Een gedachtegang

Rolex roept bij mij veel sterkere gevoelens op dat IWC.
Rolex is voor mij het gevoel van uber icoon, een tijdloos concept en roemruchte geschiedenis.
Laat het gepeupel maar piepen over de prijzen, neppers, blingbling en ander jaloers geneuzel, als Rolex bezitter sta je daar gewoon boven.

En deze blijft leuk:

“Uw nieuwe Rolex is over 20 jaar nog steeds een Rolex. Een is over 20 jaar een oud horloge.” :wink:

Veel belangrijker: Think different. Het is jouw keuze en niet van de mensen hier. Kies wat je hart ingeeft.
En komt er daar ff niets, dan gewoon rustig verder kijken. Tudor is ook zeker een overweging waard.

Wouter, IWC wordt meer gekopieerd dan je denkt… Kijk maar eens goed rond. Je voorbeeld van Van der Gang blijkt dan ongelukkig gekozen ;). Overigens, als je IWC en Van der Gang eens goed vergelijkt, zul je zien dat een Van der Gang toch wel iets meer is dan een kopie.

Niels

Een model van vroeger (voor, zeg, 1980) van Rolex of IWC kunnen mij nog wel bekoren. De nieuwe geen van beiden eigenlijk. Beiden te duur voor wat je krijgt en (dus) overgewaardeerd. Er zijn genoeg merken met een betere prijs-kwaliteitverhouding.

Maar daar hoeft en zal niet iedereen het mee eens te zijn natuurlijk.

Desondanks vind ik het best geinig een originele GMT Master te hebben (ca. jaren 70 en was een mazzeltje). Van de andere kant, als ik deze kan ruilen voor bijv. een mooie Zenith met El Primero caliber…

Niels

Echt exclusief is een Rolex echter niet meer te noemen. De stalen sub is ook geen verschijning meer…, en
toch behoort Submariner nog steeds thuis in de top 10! Het is gewoon de kracht van Rolex…

Mijn mening; Rolex en IWC is appels met peren vergelijken. Zelf zou ik op dit moment voor de IWC gaan.

mooie nepper heb je eigenlijk! Wat geeft het eigenlijk dat het een nepper is, als jij hem mooi vind, dan vind je hem gewoon mooi!

Genesis

mijn Rolex Sub gd/st heeft me toendertijd F 5.680 gekost en is nu geloof ik tussen de 3500 en 3900 euri’s waard, dus ik heb er nix op verloren mocht ik beslissen hem te verkopen.

Genesis

Niels2 Schreef:

. Beiden te duur voor wat je
krijgt en (dus) overgewaardeerd. .

Maar daar hoeft en zal niet iedereen het mee eens
te zijn natuurlijk.

200% mee eens!

Genesis

Zoals onderhand voor heel veel horloges geld!

In het nabije verleden een Dj en Sub gehad. Nog steeds blijf ik altijd hangen bij de Rolex-vitrines, al twijfel ik veel meer. Je ziet ze te vaak en zoals gezegd heeft het merk een bepaald imago dat niet echt positief meer is. Inhoudelijk vind ik het het zeer prettige horloges: design bevalt me goed en de kwaliteit ook. Helaas werd ik soms “raar” aangekeken door " nettere mensen". “Ow, bent u er zo een…”. Ben nu op zoek naar een sportklok die wél gewaardeerd wordt, dus wel chic en minder opvallend/herkenbaar. Rolex herken je vanaf 50 meter al.
Wordt vaak gekocht door “nieuw geld”, ondernemers. In de traditionele beroepsgroepen (rechten) is het niet handig om ermee te lopen, je wordt toch in een hokje geplaatst (vind ik heel jammer). Vandaar dat ik ga uitwijken naar een andere klok. GP Seahawk, Glashütte SE, VC Overseas, Breguet Aeronavale e.d. kunnen hopelijk wel…
Nogmaals jammer, vind het nog steeds een geweldig merk.

Ik ben er zelf niet zo een fan van als mensen in hokjes worden geplaatst.

