Een “geleefd” Rolex horloge kopen en laten service’en verstandig?

Een handelaar met een naam die begint met een F?

Ik hoorde vorige week ook zo’n mooi verhaal van iemand die in Maastricht bij zo’n handelaar een Rolex koopt “nagekeken” door hun horlogemaker.
Ding heeft gewoon een ruk-amplitude en kapt na een paar maanden helemaal ermee. Koper heeft op zich een jaar garantie, maar het vertrouwen is weg (was eerder al teruggegaan ermee met wat vragen ivm verandering in timekeeping, zou in topconditie zijn volgens de persoon die 'm even op een Witschi of Timegrapher heeft gelegd).

Sommige handelaren zijn je reinste dozenschuivers.

2 likes

Het mag toch duidelijk zijn dat dit een op zich vrij heilloos avontuur is

Ik denk dat er maar heel weinig mensen met een Rolex waarvan de waarde onder de 3,5 ligt, de moeite (lees kosten) er voor over hebben om het horloge nog bij Rolex te Laten servicen. Ik geloof toch dat men vaak naar externe partijen uitwijkt voor onderhoud bij vintage horloges.

Ook al zullen deze heel goed zijn en vele malen goedkoper.

1 like

en die mensen zijn…?ik ken er jammergenoeg geen…

De beste man zit in Italie maar levert echt vak werk.

( tip van @HanDavinci )

Voor alleen een lapping en lichte polish van een vintage DJ rekent hij 150€

Hoe verzenden jullie naar Italië? Ik zou doodsbenauwd zijn om iets naar een land te sturen dat berucht is om de hoeveelheid verdwijnende poststukken.

Dan stuur je het naar Watch Works UK, pakketje naar Engeland lijkt mij niet zo spannend.

Zij hebben ook een officieel rolex lapideer apparaat dus kun je ook mooie dingen van verwachten.

Kuch kuch BREXIT kuch kuch.

Als er iets spannends is lijkt het me wel nu nog zaken willen regelen in de UK.
Deadline is 31 oktober en verrotte dichtbij.

1 like

Ach mijn schoon familie woont daar dus voor mij is dat geen probleem haha.

Maar ja Brexit ik zie het niet gebeuren.

Ik heb er familie dus geen enkel probleem.

Verder blijft mijn vraag: hoe verzenden jullie veilig naar Italië?

Geen ervaring mee (verzenden naar Italië), al diverse topics op het forum voorbij zien komen over verzekerd verzenden dat dat lastig is, maar keerzijde is dat ik via DHL mijn nieuwe Omega Speedmaster mocht ontvangen ( en risico lag dus bij de verkoper).
Kortom het gebeurd wel, dit was trouwens een “overnight” service dus van deur tot deur binnen 24 uur, dat lijkt wel secuurder te gaan.

Tevens zal de firma in kwestie hier ervaring mee hebben, heb je de vraag daar ook gesteld met welke vervoerder zij de beste ervaring hebben?

DHL,UPS…

Alles behalve Posta Italia…

Is niet zo moeilijk toch?

1 like

Ehm. PostNL werkt samen met Yodel. Dus zou minder vertrouwen hebben in een pakketje naar Engeland dan Italië :rofl:

1 like

Dat weet ik niet. Ik heb ook topics internationaal gezien over UPS / DHL waar het misgaat.

Lekker dan, als je op die manier je Rollo van zeg 5 à 6 k kwijtraakt.

Heb vrij goede ervaringen met de Italiaanse post tegenwoordig; Deutsche Post, dat is pas hommeles. :grimacing:
Overigens ben ik nog nooit een pakje van betekenis kwijt geraakt, dus ik mag niet klagen.:grin:

Hey,

Dan gooi je je Rolex toch gewoon bij de AD naar binnen voor een full service en opmaak?
Ow nee…dat is te duur…:rofl:
Iets met dubbeltje op de eerste rang…

2 likes

Hermes?

Nee Deutsche Post. Pakjes die vanuit Duitsland naar Nederland verstuurd worden; kan maar zo 3 weken duren en trackingegevens die suggereren dat het pakje weet ik waar ergens ligt. :grimacing:

1 like

Ik mot geen Rolex, ik vind ze niet mooi. Dus in zoverre niet relevant.

Daarbij zou ik een vintage Rolex sowieso niet naar RSC brengen. Kans om een nieuwe plaat en wijzers te krijgen die je hele vintage verkrachten.

Dank je feestelijk.

1 like

iets met Rolex polijst alleen en lapideert niet!

het probleem met Rolex is dat zij niet de kwaliteit leveren die deze derden partijen wel levert.

kijk maar op de instagram pagina die ik eerder heb gelinkt. mensen brengen o.a Patek, AP en Rolex naar hem toe. ik ben er dus wel van overtuigt dat de beste meneer zeker bekwaam is en beter werk levert dan de RSC’s

1 like