Er is hier al eens gesproken over de verschillende Omega Costelletion modellen.
Toen ik onlangs het grote geluk had in een lot op de bekende veilingsite zo een model te ontdekken twijfelde ik niet lang en deed mee aan de spannende veiling en kreeg het hele lot voor een redelijke prijs. (10 EUR inkl. porto)
In het lot een BWC dames horloge met een 7 3/4" FHF 34 werkje (kast 14k goud, getest), een Tissot dameshorloge (nog niet geopend) een Seiko 5Y32-80 (ik weet niets van Seiko, maar hij ziet er niet erg spannend uit) nog wat rommel en… de OMEGA!!
Zo’n interessant horloge verdient het hier getoond te worden, ik weet zeker dat niemand van jullie ooit de details van een echte Costelletion gezien heeft.
Allereerst een detail van de band met de kast, de stenen (mag je dat wel zo noemen) schots en scheef in de gaten (een zetting mag je dat niet noemen)
De wijzerplaat, met prachtige schroeven aan het werk bevestigd, de druk doet denken aan letters, die met vulpen op vloeipapier zijn geschreven.
De achterkant van de wijzerplaat, prachtig hoe de indexen geperst zijn
Het gesoigneerde werk, met een hele steen en uiteraard een stiftanker
De bovenkant van het werk met een originele Chinese vingerafdruk
De prachtige sluiting, nauwelijks geoxydeerd, want hoe beter het goud deste dunner de oxydatielaag
De buitenkant van de bodem met z’n prachtige stempels
Voor ik het lot kocht, zat ik te denken of ik de verkoopster zou waarschuwen, maar m’n nieuwsgierigheid won het.
Ik had niet veel verwacht, maar het werk is nog erger dan ik vermoedde.
De uitvoering van dit horloge is zo slecht, dat het me verbaast als er mensen zijn, die - als ze het ding in hun handen hebben - werkelijk denken dat ie echt is. Als iemand zo stom is zich door een onduidelijke foto laat belazeren, nou ja.
Maar ja, zoals Tissot62 zou zeggen Mundus vult decipi
Misschien vind de een of ander bij het googelen deze post en merkt nog net op tijd dat dat fantastische koopje dat hij of zij op internet zag toch nep is.
Ik bewaar het horloge als afschrikwekkend voorbeeld.