@ED, als je je moet gaan storen aan wat andere mensen van je denken, dan heb je geen leven en bovendien houd je jezelf voor de gek. Je bent zoals je bent, welk horloge je ook draagt. Zelf ben ik ondernemer en ben zelf niet zo’n Rolex freak, al heb ik een zwak voor de Sub. Merken zoals AP, IWC, Panerai spreken mij meer aan. M’n vriendin is advocate, vers van de pers. Zij is bijvoorbeeld gek van Cartier en AP, ook al zal ze niet schromen om bijvoorbeeld een Zeno te dragen… Zo zie je maar, iedereen is anders. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik je niet begrijp :wink:

Ed Schreef:

Wordt vaak gekocht door “nieuw geld”, ondernemers.

Zijn Maxima en wijlen Prins Bernhard dan ook onder de Nieuw Geld lieden te plaatsen? :smiley:

Nee, daarom schreef ik ook: “vaak”.

Ja, klopt. Ik ben nooit een “patserige” Rolex-drager geweest, kocht die horloges omdat ik ze mooi vind, niet om mee op te vallen. Constateer dat het Rolex-imago niet bij mij past ("jezelf voor de gek houden"en “je bent zoals je bent” zouden anders kunnen suggereren, alsof ik een typische Rolexdrager, patser, ben die "hogerop"wil.). Daarom schreef ik ook: het merk opzich vind ik nog geweldig, relatief gezien (imago) niet. De massa heeft Rolex bijna gedegradeerd tot collectief goed. Ze denken smaak te hebben. Ik had er last van. Als ik op een strafrecht advocatenkantoor kom, wil ik niet voor cliënt aangezien worden…dus ik trek het me wel degelijk aan wat anderen van me denken, zeker als dat niet spoort met wie ik werkelijk ben…Nogmaals mooi merk, alleen het “kan niet meer”, (voor mij dan). Zelfde is met Mercedes gebeurd, vroeger reden daar artsen in…
Gelukkig schreef je ook: …“wil niet zeggen dat ik je niet begrijp”.

mvg

Ed, voordat we teveel offtopic gaan… Je moet doen waar je je goed bij voelt. En helaas heeft Rolex idd een “smet” op z’n naam gekregen.

Vandaag even op het terras gezeten aan het Kleine Gartmanplantsoen(A’dam)… 11 subs geteld! Dus origineel ben je zeker niet meer.

Tot slot mijn keuze: IWC BIG PILOT

p.s Volgens m’n vriendin (strafrecht), dragen de meeste clienten op haar kantoor een AP of IWC…:wink:

AP en IWC ? dan hebben ze wel smaak…haha. Big Pilot is ook een mooie klok. Zeker, je moet doen waar je je goed bij voelt, helaas is men soms genoodzaakt naar alternatieven te zoeken…

mvg,

Dit lijkt een eindeloze draad. Zijn we er inmiddels uit?

@Ed, je punt over Rolex is nu wel gemaakt dacht ik zo. Deel ze echter niet want je generaliseert wel erg gemakkelijk, maar ieder zijn mening.

Kunnen we het nu weer over IWC vs Rolex hebben plse?

Lunesa Schreef:

Dit lijkt een eindeloze draad. Zijn we er
inmiddels uit?

Het gaat nog steeds over horloges… :wink:

Heeft Jaap-Wim eigenlijk al een beslissing genomen???

Emporio Schreef:

Lunesa Schreef:


Dit lijkt een eindeloze draad. Zijn we er
inmiddels uit?

Heeft Jaap-Wim eigenlijk al een beslissing
genomen???

Ja, mijn vraag dus ook. Je kan wel e.e.a. voorleggen aan het forum, maar geef ook wat feedback.

p.s Volgens m’n vriendin (strafrecht), dragen de
meeste clienten op haar kantoor een AP of IWC…

Allemaal “witte boorden criminelen” dus:D

Genesis

Jaap wim ligt in een deuk. LOL
Ongeloofelijk dat een merk als Rolex zoveel losmaakt.
Dat wist ik niet, hand op mijn hart.
Je mag concluderen dat er echt 2 kampen zijn,
de liefhebbers en de haters.
1 ding hebben de liefhebbers en haters gemeen.
Ze generaliseren er lustig op los. (:smiley:
Ik ook dus.