Een "eerste" luxe horloge kopen.

Hi,

Laat ik mezelf eerst even introduceren. Al jaren ben ik gek van horloges (al is het voor hier vast nog mild :stuck_out_tongue:). Buiten mijn werk om draag ik er dan ook vrijwel altijd een. Een kleine twee jaar terug heb ik een vintage Omega Seamaster DeVille gekregen als erfstuk, hier heb ik een originele Omega en vergulde sluiting bij laten bestellen om het horloge zo origineel mogelijk te maken. Ik ben nog altijd erg blij met dit horloge en draag het op speciale gelegenheden.

Nu staat er voor aankomende woensdag een trip richting Maastricht gepland om te kijken naar een “eerste” luxe horloge dat ik koop. Ik heb nog geen idee wat het moet zijn en als ik niets kan vinden naar mijn gading, dan is het voornemen om ook niets aan te schaffen. Gezien het feit dat we niet over een paar euro praten ben ik wat onderzoek gaan doen en heb aan de hand daarvan nog een aantal vragen waarvan ik hoop dat ik hier een antwoord kan vinden.

Het belang van een originele doos en papieren.
In het verleden dacht ik dat dit het allerbelangrijkste was. Ik heb echter gezien dat veel dozen uit het verleden en de bijhorende aankoop/registratie bewijzen er niet op gemaakt waren om zo lang dit doel te dienen en geen garantie geven op een goedwerkende dan wel originele klok. Best wel logisch als je er over nadenkt. Hoe staan jullie hierin? En wat als het een horloge van na het jaar 2000, of zelfs na 2010 is, geldt dat dan nog steeds?

Waar moet ik op letten?
De juwelier heeft ongetwijfeld het beste met je voor. Maar aan het einde van de dag moet zijn zaak natuurlijk wel blijven draaien, het blijft dan ook een verkoper. Kan ik wel op zijn verhaal afgaan of zijn er zaken waar ik scherp op moet zijn?

Origineel?
Op YouTube zag ik termen zoals service Dail etc. Hoe herken ik zoiets? Verteld de verkoper zoiets? Afin, jullie begrijpen wat ik bedoel.

Voorkeur mechanisme
Automaat

Budget
€4000-5000

Winkels
Tot op heden staan deze winkels op het programma, wellicht vergeet ik er een paar. Dan hoor ik dat graag!

• Juwelier Burger
  • Felipucci
  • Steiner
  • Schaap & Citroen
4 likes

Welk merk ga je voor en met welk budget?

1 like

Wat is je budget? Staal of leer? Quartz of automatisch? Wil je sportief, alledaags, klassiek?

De Tissot Seastar 200 is een prachtig horloge met een mooie wijzerplaat en voor een goede prijs van €1050 online.

1 like

Vooral hier word ik altijd goed geholpen.

1 like

Mijn heilige graal is een Rolex Datejust met zwarte Dail, Jubilee band en fluted bezet. Maar ik vrees dat die niet binnen budget gaat vallen. :grin:

Heb het budget inmiddels toegevoegd. Staal of leer maakt me niet zoveel uit, wel het liefst een automaat. De omega die ik heb is echt een “dress” watch, dus iets uit die categorie hoeft niet. Ik ga het horloge voor het eerst dragen tijdens mijn geregistreerd partnerschap, dat is als ik iets kan vinden. Anders komt het pas later.

Dat is inderdaad een mooie klok!

Voor dat budget misschien niet maar je zou ook nieuw naar Omega kunnen kijken dan weet je dat het goed zit en je hebt 5 jaar garantie

Deze heb ik sinds een maand en is er ook met zwarte wijzerplaat nieuwprijs €5200

9 likes

Dat is inmiddels aangepast :joy:

1 like

Tudor bb58 misschien? Ligt wel iets onder het budget, maar dat maakt niet uit toch :crazy_face:

7 likes

Als dat je graal is en je budget schuurt er al tegenaan, dan zou ik nog een tijdje de spaarpot spekken tot je er wel ben.

Heb ik inderdaad ook naar gekeken, blijft een hele mooie klok! Maar als je zoiets koopt, ga je dan niet denken had ik maar doorgespaard voor de heilige graal? (los van wat die graal is). Dat is namelijk waar ik zelf heel bang voor ben en waar met name op Youtube ook voor gewaarschuwd word.

Dat betekend overigens niet dat het alleen de heilige graal kan worden, maar ik wil een foute keuze voor mezelf voorkomen. Gezien ik een kind in een snoepwinkel ga zijn. :smile:

kijk vooral eens op Chrono24 binnen de EU

1 like

Het Engelse woord voor wijzerplaat is dial. :nerd_face:

Succes met je zoektocht.

2 likes

Voor mij was dit de grote wens, Rolex niet dus dat probleem heb ik niet😀

8 likes

Crownguard, Ten2two, Wristcandy…

3 likes

Voor vintage brocantique

1 like