Een echte Dress Watch, stijlicoon uit lang vervlogen tijden. Is er ook potentie voor de toekomst?

Prachtig horloge Niels, dank voor het delen…

Hahaha! Maar wat een heerlijke vintage Omega…

1 like

Laat maar komen! We zijn benieuwd! :kissing_heart:

1 like

alleen niet met deze band

1 like

Nog maar eens een poging voor de ultieme dresser.

15 likes

Heb je die in de Amerikaanse Baai gespot? Bizar wat die gasten voor zo’n horloge vragen (maar hij is wel heel mooi). :wink:

Verkoper is er een om te mijden. Weinig origineel s meet aan vrees ik :wink:

Dat gevoel heb ik ook! Ik denk dat ze ze van Yahoo JP afhalen, vervolgens helemaal de moeder polijsten en ze dan met een bak winst aanbieden…

Redials ook. Maken een tussenstop in Zuid Korea volgens mij

In de categorie ‘budget, nieuw’: Casio MTP1094E-7A, LTP1094E-7A, MTP1094Q-9A en LTP1094Q-9A. Daar word je trouwens tureluurs van, vier tikkende kwartshorloges op je pols! :crazy_face:

In de categorie ‘budget, ouder’: Remio Rondelli met een standaard Chinees uurwerk en Ancre, waarvan ik eigenlijk niet zo goed weet wat er onder de motorkap zit. Flink verspijkerd bandje op de Ancre. :sweat_smile:

In de categorie ‘instap, en nog wat ouder’: Een 11-'61 Pontiac met een automatische ETA 2451 en een jaren '50 (vermoed ik) Pontiac met een AS (zonder band). Dans leur jus, zou @pmannaert zeggen. :smirk: Ik bedenk mij nu dat de AS-Pontiac eigenlijk is gediskwalificeerd vanwege de lume-wijzers.

In de categorie ‘instap, een minimaal tikje jonger dan de vorige maar nog steeds redelijk oud’: '62 Seikomatic cal. 603. Versleten doublé, en er moet eigenlijk een 19mm bandje bij. Het binnenste gedeelte van de wijzerplaat is geborsteld in vanuit het midden lopende boogjes, waardoor de sunburst een S-vorm krijgt! Je zou hem moeten zien in het theater met alle gekleurde lampjes erop. :smiley: Het is momenteel mijn pièce de resistance, maar het is voor mij eigenlijk net te groot om feestelijk te zijn. Ik heb het nu om en ik houd het nu om, want ik duik dadelijk de schouwburg in.:slight_smile:

Bonus: De Seikomatic heeft een achterdeksel van gevuld goud. Een leek als ik krijgt het deksel niet fatsoenlijk op de foto, dus dan maar even in de viezigheid. :sweat_smile: :+1:

6 likes

Wat een prachtige bijdrage in deze draad! Dankjewel :kissing_heart:

1 like

9 likes

Leuk topic!
Naar mijn idee is een dresswatch mooi dun, heeft een rustige wijzerplaat en geen extra complicaties. De secondewijzer mag er voor mij wel op (liefst wel klein en decetraal). Vele mooie gezien hierboven. Ik blijf me verbazen over de kracht vd eenvoud. Ik vind Nomos daar een heel goed voorbeeld van in de moderne horloge wereld. Zeer stijlvol en tijdloos. Onderstaande is mijn enige dresswatch (met decentrale secondewijzer :grimacing: )

10 likes

Eens, van mij mag er ook gewoon lekker een secondenwijzer op zitten. Als het horloge maar rustig is, zonder al te veel poespas.


Ik draag deze trouwens net zo makkelijk met een spijkerbroek. Moet kunnen vind ik.

9 likes

Sinds de secondewijzer toch kan op een dresser, wil ik ook graag deze laten zien.
Met zn 32 millimeter helemaal dresswatch, maar, eerlijk is eerlijk, bescheiden is hij niet.
Sunburst en sparkling indices maken dit horlogerie-pareltje tot een ingetogen shiner. Op sommige momenten, hangt van het licht af, is het ongelofelijk. Horlogerie pur sang. Je blijft kijken, zonder te zien hoe laat het is.
Dit soort praatjes lees je vooral bij GS-bezitters, maar deze heeft het ook.

9 likes

Dit zijn voor mij dress watches…en zonder secondewijzer vind ik er niks aan :grin:



15 likes

Een uit de fifties met veel fantasie en toch met een oog voor detail gemaakt (vergeef me de 12)

9 likes

Nope. Inderdaad wel via een Japanse marktplaats.

Welke bedoel je?

Ze hebben naar je wensen geluisterd bij Nomos:

6 likes