Een echte Ancre Kind-tage

Mijn dochter van 10 vroeg mij een tijd terug, papa, zou jij voor mij ook eens een horloge willen repareren? Zo’n oude.
Dat laat je je natuurlijk geen twee keer zeggen en dus doken we tweëen marktplaats op en de baai in, op zoek naar een klein oudje met een mooie maat voor haar kleinere pols.

Daar vonden we twee kleine horloges die we voor een zeer kleine prijs konden kopen.
Een Ancre met een blauwe wijzerplaat voor haar en een Pierre Laro duiker voor mijn zoon van 7.

De Ancre miste een kroon en opwindstift en het plexiglas was erg gekrast.

Aan de slag, na openen van de kast bleek het uurwerk schoon te zijn en goed te lopen, en de wijzerplaat was werkelijk schitterend, leek wel emaille en helemaal intakt.

Een opwindstift gekocht voor het bijbehorende Fe 233-66 handopwinder uurwerk, met een goede boobytrap onder de afdekplaat. De kroon heb ik haar laten uitzoeken. Als purist wil je natuurlijk zoveel mogelijk bij het origineel blijven, en als vader wil je je dochter blij maken met iets dat ze mooi vindt. Ik ging voor het laatste.

Als laatste het glas bewerkt met schuurpapier, van 800, naar 1000, naar 1200, naar 1500 en daarna staalpolish, en wat een effect!

Daarna met dochterlief een bandje gaan uitzoeken, ook hier toch echt mijn mening aan de kant laten zetten, maar ik moet zeggen, dit heeft ze toch best smaakvol uitgezocht.
Dat bandje kwam vandaag binnen en sindsdien is het horloge niet meer van de pols geweest. Ik ben benieuwd hoe lang het goed gaat, maar ben zo trots als een pauw dat mijn dochter van 10 jaar rondloopt met een horloge ouder dan haar vader.

97 likes

Mooi om dat met je dochter te doen…:+1:

1 like

Mooi verhaal man. Mooie fotoos ook. Heel mooi bandje heeft je dochter uitgezocht.
Ze boffen maar met zo’n vader.

1 like

Wat leuk! :slight_smile: Het resultaat mag er trouwens ook wezen. Mooie horloges hoor! :slight_smile:

1 like

Leuk man zijn erg mooi geworden :wink: mag je dochter trots op zijn.

1 like

Hartstikke leuk verhaal en je dochter mag trots zijn op haar mooie horloge.

1 like

Gaaf Clim. En nu? Alvast sparen voor een high end, voor als ze 18 wordt?

2 likes

Keurig hoor, mooi gedaan :+1:

1 like

Ja, zeker erg leuk.

En papa natuurlijk boffen met zo’n dochter

2 likes

Of ik leer haar hoe het te doen, mag ze zelf aan de slag.

1 like

Oh wat Leuk man! Maar zo wordt ze natuurlijk wel al op erg jonge leeftijd besmet met het horloge virus, :zombie:‍♂️ :+1:

1 like

Wat een super papa en top horloge!
Als kind zag je vaak ancre horloges bij andere kinderen kan ik me nog wel herinneren.
Bandje is ook zeer geslaagd!
Nu nog een HF pupillen groep… :wink:

2 likes

Wat een leuk verhaal. En het zijn mooie horloges. Ik ben zelf een beetje jaloers geworden. Mijn zonen (47 en 43 jaar) vinden eigenlijk dat ik maar een vreemde hobby heb.

3 likes

Geweldig verhaal, Love It!

1 like

Leuk man. Dezelfde interesse al d’r vader en dat op die leeftijd. Koesteren :grinning:

1 like

mooi verhaal, leuk dat u er zelf aan kan werken.

1 like

Nice! Mooi resultaat en een goede smaak van je dochter!!:+1:t4::smiley:

1 like

supper cool om zoiets te doen en te kunnen doen :sunglasses:

1 like

Suoergaaf, Clim!

1 like

Leuk hoor.

1 like