Ten eerste, ik heb mij zojuist aangemeld. Als er iets niet in orde is met mijn topic, dan hoor ik dat graag. Ik zal het dan zo snel mogelijk veranderen. Ten tweede: hopelijk val ik met deze vraag niet teveel in herhaling. Helaas vond ik alleen vergelijkbare topics over net iets andere kwesties, of waren deze topics enigszins verouderd.
Maar goed, ik heb al enkele jaren een paar mooie quartz-horloges en een (simpele) automaat: de seiko 5 snk809. Toch zou ik nog graag een mooie ‘dresswatch’ aan mijn collectie toevoegen. Via fora en YouTube videos kwam ik de vintage Omega’s op het spoor. Los van het feit dat deze horloges nog (relatief) betaalbaar zijn wat toch redelijk belangrijk is als student, lijkt het me erg mooi om zo’n oud stukje techniek te bezitten. Nu kwam ik op de verkoopsite Chrono 24 een mooie oude Omega met caliber 265 tegen (helaas kan ik geen link plaatsen).
Hoewel de verkoper (uiteraard) zegt dat alles in orde en origineel is, heb ik zo mijn bedenkingen. De Omega in kwestie heeft namelijk een ‘refurbished’ wijzerplaat, waarvan ik vergelijkbare exemplaren niet op internet kon vinden. Daarbij wordt het horloge verkocht vanuit India, de fora hebben mij geleerd dat horloges uit India vaak zogenoemde ‘frankensteinhorloges’ (gerestaureerd met niet-originele onderdelen) zijn.
Toch blijft dit horloge een beetje aan mij knagen, ik vind hem namelijk erg mooi en hij blijft zeer betaalbaar.
Graag zou ik jullie mening en/of ervaring horen hierover. Ook ben ik benieuwd of jullie anders alternatieven aanraden?
Bedankt voor je snelle reactie!
De prijs is €208 inclusief verzending.
Ik heb ook al vluchtig verder gekeken, maar deze prijs is toch wel erg aantrekkelijk.
208 euro voor een horloge wat het net niet is… Zou na een tijdje toch aan me gaan knagen en waarschijnlijk opzoek gaan naar een goed exemplaar. India heeft vaak een niet al te goede naam ja.
Voor 208 euro kan je hoop leuke originele dress watches kopen. Vintage Seiko is erg goedkoop vaak
Bedankt voor jullie reacties!
Het is mij nu wel duidelijk geworden in ieder geval, ik wilde het graag even bevestigd hebben.
Ik zal gestaag verder zoeken en met veel plezier gebruik blijven maken van dit forum.
Sorry voor mijn late reactie. Maar goed, dat begrijp ik. Ik twijfelde alleen in dit geval omdat er op veel Engelstalige fora wordt gesteld dat je voor een paar honderd euro een mooie vintage Omega kan kopen. Maar ik ga nu verder opzoek naar iets ‘goedkopere’ horloges. Een nieuwe Orient wellicht, iets anders maar ook mooi.
Ook zou ik kijken op Omegaforums.net. Die hebben naast een informatief forum ook een verkoopgedeelte waar vanalles van oa Omega langskomt, van zeldzame Speedmasters tot betaalbare Seamasters en DeVilles. Ik zou daar zeker in de gaten houden wat er langskomt. Misschien niet eens om te kopen, maar wel om te zien wat eerlijke horloges en prijzen zijn.
Refurbished is voor mij ook een afknapper. Dan maar afwachten en op zoek naar iets anders. Bij een horloge is de kwaliteit het belangrijkste, niet de prijs die je betaalde.
Voor 200 euro kun je ook kijken naar vintage Tissot, Lemania en Certina. Vooral die eerste twee zijn (soort van) vergelijkbaar met Omega of hadden banden met het merk.
Heel erg bedankt voor de tips! Erg nuttig. Ik ga zeker kijken op omegaforums.net. Ik zal vooral geduldig moeten zijn en ondertussen zal ik mij nog verder inlezen in de horlogewereld
Geduld is inderdaad wel de sleutel. Er zijn toch genoeg vintage Omega’s dat op een gegeven moment je vanzelf tegen een mooi horloge aan loopt tegen een goede prijs. Is mij al een paar keer overkomen in ieder geval
Bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels ook een lokale horlogerie gevonden die originele vintage Omega’s verkoopt. Iets prijziger uiteraard, maar dan heb je wel weer garantie.
@Thomaso,
Deze ziet er toch gelikt uit, behalve het uurwerk wat wel origineel 410 kaliber is, overige niet origineel, conclusie waarde -2xde helft.India made.