Als ik naar mijn collectie kijk, dan wordt wel duidelijk dat ik vooral van “dressy” horloges houd.
Wat mij betreft mijn enige echte dress watch:
Voldoet aan 8 van de 10 criteria van de TS. En het omvangcriterium (waar in dit geval niet aan wordt voldaan, want 42mm) is wat mij betreft niet een objectief criterium, omdat het altijd in relatie tot de pols van de drager moet worden gezien.
Is een lichte kleur van de wijzerplaat een terecht criterium? Ik vind dat een dress watch ook heel goed een zwarte plaat kan hebben. Maar een andere kleur dan wit/zilver of zwart kan wat mij betreft voor een echte dress watch niet. Desondanks is deze beauty het horloge dat nu het langst in mijn collectie is.
Kan een geel- of roodgouden horloge een echte dress watch zijn? Vind zelf eigenlijk van niet. Ik heb het topic er niet op nagelezen, maar ik zie veel goud op foto’s terugkomen. En dat geeft een horloge natuurlijk ook wel iets sprankelends.
Mijn laatste aanwinst werd onlangs in een ander draadje een “dresser” genoemd. Het is allemaal natuurlijk relatief. Maar voor mij is dit een sportief horloge, door de roodbruine band en het kleurtje op de plaat (al is het een crème kleurtje).