Een echte Dress Watch, stijlicoon uit lang vervlogen tijden. Is er ook potentie voor de toekomst?

100%!!! Een hele mooie Dresser uit lang vervlogen tijden :kissing_heart:

1 like

Veel te duur :wink: Had vorig jaar op HF precies zo’n exemplaar verkocht voor een heel stuk minder

1 like

Ja met een mooie linnenachtige dial als ik me het goed herinner. Vergelijkbare heb ik gezien op ebay. Is degene die ik geposte heb niet met van dat Japanse papier? Vond hem wel chique imho en een tikkie boven de andere versies op de bay

En je prijs was wel erug scherp :kissing:

Moest hem toch nog een paar keer uppen :wink: Ik vind de versies met romans persoonlijk net wat minder bij deze ronde modellen.

7 likes

Prachtig horloge…:hugs:

1 like

Bam!! 2 x raak. Dat moest haast wel toen ik op een eerdere foto van je een hele tafel vol vintage horloges zag!! Je boft maar dat mevrouw Koekoek dat allemaal OK vindt… :kissing_heart:

Er is geen mevrouw Koekoek :wink: Deze 2 zijn inmiddels ook al weer weg, een foto van een jaar geleden. Er zijn inmiddels wel 2 voor terug gekomen. En heb ook nog een hele hoop “semi” dress watches. :relaxed:

1 like

Sorry maat, ik wist niet dat er geen Mevrouw Koekoek was. Ik weet inmiddels wel dat je een hardcore horlogeman bent en dat spreekt me erg aan… Ben je een sleutelaar? Er broeit iets namelijk… @kaydw

Wat een fijne dresswatches blijven dat ook! En ook nog eens makkelijk met smart casual te combineren!
image

3 likes

BG_, je hebt helemaal gelijk! Heerlijk om tenminste 1 zo’n mooi horloge te hebben. :hugs:

1 like

Begrijp niet waarom een dreswatch zonder seconden MOET zijn. Dit is het enige wat enigszins in de buurt komt.

6 likes

Wat een prachtige Omega Casper. Heel mooi.

Kijk even terug naar het allereerste bericht in dit draadje: “voor mezelf”. en dat is wat het is “voor mezelf”.

Ik bepaal voor niemand hoe een “Dresser” er uit MOET zien, alleen maar voor mezelf…

3 likes

Te veel complicaties maar toch wel mijn keuze in deze

9 likes

Die richard heeft een net afgewerkt uurwerkje zeg. Wat mooi

1 like

Zekers “dressy” te noemen. :heart_eyes: Eterna

Deze Movado komt in mijn collectie dan het dichtst bij. Alleen de secondewijzer is spelbreker.


Edit: Uit 1962, 17 jewels, handwinder. Full set, doos, papieren. Uit Luik. Heb m nu een half jaartje. Near Mint staat.

14 likes

En bedankt maar weer @Aqualand…na dit draadje begin ik nog bijna echt een hekel te krijgen aan de datum op mijn oude Seamaster :smile:

5 likes

Ik ben jong en woon nog thuis :wink: Heb net nog een glaasje gepoetst en rommel af en toe wat aan, maar horloges servicen doe ik niet zelf.

1 like

Hee, voor wat het waard is, ik heb hetzelfde gevoel. :wink: Mijn verzameling zal niet compleet zijn zonder een klein dun massief gouden horloge met alleen een uren- en een minutenwijzer, en een spetterende gouden of zilveren sunburst. :relaxed:

Iedereen mag het lekker voor zichzelf zelf weten natuurlijk maar dit is voor mijn verzameling. Ik zou zoiets graag dragen bij het uitgaan. :slight_smile:

Ik heb zoiets nog niet, maar wel een paar mooie mét secondewijzer in de prijsklassen ‘budget’ tot ‘instap’. Ik zal morgenmiddag wat plaatjes schieten want ik zie dat ze toch wel gretig bekeken worden in deze draad. :smiley:

2 likes