En dat kunnen jullie van de buitenkant wel zien?
Met auto’s is dat al heel lang zo, veel lease (dus leen) of afbetaling.
Voor kleding en andere snelle consumptieve middelen wordt dat bij de jeugd van tegenwoordig erger en erger lijkt het. Geen idee van wie ze het beeld krijgen dat lenen maar normaal is.
Ik zeg niet dat je dat van de buitenkant kan zien, maar bij Nibud zijn wel cijfers bekend van groeiende aantallen in de schuldhulpverlening bij minderjarigen. Er lopen natuurlijk niet voor niets van die campagnes, al zouden die wel wat vaker op tv mogen komen. Maar uiteindelijk is het ook een kwestie van opvoeding
Thnx, ga er naar kijken!
Op deze manier (door te passen) leer je wat je echte voorkeuren zijn. Je kan nog zo lang naar een monitor scherm staren, maar je weet pas wat je van een horloge vind wanneer je hem in het echt ziet. Dat is de reden waarom ik zelf ook naar de AD ga en niet (meer) online bestel wanneer ik een horloge niet ken.
Je lijkt gewoon een fan te zijn van grote robuuste horloges. Misschien verwachte je dat “dure horloges” bij wijze van spreken van je pols af springen en een grandiose uitstraling hebben. Maar bij net zo veel horloges gaat het om het detail en is het een stil plezier van de drager.
Als je echt pas nu voor het eerst dit soort horloges past zou ik nog even wachten met een grote uitgave te doen. Het kan zo maar zijn dat je smaak nog een beetje schommelt naarmate je aan meer verschillende ontwerpen, ideeën etc. wordt blootgesteld. Ik heb uiteindelijk alles >40mm weg gedaan.
De keuze is reuze. Hoe duurder het horloge hoe voorzichtiger.
Qua maten ben ik flexibel. Ik vind een rits kleine horloges mooi, en een tree dikke horloges.
Momenteel ben ik duikers aan het vergelijken voor de zomer die er aan zit te komen. Dan zoek ik vrolijkheid, waterbestendigheid, en praktisch draagcomfort.
Nu heb ik een lijstje klaar. Éen van deze ga ik ook gewoon eens passen bij een AD.
- Omega Seamaster Commanders watch. Wegens frisse kleuren en zonnige natostrap.
- IWC Aquatimer Jaques Yves expedition. Wegens gave luminatie.
- Victorinox Inox mechanical. Lijkt mij onverwoestbaar.