Een echte Dress Watch, stijlicoon uit lang vervlogen tijden. Is er ook potentie voor de toekomst?

Mijn dresswatch :innocent:

6 likes

Dit is mijn 18kt Zenith dresser, net terug uit service. Enkel moet ik er nog een mooie lederen band voor zoeken :ok_hand:t2:

12 likes

6 likes

Dus, omdat er een quartz caliber in zit en hij een stalen band heeft, zou dit horloge geen dresswatch zijn?.. ultra dresser deze :wink:

5 likes

Als ik een vintage dresser zou willen aanschaffen, welke merken zijn een beetje de moeite waard en aan welk bedrag moet ik dan denken? Kom je met 500 euro al een heel eind? Wil het liefst wel een gouden :stuck_out_tongue:

2 likes

500 euro? Hier, inclusief drie bandjes, een gesp en een vouwsluiting.


Jij blij, @Da_Watcher blij, iedereen blij.

Alleen nog even de secondewijzer eraf slopen.:innocent:

Verder heb ik helaas geen inhoudelijk antwoord op je vragen, ik ben zelf ook nog zoekende. :wink:

3 likes

Bedankt voor je reactie, die advertentie had ik ook gevonden. Op een of andere manier slaat de vonk nog niet over. :stuck_out_tongue:

1 like

Tsja, dat kan. :relaxed: Succes met je zoektocht! Ik zou willen dat ik je meer advies kon geven. :wink:

1 like

Een hoop merken, Omega, Longines, Zenith, Certina, Tissot, Seiko, Citizen liggen het meest voor de hand.

Voor onder de 100 euro kan je prima klaar zijn. Ligt er helemaal aan wat je wil en hoeveel je wil uitgeven.

Ja dat kan. Maar voor dat geld ga je geen Omega Constellation vinden. Ligt er aan wat je wil en hoeveel je bereid bent neer te leggen.

Massief goud?

1 like

Een heel chique horloge, zeer mooi!:ok_hand: En wĂ©l of geen quartz heeft inderdaad niets te maken met het feit of een horloge een dress watch is of niet. Volslagen onzin. Dat wordt door de kenners alleen op uiterlijk bepaald. Deze voldoet aan de voorwaarde van ‘time only’ en bescheiden plat; alleen de band is discutabel als het om de beoordeling gaat van wĂ©l of geen dresser. Er zou dan beter een lederen band aan zitten. Maar een kniesoor die daarop let en ik zou hem gewoon lekker als dress watch dragen :+1::wink:

5 likes

Ondanks de datum vind ik deze wel door kunnen gaan als dresswatch:

Maar deze is nog net iets dressier, is ook een handwinder:

9 likes

Een lanco “superdeluxe” in 14k of een certina in 9k moet wel lukken hoor

Wat mij betreft is een Constellation dé dresser.

14 likes

3 likes

Ik miste toch nog iets. Als we echt puur dress willen, voor de gelegendheden dat tijd een mindere rol speelt, lijkt me dan dit wel de ultieme dresswatch:

image

image

Of deze:

4 likes

Het liefst inderdaad massief goud, het budget is zeker oprekbaar met een paar honderd euro. Voor mij is het vooral van belang dat ik een mooi klokje heb waar ik nog een geruime tijd mee kan doen. Het liefst zoek ik wel iets Zwitsers, tenzij er een hele mooie Seiko voorbijkomt :P. Constellation vind ik ook heel erg gaaf, zeker met een piepan.

Edit: en ik begrijp volkomen dat een gouden constellation sowieso niet gaat lukken met mijn budget. Is meer ter illustratie.

Ik snap je redenering, maar ik vind een Meistersinger toch meer een soort toolwatch, of op z’n minst doet het design me denken aan industriĂ«le ‘tools’ op oude stoomschepen. Daarmee niet minder cool, juist mĂ©Ă©r wat mij betreft.

3 likes

Daar heb je ook wel weer gelijk in. :thinking:

2 likes

Een massief gouden Omega moet wel lukken als je je budget een 50-100 euro oprekt. Dat is een beetje een “standaard” keuze, maar wel goed en goed vindbaar.

1 like

Dan maar standaard
:blush:


Maar, toegegeven niet massief goud, wĂ©l weer ruim onder de € 500.

6 likes