Een forse (~42mm) dresser tot (nieuwprijs) 1500 euro...

Tissot heritage petite seconde voor 995 euro catalogusprijs, 42mm handwinder is misschien wat? :blush:

https://www.tissotwatches.com/media/shop/catalog/product/T/1/T119.405.16.037.01.png

6 likes

Seiko Sarx-lijn. 41mm en genoeg keuze in wijzerplaten.

5 likes

Meistersinger No 3 43mm of Junghans Meister Agenda 40,4mm?

1 like

Oris Atelier, 40 mm maar toont toch vrij fors

5 likes

Een forse Longines Conquest, draagt groter dan zijn 41mm doet vermoeden. Komt op staal, zowel quartz als automaat leverbaar, ook prima op leer of rubber te doen.

3 likes

Ik wil @Vahalis citeren uit een oud topic. Want ikzelf vind dat dresswatch te pas en te onpas wordt gebruikt.

6 likes

Grotendeels eens. Alleen valt 2 meter mens altijd wel op. En om een forse pols hoort een passende klok.

Dun en subtiel c.q. geen complicaties: Graag!

2 likes

Grotendeels mee eens behalve bij rok kostuum of smoking, want daar hoort volgens de etiquette regels geen horloge bij. Ik had vroeger nog wel eens een smoking aan en droeg er dan overigens toch gewoon een dress watch bij. :wink:

2 likes

Moet bekennen dat ik eigenlijk vrijwel nooit meer een compleet kostuum draag.
Voornaamste reden om even te “dressen” zijn werk en evt. een bruiloft ofzo. Dan volstaat een nette broek, fraai overhemd en een jasje mijns inziens. En een dresser dan dus :wink:

3 likes

Geldt voor mij ook hoor.:slightly_smiling_face:

2 likes

Ja hoor eens, bij een rokkostuum hoort helegaar geen polshorloge.
En bij een gewoon kostuum kan best een grote klok, dat wil zeggen tot 40 mm max.
Na mijn profiler- analyse met de tot nu toe beschikbare informatie kom ik tot de conclusie dat het geen Presage moet worden maar een Alpinist. En dan kan de meegeleverde strap er nog gewoon aanblijven ook !
Prachtige retro multi-purpose watch, netjes onder het pak; geweldig op de zeilboot; indrukwekkend op het strand!
Ik zeg doen, en ruim, zeer ruim binnen het budget.
Enne, de dame shinet toch wel hoor…

1 like

:grinning: Leuk mezelf weer terug te lezen na 6 jaar. Ik ben het nog altijd met mezelf eens. Dit soort topics sla ik meestal over. Zoals gezegd ben ik nogal precies en wat meestal voor wordt gesteld, jeukt dan. Verder omdat in het Engels dit een dresser is:

image

2 likes

Meistersinger n03, 43mm en advies prijs van 1590 euro. Ticks al the boxes.:sunglasses::+1:
Meistersinger n01 kan ook is in grote lijnen hetzelfde alleen handwinder ipv automaat en heeft een retail prijs van ongeveer 1200 euro.

1 like

Kijk eens bij Frederique Constant, die hebben wel wat grotere dress modellen in hun assortiment.

Deze Bruno Söhnle Lagomat?

1 like

Hamilton heeft een heel breed aanbod met wat je zoekt. De Intra-matic is er bijvoorbeeld ook in 42mm.

Tissot Chemin de Tourelles:

6 likes

Als ik al die suggesties voor een “dresswatch” hier zie :joy::joy:, dan stel ik deze voor:

3 likes

Hey…dit is wel echt een leuk ding zeg! :ok_hand: Dank voor de tip.

Wel jammer dat het uurwerk geen hacking functie heeft.

6 likes

Rado Coupole.
Volgens mij tikt ie alle specs aan. Hij komt in redelijk wat variaties.

Screenshot_20181119-102126_Watchville

4 likes