een duiker op leer, wie nog meer?

ik weet dat het eigenlijk not doen is, maar ik hou ervan om mijn duiker geregeld op leer te dragen.

Het geeft gelijk een totaal andere uitstraling en daarnaast vind ik leer gewoon erg comfortabel. Op staal of rubber is gebruikelijk(er) dus ben benieuwd wie zijn duiker(s) ook regelmatig voorziet van een leren band? Leren banden zijn er van € 10,- tot € 300,- dus voor ieder wat wils, ben benieuwd naar jullie combinaties. Ik vind persoonlijk een bruin leren band op een zwart horloge helemaal top.

Het gaat een beetje te ver om alle duikers die ik op leer gedragen heb te posten dus hou ik het bescheiden met mijn laatste aanwinst, de Helson Shark Diver 42 met ETA-uurwerk, #009/100. Door de hex screws een ideale bandenpartner. Misschien niet de beste foto’s maar het gaat om het idee :smile:

Eric



31 likes

Helaas niet de mijne, maar 100% fan van duikers en leer.

23 likes

Vooral die bovenste band staat perfect.

2 likes

Dit is gewoon geil makend :slight_smile:

1 like

De LLD draag ik nog wel eens op (ander :wink: ) leer.

En ik heb binnenkort de MM300 LeenV combinatie :slight_smile:

3 likes

Zeer zeker! Ben al een jaar op zoek naar de juiste Heuer 844 gewoon om er leer op te gooien :wink:

3 likes

Tuna kan ook heel goed op leer:

13 likes

Hahaha…een horloge aanschaffen die past bij het bandje…top!

Hallo,

Of het ‘not done’ is of niet makt niet zoveel uit. Hoeveel mensen met een duiker duiken er daadwerkelijk mee?
Als het maar goed staat, toch?

,

Groet,
Arvid

5 likes

Oké stiekem wil ik ook gewoon erg graag het horloge, maar die combinatie ! :heart:

1 like

8 likes

5 likes

Deze hoort op leer.

9 likes

TOPPIE, leer aan je duiker. Boven water natuurlijk. Het bandenarsenaal loopt in de tien voor m’n duikers 20 mm. Iedere bandenwissel andere look. Isofrane loeiduur toch niet mijn fijnste rubber. plaatje volgt. greets nitraM

2 likes

Kan me helemaal vinden in bruin leer op zwarte duiker. Zelf een 6306 en skx op bruin leer. Perfecte combi! Meeste duikers van me zijn wat ouder en zien geen water dus de standaard lelijke rubber banden staan er niet op. En voor de oude seiko’s een waffle of tropic strap. Soms nog een nato of staal en ok een paar op rubber (Sumo op mm300 band bijv) en het is net zo wisselend als het Nederlandse weer😆
Wil graag nog keer canvas of band van oude munitietas ergens op proberen

3 likes

Voila!

SKX op bruin hand made:

De band is hier nog nieuw.
Ziet er na een jaartje nog beter uit.
Een GNIK band overigens.

Grt.

14 likes

Gnik bandjes, zeer goede ervaring mee :smiley:
Leuke combo!

Ik heb nog maar 2 echte duikers, maar alles zit bij mij op leer, behalve Pelagos en Ingenieur

alhoewel de Pelagos soms op een Ko zit

Of op vintage leer

21 likes

Zeker!

9 likes

14 likes