Een gedachtegang

een replica iwc is nog lelijker

idd!!! dude doe ff normaal ik heb geen replica iwc…

is origineel…

nee die bedoel ik niet die is echt ik bedoel die andere de rattrapante iwc

Hé Master-Fan. Laat je maar niet op de kast jagen, daar is het te warm voor :smiley: Bijzondere IWC trouwens, uit welk jaar komt 'ie?

Moet wel even -in het algemeen- kwijt, dat ik af en toe een beetje moedeloos word van al die “welles-nietes”-discussies op het forum. Vind ik jammer. Iedereen heeft recht op een mening, toch?

Ik ga er verder maar niet teveel op in en sluit af met "Als men iets lelijk [b]vindt[/b] betekent dat niet, dat het per definitie lelijk [b]is[/b]…

masterfan je hebt een p.m

Ik vind dat IWC zeer mooie horloges maakt, minder sportief dan Rolex, maar meer chique. Ook maakt IWC horloges met iets grotere afmetingen dan Rolex, ook dat spreekt me meer aan. Een submariner en daytona vind ik heel mooi, maar iets te klein. IWC portugieser heeft een mooie grote.

Welke associaties andere mensen maken met onderwereld figuren of wat dan ook interesseert mij geen reet, ik koop alleen horloges die mij aanspreken. De mening van een ander is leuk om aan te horen, maar beinvloed mijn beslissing niet.

ik kan mij hier volledig bij aansluiten jurgen : Welke associaties andere mensen maken met onderwereld figuren of wat dan ook interesseert mij geen reet, ik koop alleen horloges die mij aanspreken. De mening van een ander is leuk om aan te horen, maar beinvloed mijn beslissing niet.

hier de foto waarop long zich beroept. het klopt dat ik de foto eens geplaatst heb op dzvl, ik heb nooit gezegd dat hij van mij was, en ik hb de foto ook geplaatst in het topic neppers, er is nog nooit iemand die mij met een nepper heeft kunnen betrappen.

het betreffende bericht staat hier : http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=339&start=280

zo , genoeg opheldering ?

Jeetje, da’s wel een heeeele beroerde nepper… Maar eigenlijk moet ik er ook wel een beetje om lachen :slight_smile:

Dude…! Die is wel erg nep!

Persoonliijk kan ik niet warm of koud worden van een IWC. Hoewel ik sommige modellen niet onaardig vind, vind ik ze allemaal erg overpriced, maar goed dat geldt voor meerdere merken, en een beetje yupperig/metro-mannelijk net als Panerai bijvoorbeeld. Niet echt mijn ding. Rolex daarentegen vind ik echt een prachtmerk, met een prachtgeschiedenis, maar ook dit merk geeft de drager helaas een bepaald (imho evenmin echt positief) imago. Het mooie van Rolex dat ze zich wat betreft styling en modegrillen niet van de wijs laten brengen. En manufactuur-uurwerken. Daar betaal je bij IWC de hoofdprijs voor. Rolex never goes out of style. Dus daar gaat mijn stem naartoe.

Long Schreef:

soms vraag ik mij af wat er met “foute” types
wordt bedoelt.
wat is nou een zon type ? cor boonstra voormalig ceo van phillips die wel in een net pak loopt heeft wel gesjoemeld met zijn aandelen ,of die pipo van albert heijn is ook een leuk mannetje hoor hij heeft mij een hoop geld gekost. stel voor dat zon vent een rolex heeft wat denk je dan? of
de drugsdealer op de hoek of sam klepper.
ik bedoel maar het is allemaal zo betrekkelijk wat
zijn nou eigenlijk "foute"types.

Goed gesproken. Allemaal hardwerkende mannen die thuis een vrouw en gezin hebben maar wel vreemd gaan, frauderen en arme vastgoedmensen afpersen. :smiley:

Of de Sjonnie op de hoek van de straat die wat wiet staat te verhandelen…

Bedankt allemaal voor de reacties. Voor de duidelijkheid, het gaat om deze modellen:

Rolex Date (wit of zwarte wijzerplaat, ben ik nog niet uit):

IWC kleine Portugieser (rechts):

dit is nog wel een rolex die er naar mijn mening redelijk uitziet met een cognac bruine lerenband. Nu je de IWC laat zien, wow wat een beauty!

Die IWC is idd prachtig. Maar voor het geld van deze IWC kan je ook de Rolex én een soortgelijke IWC van Minerva kopen (de Pythagore).

Daarentegen is deze IWC wel heel zeldzaam en stijgt de prijs aanzienlijk, maar mijzelf een btje kennende kan ik nooit zo lang wachten tot ze echt wat waard worden, ik verlies er meestal alleen maar geld mee. :smiley:

Lastig uds, de Rolex blijft geloof ik wel altijd aardig waardedicht, misschieniemand met een Rolex die hier iets over kan zeggen? :slight_smile:

de vestigingsdirecteur van bonebakker in den haag vertelde ons dat je de rolex 25 jaar lang elke avond in de vaatwasser kan doen, dat lijkt me waterdicht genoeg toch JW ?

Nou, dat lijkt me duidelijk. De IWC…

Ik zou voor de IWC gaan. Rolex is wel meer tijdloos, maar ouderwetser.
Rolex modellen worden door andere merken vaak gekopieerd, bij IWC is dat minder (op van der Gang na :smiley: )

IWC heeft ook dikwijls glasbodem, vind ik mooier, hoewel jou dit niet zo interesseerd. Toch denk ik dat glasbodems de trend zullen worden. Zonde van veel dure merken dat ze nog bij een stalen/gouden bodem zweren.

Groeten,

Wouter

Ja wat zal ik zeggen…ik hou het maar bij zozo