Een echte Armani of niet?

Dag forumleden,

Ik heb een horloge en ik twijfel of het een echte Armani is. Ik zie namelijk nergens een AR nummer. Dient die altijd aanwezig te zijn? Het glas geeft een violet kleurige glinstering en is heel helder. Als het een nepperd is, welk model is er dan nagemaakt? Is er een database met Armani horloges? Ik vind op internet namelijk nergens zo’n zonnewijzer met een zonnetje/maantje. Het is een rubberen bandje. Op de achterzijde is hij deels doorzichtig. Er staat Swiss MOVT en in het klein TAO.

Ik hoop op reacties die mij verder op weg kunnen helpen.
M.vr.gr. Stef

1 like

Niet echt een horloge merk, mode merk. Weet niet of Armani nagemaakt wordt. Maar zal toch niet de hoofdprijs moeten kosten

4 likes

100% nep, waarschijnlijk ergens op het strand gekocht.

8 likes

Ze hebben ook een Breitling versie. https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1816746992-breitling-model-1884-2005-for-bentley

5 likes

Waaraan zie je dat ?

1 like

Op mijn database van Armani horloges komt hij wel voor. Maar dat is in mijn geval ook maar een bescheiden databaseje. Ik heb er ooit een gezien met zo’n wijzertje met zo’n zonnetje en zo’n maantje. Heel recent nog.

1 like

Dat er zonnebrand aan het bandje zit? :joy:

2 likes

Ah, dank. Heb je daar een typenummer bij?

Swiss Movement - yeah right, dit lijkt mij een Miyota.

Niet te geloven dat zelfs plakmerken al nagemaakt worden; maar aan de andere kant - makes perfect sense, helaas.

7 likes

Ik denk dat juist ook dit soort plakmerken wordt nagemaakt. Net zoals shirts, truien en broeken van dit soort merken massaal worden nagemaakt en verkocht in allerlei toeristenoorden aan de costa’s en in Turkije, denk ik dat namaak van dit soort plakmerk horloges voor die doelgroep bedoeld is.

5 likes

Welkom bij de club Stephane.

1 like

Hier is niets nagemaakt. Dit model bestaat niet van Armani. Gewoon goedkoop, multi-functioneel Aziatisch horloge waar de naam Armani opgezet is.

2 likes

Het uurwerk herkende ik direct: het is van Chinese komaf en heet “Tongji” (Chinees standaard uurwerk". Ze worden gebruikt in automatische horloges die soms voor minder dan $20 via AliExpress / Wish verkocht worden. Het is gezien de krassen ook nog eens een zeer slecht afgewerkte versie.

Foto van een van mijn Chinese kermishorloges met nagenoeg hetzelfde uurwerk hieronder:

De wijzerplaat is universeel en wordt bedrukt met het merk naar keuze.

Met de twee chrono pushers kun je de dag (links) en datum (rechts) instellen. De onderste subdial is een 24-uurs indicatie.

Hoewel een ‘plakmerk’ als Emporio Armani vanuit horologisch standpunt geen enkele waarde heeft, zal zelfs dat bedrijf nooit dergelijke uurwerken monteren. Het ding is dus 100% nep. De nieuwwaarde zal de eerder genoemde $20 niet overschrijden. Tweedehands is de waarde nul.

16 likes

Ja, je hebt natuurlijk gelijk.

1 like

Ik heb een keer een Armani horloge gehad en je mag er van vinden wat je wilt maar dat ding was netter afgewerkt dan sommige horloges die hier aanbeden worden.
Die nette afwerking zie ik hier niet terug en van de foto van het uurwerk lopen de rillingen me over de rug.
Ik zou zeggen fake.

4 likes

Het wordt tijd dat het plak-snobisme hier eens overboord wordt gezet. Veel mode horloges worden door Fossil, Movado of zelfs Swatch group in elkaar gezet, en er is absoluut niks mis mee.

Als je dan ziet dat Gucci en Ralph Lauren zich met haute horlogerie bezig houden terwijl de helft van alle Calatrava’s een te klein uurwerk voor de kast hebben moet het toch ergens beginnen te dagen dat dat snobisme misplaatst is.

8 likes

Pcies. Al zijn ze niet allemaal even netjes wat betreft afwerking maar dat is ook niet hun bedoeling.
Mijn Armani was qua afwerking vergelijkbaar met een Sarb033, gewoon erg netjes.

Wat zou onze Ralph Lauren Connaisseur daar van vinden?
Oh wacht, laat maar…

5 likes

Eigenlijk een super interessant stukje uurwerk-geschiedenis wat iedereen een keer in z’n verzameling gehad moet hebben.

Ik heb mijn FNGEEN met dit uurwerk inmiddels niet meer, maar het was wel een leuk ding: Fngeen, we gaan het zien 🙂

2 likes

De afwerking is inderdaad prima. De prijs soms ook, heb een keer zo’n mode-horloge met een ETA automaat erin gezien voor nog geen €200. Het enige probleem was, en dit is waarom ik die niet heb gekocht, ik vind ze meestal zo lelijk als de nacht.

4 likes

Calvin Klein is daar een voorbeeld van. Daardoor kun je, als je een beetje mazzel hebt met voorraad en de juiste deal te pakken krijgt voor ongeveer €150 een Swiss Made horloge kopen met een ETA 2824 automaat.

Lijkt qua ontwerp en afwerking erg op Tissot, zou zo maar eens uit dezelfde fabriek kunnen komen :blush:

5 likes