Een “geleefd” Rolex horloge kopen en laten service’en verstandig?

Ik snap je opmerking niet. Voor die prijs zijn ze ook met doos en papieren als je geduld hebt. Premium daarvoor is ±250 euro. Tevens geeft TS aan geen waarde te hechten aan de restwaarde, dus boeit het niet zoveel.

Watch only bij Avw tijdje terug. En waar vind jij Full sets voor 2500?

1 like

Voor 2500 niet. TS zei 3500. En TS zoekt een lichte plaat, die zijn goedkoper. En veel dealers zijn ook goedkoper dan AVW wat betreft 34mm Rolex zijn zij laatste tijd niet voorzichtig qua pricing.

Eerlijk gezegd vind ik 4K voor een AK of Date echt debiel. Maarja, kroontje op de plaat en de mensen geven het ervoor

2 likes

Tor de rente omhoog gaat of mensen ineens en masse cash nodig hebben.

Rolex is geworden wat in 1929 aandelen waren.
Bijzonder, met een massaproduct waar 800k - 1 miljoen per jaar van worden gemaakt.

Diep, diep respect voor hun marketingvehikel.

2 likes

Ik vind een vintage Rolex mooi echter zonder de vergeten groente (patina of pastinaak) en al helemaal niet met allerlei butsen en een berg best diepe krassen, oh wacht dat heet karakter! Voor mij een vintage Rolex met zo min mogelijk ‘karakter’ :wink::rofl::+1:

2 likes

Ik heb het idee dat vooral de oudere forumleden die zelf al ‘karakter’ vertonen houden van horloges met ‘karakter’ :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Gewoon naar die vent in Italie sturen. Voor 150€ is al het karakter weg en heb je een super scherp horloge over :wink:

Ik heb zelf dan weer niets met vintage wat er als nieuw uitziet. Ik kan het juist waarderen als je ziet dat het een oud, doorleefd, en gebruikt object is. Zowel bij horloges als bij andere vintage objecten, auto’s, motoren etc.


:heart_eyes:

8 likes

Welke adresje doet dat voor 150€?

Il menzerna in Italie.

Met een beetje extra laser weld werk om putjes te vullen 250€

Die zou bij mij de vuilbak in gaan… die is op. :rofl:

1 like

@Crownguard heeft op zijn site ook nog wat vintage horloges staan tussen 2500,- en 3000,- … misschien zit daar wat voor je tussen? In ieder geval succes met de zoektocht!

Valt mij mee, deze jongens kunnen er wat van.
Is die versturen veilig?
Heb je al gebruik gemaakt van hun service?

Nog niet maar bij mn volgende aankoop wil ik er gebruik van maken!

1 like

uh…nou nee hoor. Ik ben geen verkoper en ik vind “buy the seller” een hele kloppende uitspraak voor de vintage horloge wereld. Er zijn zoveel valkuilen en er is zoveel onduidelijk, dat het erg makkelijk is om een kat in de zak te kopen. Wil je de kans daarop verkleinen en de kans op een zo origineel mogelijk horloge zo groot mogelijk houden, dan is een betrouwbare verkoper wel echt een pre. Zelf heel gedegen onderzoek doen kan ook, maar is gewoon erg lastig.

Wil je nou in totaal 3.5K of 4.5K uitgeven?

Ik heb de ballen verstand van Rolex, maar ik zie inderdaad bij Crownguard een Rolex date met lichte plaat staan voor een heel stuk onder je budget.
En ik zie hier toch regelmatig een hele nette Datejust voorbij komen. Wil je heel graag een 34 mm Date, of is een 36 Datejust ook een optie? Want voor 3.5K-4.5K heb je die volgens mij ook nog wel.

Maar is een betrouwbare verkoper een handelaar? Sommige mensen op dit forum zou ik bijvoorbeeld veel meer vertrouwen dan een “handelaar”. Of als je zelf niet zeker bent kan je het ook hier op het forum vragen en krijg je ook vaak goed advies.

3 likes

Nee man, technisch in topstaat brengen en lekker dragen zo :ok_hand:

Nee hoor, dat bedoel ik ook helemaal niet.
Ik doel op particuliere verkopers. Iemand die je via het forum kent, van eerdere aankopen, iemand met een betrouwbare reputatie. Dat kan natuurlijk ook een handelaar zijn waar in de loop der jaren een goede relatie mee hebt opgebouwd; en waar je graag een beetje extra betaalt voor betrouwbaarheid.
“buy the seller” is geen advies om zo goedkoop mogelijk een horloge te kopen, maar wel om de kans op een kat in de zak te verkleinen. Het is en blijft natuurlijk maar een advies, waar je je niets van aan hoeft te trekken. Ik geeft alleen aan dat het wat mij betref niet iets is dat verkopers als fabeltje de wereld in helpen om nog meer horloges te verkopen.

En zoals gezegd. Als je zelf alles van een bepaald merk weet, kun je natuurlijk prima zelf onderzoek doen en bepalen wat je wel/niet vertrouwt. Ik zelf koop bij een betrouwbaar iemand, of vraag iemand van het forum met kennis van zaken met me mee te denken.

Dus misschien is het beter om te zeggen: “buy the seller and trust the expert” :wink:

3 likes

Bepaalde handelaars hebben toch echt een sterke expertise én een te hoge reputatie op te houden. Qua ‘zekerheid’ zit dat dus wel goed. Goed forumadvies werkt imo maar tot een bepaald punt.

Uiteraard komen de horloges die resellers verhandelen in veel gevallen ook gewoon van particulieren, dus ze zijn altijd ‘te vinden’.
Met een sterke kennis van zaken ga je uiteraard particulier goedkoper een rolex meepikken, maar als nadien toch blijkt dat er een aantal onderdelen niet meer origineel zijn hoef je nergens meer verhaal te halen.

Ik houd er persoonlijk van om (enorm) goeie deals te scoren, echter als ik in de toekomst mijn vintage DJ aanschaf wordt dat toch bij een gewaardeerde verkoper. Iets met peace of mind.

Ik kan me nog een verhaal herinneren op HF over een datejust die iemand gekocht had bij een van de winkels in Maastricht. Hij kwam er later achter dat de wijzers niet origineel waren en ging ook verhaal halen bij de handelaar. Hij kreeg rustig te horen dat het klopte dat de wijzers niet origineel waren maar dat niet de “industry standaard” was om te vermelden bij een verkoop en dat het maar jammer was voor hem .

3 likes