Een echte Costelletion, de foto's!

Er is hier al eens gesproken over de verschillende Omega Costelletion modellen.
Toen ik onlangs het grote geluk :slight_smile: had in een lot op de bekende veilingsite zo een model te ontdekken twijfelde ik niet lang en deed mee aan de spannende veiling en kreeg het hele lot voor een redelijke prijs. (10 EUR inkl. porto)
In het lot een BWC dames horloge met een 7 3/4" FHF 34 werkje (kast 14k goud, getest), een Tissot dameshorloge (nog niet geopend) een Seiko 5Y32-80 (ik weet niets van Seiko, maar hij ziet er niet erg spannend uit) nog wat rommel en… de OMEGA!!
Zo’n interessant horloge verdient het hier getoond te worden, ik weet zeker dat niemand van jullie ooit de details van een echte Costelletion gezien heeft.

Allereerst een detail van de band met de kast, de stenen (mag je dat wel zo noemen) schots en scheef in de gaten (een zetting mag je dat niet noemen)

De wijzerplaat, met prachtige schroeven aan het werk bevestigd, de druk doet denken aan letters, die met vulpen op vloeipapier zijn geschreven.

De achterkant van de wijzerplaat, prachtig hoe de indexen geperst zijn

Het gesoigneerde werk, met een hele steen en uiteraard een stiftanker

De bovenkant van het werk met een originele Chinese vingerafdruk

De prachtige sluiting, nauwelijks geoxydeerd, want hoe beter het goud deste dunner de oxydatielaag

De buitenkant van de bodem met z’n prachtige stempels

Voor ik het lot kocht, zat ik te denken of ik de verkoopster zou waarschuwen, maar m’n nieuwsgierigheid won het.
Ik had niet veel verwacht, maar het werk is nog erger dan ik vermoedde.
De uitvoering van dit horloge is zo slecht, dat het me verbaast als er mensen zijn, die - als ze het ding in hun handen hebben - werkelijk denken dat ie echt is. Als iemand zo stom is zich door een onduidelijke foto laat belazeren, nou ja.
Maar ja, zoals Tissot62 zou zeggen Mundus vult decipi

Misschien vind de een of ander bij het googelen deze post en merkt nog net op tijd dat dat fantastische koopje dat hij of zij op internet zag toch nep is.
Ik bewaar het horloge als afschrikwekkend voorbeeld.

Hahahahaha goede post. (tu) Ik ben ook wel benieuwd naar de fotos van de andere horloges trouwens. :wink:

Dat is een uitputtend antwoord aan degene, die op het forum bleef maar beweren, dat een soortgelijk horloge echt is en dat de critischgeziende forumleden gewoon idioten zijn.

Maurits, bedankt voor je post en foto’s. Wij wachten, natuurlijk, op je post met foto’s van de andere stukken.

Groet,
Alex

Bedankt voor je post, ben ook benieuwd naar de andere foto’s, alsmede welke waardering je hebt gegeven.

Aan de andere kant heb je voor die 10 Euro ook weer de lol om een leuk topic te openen. Je moet het maar van de zonnige kant zien.

Dit soort dingen blijft een gok, voor hetzelfde geld heb je wel geluk.

mg

Ed

Mooie posting… Je zou hem eens voor de gein naar Omega te Biel op moeten sturen, vragen wat een service beurt kost :slight_smile:

Ach, voor een tientje leergeld toch een hoop plezier aan beleefd, toch???

Mijn beste,

“Nosce Orbis” :slight_smile: :slight_smile:

Doch het oer hollandse gezegde “wie niet waagt wie niet wint” mogen we niet uit het oog verliezen, getuige de “Fortuna” welke men vanuit het internet vist.

Zo en nu weer aan het werk, om mijn eigen Fortuna te vergaren.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Heb je deze trouwens nog getest op of het wel of geen goud is?
(Ondanks oxidatie…)

Allereerst nog een opmerking:
De BWC is ECHT 14 karaat, dus als ik het kastje verkoop zijn de kosten van het experiment gedekt :slight_smile: Bovendien had ik het werk wat er in zit nog niet.

De Tissot moet ik eerst open zien te krijgen om definitief te weten wat het is, de wijzerplaat ziet er goed uit (ingeslepen indexen) alleen de Tissot T is anders dan ik gewend ben.
Kent iemand Key 200T die moet je gebruiken om m te openen? Het staat op de kast.

De rommel is ook niet zooo verschrikkelijk (vergeleken met de costelletion) beide dames (merk EMKA) met propere 5 1/2" werkjes (een AS 1677 en AS 1977)
Het herenmodel heeft een PUW 260 handopwinder.
Ik noem het rommel, omdat er werken in zitten, waarvan ik al meerdere exemplaren heb en omdat ik de damesmodellen echt afgrijselijk vind.

EN NEEEEEEE, ik test het goudgehalte van de Costelletion NIET. Zonde van het koningswater!!!

Hier de foto’s

BWC

Tissot (?)

De damesrommel

De herenrommel

De Seiko

Zo, weer wat geleerd! Leuk topic Maurits.

Nou dat is toch leuke rommel voor 10 euro. Lopen ze allemaal goed?

Ik heb ze op tijd gezet en opgewonden. Morgen kijken hoe t er uit ziet
(De Seiko zit geen batterij in dus die zal t wel niet doen :wink: )

Hehehe :slight_smile:

Leuk gedaan Maurits. Ik denk dat je voor die 10 euro best veel waar voor je geld hebt gekregen. Die Omygod Constellajion is een leuke bonus.

Groeten,

Martin

Hmmm, toch jammer.
Was wel benieuwd.
Dit is nml. hetzelfde model dat als witgoud aangeboden stond in de advertentie waarvoor ik hen costellation topic heb geopend.

Beste CME, ik heb dat ding gekocht om mijn overtuiging dat het een vervalsing is te kunnen staven.
Zoals op de oude boekjes van Georg Jacob staat: "Ă©Ă©n blik is genoeg"
Het is zo ontzettend, enorm, ongelooflijk, gigantisch, afgrijselijk overduidelijk dat het een slechte, plompe, mislukte vervalsing is, dat het echt, heus, absoluuuuuut onnodig is om te testen of het metaal ook maar in de allerverste verte lijkt op iets wat een boud man in z’n allerstoutste droom, misschien, als niemand luistert, als goud zou durven betitelen.
Vandaar mijn opmerking “zonde van het koningswater”. Dat gebruik je namelijk om het gehalte van goud te testen.
Als je ooit eens naar Zwitserland komt, laat het me weten, dan mag je hem hier bij mij komen bekijken als je het niet gelooft.

(Handtekening opzettelijk weggelaten)

Hahaha, rustig maar!
Ben goudsmid, dus weet hoe het werkt.
En als ik m zelf had gekocht had ik dat ene druppeltje koningswater er wel voor over gehad om mijn nieuwsgierigheid te bedwingen.
Niet boos worden :stuck_out_tongue:

Nee hoor, verre van boos. Maar als je het geheel in je hand houd merk je al aan het gewicht, dat het niks is.En als je met de loep kijkt en je ziet tussen het “witgoud” het groen schemeren, weet je wel hoe laat het is, vandaar.

costellijk verhaal!! Toch knappe jongens die chinezen :wink:

Groet,
Arno.

Aha, groen is nooit een goed teken :smiley: