Hallo beste mede-forumleden :). Zomer komt er al weer aan en ik ben op zoek naar een gaaf betrouwbaar zomerklokkie waar je gewoon het water mee in kan zonder problemen, niet constant hoeft uit te kijken voor krasjes enzovoorts. Heb een beetje rondgekeken en kwam steeds terecht bij Seiko of Citizen. Misschien dat jullie mij kunnen helpen? Daar volgt het o zo bekende EHBO lijstje
Vereisten:
-stijl: Sportief/casual
-vorm: rond
-uurwerk in 't horloge: Alles behalve een Chinees
-glas: saffierglas
-budget: maximaal 350 euro
-staat: Nieuw/ongedragen
Voorkeur
-uitstraling: Casual en sportief, maar niet ‘Seiko Monster’ druk
-materiaal: roestvrijstaal
-band: rubber/nato/staal
-formaat: ongeveer 42 > 46mm,
-kleuren: Zomers maar geen volledig felgekleurde dial
-herkomst: Geen China
-voorkeur voor merken: Seiko
-andere wensen: 20ATM minimaal
-overige voorkeuren: Draaibare bezel
Afknappers
Seiko Monster druk
Ik heb zelf ook wat rondgekeken en tot nu toe heb ik deze gevonden die mij wel aanspreken:
Hallo beste mede-forumleden :). Zomer komt er al
weer aan en ik ben op zoek naar een gaaf
betrouwbaar zomerklokkie waar je gewoon het water
mee in kan zonder problemen, niet constant hoeft
uit te kijken voor krasjes enzovoorts. Heb een
beetje rondgekeken en kwam steeds terecht bij
Seiko of Citizen. Misschien dat jullie mij kunnen
helpen? Daar volgt het o zo bekende EHBO lijstje
Vereisten:
-stijl: Sportief/casual
-vorm: rond
-uurwerk in 't horloge: Alles behalve een Chinees
-glas: saffierglas
-budget: maximaal 350 euro
-staat: Nieuw/ongedragen
Voorkeur
-uitstraling: Casual en sportief, maar niet ‘Seiko
Monster’ druk
-materiaal: roestvrijstaal
-band: rubber/nato/staal
-formaat: ongeveer 42 > 46mm,
-kleuren: Zomers maar geen volledig felgekleurde
dial
-herkomst: Geen China
-voorkeur voor merken: Seiko
-andere wensen: 20ATM minimaal
-overige voorkeuren: Draaibare bezel
Afknappers
Seiko Monster druk
Ik heb zelf ook wat rondgekeken en tot nu toe heb
ik deze gevonden die mij wel aanspreken:
Artego 300? Cool ding, enorme hoeveelheid lume, saffier en Miyota 8215, hij is alleen misschien een beetje zwaar op de stalen band. Maar dat is met rubber (veel zomerser natuurlijk) wel makkelijk grotendeels opgelost. #heppumzellufook
Ehmmm: Artego 300? Cool ding, enorme hoeveelheid lume, saffier en Miyota 8215, hij is alleen misschien een beetje zwaar op de stalen band. Maar dat is met rubber (veel zomerser natuurlijk) wel makkelijk grotendeels opgelost. #heppumzellufook
Er gaat niets boven een fijne duiker uitzoeken voor de zomer! Hoewel, ik draag eigenlijk bijna 365 dagen per jaar een duiker, maar goed.
Je geeft aan een voorkeur te hebben voor een Seiko duiker, geen fel gekleurde wijzerplaat en geen Monster.
Vind de door jou voorgestelde Stargate en 007 prima keuzes. De eerste vind ik het mooist in sunburst blauw (SRP493). Deze Stargate II heeft het nieuwe(re) 4R-uurwerk, dus met handwind en hacking.
Over de SKX007 kan ik kort zijn. Een van mijn meest gedragen horloges. Ziet er gewoon goed uit, zit goed in elkaar, is belachelijk goedkoop en er is geen ander horloge waarmee je zoveel kunt modden. Hierdoor kun je 'm precies naar wens laten maken. Bijvoorbeeld met saffier. Waarschijnlijk ken je http://www.monsterwatches.nl/index.php/home al. Zo niet, daar moet je zijn voor een Seiko mod.
Maar,… mijn ultieme zomerklok is toch de BFK (SKA371).
Is echt een tank van een horloge. Lekker formaat, Kinetic-uurwerk. Dus 6 maanden(!) gangreserve en kan goed tegen een stootje. De zomergele uitvoering wordt niet meer gemaakt. Maar daar hou jij niet van, dus dat maakt niet uit. Weet niet zeker, maar misschien is ie er ook nog in Pepsi-uitvoering. Verder is er nog een ‘all black’ met een leuke gele secondewijzer en ring om de kroon en er zijn later ook nog twee geheel zwarte met een respectievelijk zwart/blauwe en zwart/rode (Coke) bezel verschenen. Maar deze zwarte uitvoeringen zijn natuurlijk wel weer wat krasgevoeliger bij gooi- en smijtwerk. Ook de BFK kun je met een saffier glaasje laten uitrusten. Rob van Monsterwatches kan je er meer over vertellen.
Een Vostok Amphibia natuurlijk:~
Leuke zomer klok en misstaat in geen enkele verzameling:) en onverwoestbaar.
200 meter waterdicht, snorkelen en skin-dive gaat prima en ze kosten geen…yes.
En plexi heeft op deze klokjes meer sexappeal dan saffier.