Een “geleefd” Rolex horloge kopen en laten service’en verstandig?

En er is niemand hier in NL die deze bekwaamheid ook heeft???

Vast wel maar niet de juiste appratuur.

image

Polijst wheel waar men horloges mee doet.

image

En hier de benodigde lapideer machine.

En dit is het grote verschil.

Zo ver ik weet zijn er maar een aantal horloge makers die over deze apparaten beschikken.

1 like

Met lapideren maak je de randen weer scherp. Je schuurt de kast in feite. Het is mooi wanneer iemand dit goed kan, maar je verwijderd toch echt materiaal van de kast. Trucje moet je niet een 2e keer herhalen. Wanneer het alleen om krassen gaat hoef je het ook niet toe te passen, dus dan zal er vast over enthousiast polijst werk aan vooraf zijn gegaan.
Maar mijn voorkeur heeft daarom ook een stalen bezel, want die gouden kartels slijten behoorlijk.

Lappideren kan zeker wel een tweede keer.

Bekijk mikerolliworks maar eens op instagram. De beste man brengt met behulp van wat laser welding een dikke laak extra materiaal aan op de kast waardoor hij de kast weer helemaal terug kan brengen naar originele staat.

Heb ook nooit gezegd dat er geen materiaal weg gehaald wordt. Maar wat ik zeg is dat het niet onmogelijk is de kast terug te brengen in super staat voor een niet al te gekke prijs.

dus allemaal niet zo simpel…“der zijn genoeg mensen die het goedkoop goed opknappen”.versturen van n rolex voor nazicht naar het buitenland is geen optie voor mij.bij voorkeur afgeven in persoon en ophalen ook.wat zijn dan de beste opties in belgie?ik heb net mijn gmt binnengebracht bij artisan du temps…ritje van 230km naar brussel.

wesselink en vreeker werd me aangeraden…maar om n dure rolex te versturen zag ik niet zitten.

1 like

of niet…als de garantie vervallen is op mijn auto gaat hij ook niet meer naar de dealer maar naar een lokale garagist.

1 like

ach er zijn mensen die Day-Dates op ebay kopen. sommige mensen hebben er niet zoveel problemen mee.

1 like

mja…maar das iets anders.dan ist aan de verkoper te zorgen dat alles goed verloopt.

https://www.ebay.com/itm/Rolex-Datejust-1601-8-36mm-Yellow-Gold-Vintage-SERVICED-BY-ROLEX/143273169351

Dit is toch geweldig? Een oude datejust, maar door Rolex geserviced met oa nieuwe plaat en wijzers. Blijkbaar hebben ze pie pan platen met superluminova. Zou voor mij geen probleem zijn. Liever zo dan met uitgedroogd of afgebrokkeld tritium.

1 like

ach bitcoins worden in mindere maten bijgemaakt. als alles fout gaat dan toch liever een rolex om mijn pols dan een briefje met een heel lang nummer in een Wallet?