Een duikertje voor de zomer?

Candide Schreef:

door de lage euro zijn ze wel een stukje duurder
geworden

de prachtige 22mm lugs Scuba Dude kost nu gewoon
(bij onze vriend Zenitar althans) 94 euro
exclusief verzendkosten… :frowning:

wel een mooie klok hoor:

http://chistopolcity.com/541-2594-thickbox/russian
-military-vostok-komandirskie-tank-watch-211306.jp
g

Ik snap werkelijk nog steeds niet wat mensen in dit merk zien. Qua looks is het echt gaaf. Daarom had ik er ook een besteld bij Zentar. De onverwoestbaarheid van het uurwerk zal ook wel kloppen.
Maar je kan er toch geen plezier aan beleven om van dit ding de kroon los te schroeven en de tijd goed te zetten? De afwerking van de de indexen en de wijzers. En over het bandje zullen we ook maar niks zeggen. Verschrikkelijk

Desalniettemin. Een fantastisch (eigen) plaatje .

vierport uploaded this image to

Casio mdv106.
70 euro en klaar.

Inderdaad. Niets verkeerd mee. Ijzersterk ook.

idd die fabrieksband is natuurlijk helemaal r.k!

Maar die clutch in de kroon en de backplate met ring en brede pakking
zijn juist geniaal.
En ook het zichzelf onder druk vast klemmende plexi is goed bedacht.
Letterlijk CCCP rocket science!
Pats boem klaar, een duik horloge!
Of pats boem een tank of pats boem een Mig.
Het is bijna slapstick maar ze zijn op geheel eigenwijze zeer charmant.:slight_smile:

Grt.

Een SKX007 zou wel een geweldige starter zijn. Je kunt em naar hartelust (laten) modden. Ik geloof dat de mijne maar liefst 4 keer lichte metamorphoses heeft ondergaan.

Verder vind ik Magrette persoonlijk ook erg mooi. Met z’n veelal 44mm kasten zit het beetje er tussenin. Nieuw gaat het met je budget niet lukken, maar occasion zou denk ik wel kunnen lukken. De chrono’s zijn voorzien van Chinese Seagulls, maar de rest hebben volgens mij Miyota’s. Op de super de luxe handbewerkte na, die hebben dacht is ETA’s.

De Obris morgen explorer 2? In blauw of zwart met miyota binnenwerk.

zeker leuke, alleen uitverkocht :wink:

Haha men heeft een budget van 350 en daar worden de russen van een paar tientjes je weer om de oren gesmeten :+:+

Voor die ‘paar tientjes’ zullen de Russen, mits goed afgeregeld’ een A/B test
ruimschoots doorstaan.

Grt.

drex Schreef:

Voor die ‘paar tientjes’ zullen de Russen, mits
goed afgeregeld’ een A/B test
ruimschoots doorstaan.

Grt.

Zeker. Maar het gaat soms ook een beetje om de ‘heb ik een mooi afgewerkt klokje om de pols’-test natuurlijk :wink:

lance_explorer Schreef:

Deze klok lijkt me ook erg leuk.
Citizen BN-0150 (zwarte variant). BN-0151 (blauwe
variant)
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3123262

http://i495.photobucket.com/albums/rr313/kutusov/k
utusov056/Citizen%20BN0150-10E%20006.jpg
Foto van het internet

De blauwe variant is echt een leuk apparaat zo te zien!

Zat met precies dezelfde vraag en heb zelf sinds kort de Citizen BN100-51E ‘Excalibur’, verkrijgbaar met zwarte of d.blauwe wijzerplaat. Waterproof tot 200m.

Mooie/rustige/fraaie duiker!! Aanrader!! Prijzen varieren, maar reken op ong. $150.

Uiteraard te combineren met standaard stalen band of kleuren siliconen/rubber bandjes. Aan boord een eco-drive quarz.

Heb zo gauw geen afbeelding bij de hand dus ff via google Citizen BN100-51E ‘Excalibur’ inkloppen.

De nieuwe blauwe Ecodrive duiker lijkt in heel korte tijd al een echte forumlieveling te worden! Ben benieuwd of we er hier straks net zoveel gaan zien als Monsters en 007’s.:wink: Maar ja, 't blijft toch een quartz en dat wil niet iedereen. Ik zelf heb nog wel wat ruimte voor een solar duiker in m’n bescheiden collectie. Dus wie weet…:slight_smile:

larsvdberg Schreef:

De blauwe variant is echt een leuk apparaat zo te
zien!

http://c03.coacdn.com/watchesWPC/BN0151-09L_fullsi
ze_1419877142.jpg

You are so right!:slight_smile:

Met zo’n Amphibia om de pols maak je wel een niet mis te verstaan statement.:wink:
En niemand op de golf club of surfers hang out heeft een idee wat het voor een
ding is.
Ik hou daar wel van.

Grt.

Ja hij is best OK, maar ik vind nog steeds de minutenwijzer een fractie te kort.

Grt.

Shit, was ik er bijna uit ga ik weer twijfelen… Dankje (:D.

Gr Max

RuhleR Schreef:

Zat met precies dezelfde vraag en heb zelf sinds
kort de Citizen BN100-51E ‘Excalibur’,
verkrijgbaar met zwarte of d.blauwe wijzerplaat.
Waterproof tot 200m.

Mooie/rustige/fraaie duiker!! Aanrader!! Prijzen
varieren, maar reken op ong. $150.

Uiteraard te combineren met standaard stalen band
of kleuren siliconen/rubber bandjes. Aan boord een
eco-drive quarz.

Heb zo gauw geen afbeelding bij de hand dus ff via
google Citizen BN100-51E ‘Excalibur’ inkloppen.

Maar die heeft een afwijkende bandaanzet van 21mm is het niet?

De BN-0150 heeft gelukkig een prettige 20mm.
Het enige waar ik niet zo weg van ben is dat de bezel een volledige minuten markering heeft. Had liever gezien dat dat beperkt was van de 1e t/m de 20e minuut.

(:d

De BN-0150 is echt een heel fraai horloge. Zou idd wel eens een klassieker kunnen worden als opvolger van de NY0040, waarmee de BN-0150 duidelijk uiterlijke trekjes deelt. Ik heb vandaag de blauwe versie ontvangen. Prima rubber band meegeleverd, maar ook alvast wat nota’s besteld. Op watchuseek staat een uitgebreide TOPic:D

(:D(tu)

…en dan kan je voor het overgebleven budget ook nog net een 007 aanschaffen!:smiley:

Is 2 klappen in 1 vlieg!!:wink:

B)-

Grt.