Een gedachtegang

Nogmaals, ik begrijp niet wat een horloge zegt over iemands doen en laten… Natuurlijk zijn er altijd mensen die zich aan willen sluiten bij een referentiegroep. Maar om iets nou niet mooi te gaan vinden om dat het niet past bij een bepaalde referentie? Toch ben ik op dit moment meer benieuwd naar Jaap-Wim z’n keuze!

Zou je denken, maar niets is minder waar…:wink:

jag Schreef:

Jaap wim ligt in een deuk. LOL
Ongeloofelijk dat een merk als Rolex zoveel
losmaakt.
Dat wist ik niet, hand op mijn hart.
Je mag concluderen dat er echt 2 kampen zijn,
de liefhebbers en de haters.
1 ding hebben de liefhebbers en haters gemeen.
Ze generaliseren er lustig op los.
Ik ook dus.

Je houd van het merk, of je haat het, een tussenweg lijkt er niet te zijn. :smiley: :wink:

Bedankt allemaal voor de reacties, het ‘imago’ interesseert me weinig, meeste mensen kennen wel Rolex, maar kiezen dan toch voor iets anders, niet zozeer vanwege het imago maar omdat ze meer iets dressy zoeken. (dat zijn mijn ervaringen, hoe dat bij een ander zit, geen idee)

Nou de reden waarom ik dan toch liever een Rolex neem:

  • goede tegenpool voor de JLC (die is meer dressy en lederenband)
  • veelzijdig (met een leren band wat netter, met staal stoerder)
  • de robuustheid, je kan er mee zwemmen, kantegen een stootje etc.
  • de ‘looks’, hij oogt vrij simpel, maar maakt toch (zoals in dit topic) veel emoties los :smiley:
  • prijs/kwaliteit, de IWC (die ik lie zien) is m.i. toch best overpriced, de Rolex is zijn geld dik waard vanwege zijn veelzijdigheid en dat deze nog gewoon leverbaar is. De IWC wordt lastig om te vinden en als je hem al vind kost het je een bom geld… en gezien wat je dan krijgt (geen waterdichtheid, geen eigen uurwerk etc.)…

Bedankt allemaal. :smiley: (nu alleen nog ff kijken welke het meeste staat)

Exp. I

Date (zwarte dial)

Dus jen vind IWC gewoon een k%tklok voor z’n geld, lache gaat dikke blaas"reacties"geven:D.,

Genesis

ik ben benieuwd… (tu) prima keus

en je kan zeggen wat je wilt van rolex maar de naamsbekendheid die ze hebben opgebouwd is volgens mij groter dan bij welk merk dan ook.

Voor mij ligt 't toch wat gecompliceerder wat Rolex aangaat.
ben wel een liefhebber van de day-date, de turno-graph, de GMT en de sub mariner.
maar dan wel in een tamelijk standaard uitvoering. dus geen fancy dials met diamantjes, parelmoer wijzerplaten
of andere bling bling extra’s
gouden kastjes hoeven voor mij ook niet zo nodig.
prijsnivo is dan rond de 4000,- MAX. voor al deze uitvoeringen nieuw,
en voor vintage modellen ongeveer de helft,
heb nu een vintage turno-graph (Thunderbird) en een vintage day-date model , beide bevallen zeer goed, en ik krijg er nooit vervelende opmerkingen of blikken over.
kan me dan ook niet voorstellen wat er mis is met de 2 modellen die Jaap-Wim nu op 't oog heeft,
gewoon tijdloze,goed gemaakte,strakke mooie Rolex klokken (tu)

Het cyclops-oog op de meeste Rolex modellen is voor mij een “deal breaker”. Ik hou nu eenmaal niet zo van dat principe. Als je er schuin opkijkt kun je de datum helemaal niet meer lezen, terwijl de dat zonder vergrootglas nog wel zou kunnen zien.

Dan blijven er nog maar een paar modellen over. Als ik 't wel heb de sea-dweller.

Verder vind ik, eerlijk gezeld, de clasp nogal fragiel voor een horloge in die prijsklasse. Ik weet dat 't jaaaaaren meegaat, maar het oog wil ook wat, huh ?! Vergelijk dat eens met de sluiting van de Ingenieur, dan zul je zien wat ik bedoel.

Verder, maar da’s natuurlijk subjectief, denk ik dat IWC wat meer “stealth” is. Ik hoef niet zo nodig reacties uit te lokken op mijn klokje. Ik ben volmaakt gelukkig als ik mijn Portugieser in alle anonimiteit kan dragen. Als ik reacties wil, doe ik de Panerai met python band wel aan :slight_smile:

Voor mij dus IWC.

seamaster Schreef:

ik ben benieuwd… prima keus

en je kan zeggen wat je wilt van rolex maar de
naamsbekendheid die ze hebben opgebouwd is volgens
mij groter dan bij welk merk dan ook.

Tssssshhhh Ja de Tokkies zijn ook een van de bekenste Nederlanders :smiley:

Genesis

Goede keus Jaap-Wim,
Zul je veel plezier aan hebben.

@MarkV is de Pythonband origineel van Panerai???

Nee… de python band komt niet van Panerai.

Groet
Mark

Ik had het al gezien… :wink:

Misschien wel leuk om te melden. Ik ben nooit echt een Rolex fan geweest. Het (foute) imago hé. Maar sinds ik hier op het forum veel gelezen heb over de kwaliteit en de geschiedenis is het merk toch flink in mijn achting gestegen. En er blijken ook heel beschaafde modellen te zijn dus ik moet mijn mening over Rolex wel bijstellen.

Wat voor mij persoonlijk altijd heel sterk speelt is vormgeving en geschiedenis van dingen. Zo heb ik ook een oude Ronson Varaflame aansteker op mijn bureau staan omdat ik het een prachtig ontwerp vind. En natuurlijk de historie van de fabriek en het model.

Maar gelukkig hoef ik ook niet te kiezen tussen een Rolex of een IWC, ze zijn me beide te duur :wink:

Guus